Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Advertisements

TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Sınıf Yönetiminin Temelleri
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
SINIF KURALLARI.
Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Değerli Velilerim HOŞ GELDİNİZ….
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
MERHABA.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
KAVRAM HARİTALARI NEDİR?
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
HOŞ GELDİNİZ!.
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Başarılı olmak isteyen ya da başarısını arttırmak isteyen öğrenciler verimli ders çalışma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak zorundadır.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Nihat BÜLBÜL.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
SINIF KURALLARI.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖRAV CESUR SORULARLA KOÇLUK 3.ÖDEV SINIF VİZYONU
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Hoş Geldiniz Çocuklar! Öğretmenin Adı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
BİTİRME PROJESİ BAŞIĞI Danışman: Unvan Ad SOYAD
Sunum transkripti:

Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Sınıf Yönetimi Kavramı Sınıfta düzen ve disiplin sınıf kurallarına dayalı olarak gelişir. Öğrenciler sınıf kurallarına uymak zorundadırlar. Sınıf kuralları dersten derse farklılık gösterir. (Müzik-matematik-beden eğitimi)

Kuralsız bir toplum, kuralsız bir sınıf olmaz. Yazılı kurallar, (formal ya da resmi) yazılı olmayan kurallar (informal kurallar) Formal kurallar okulun kurallarıyla bir bütünlük gösterir.

Sınıf kurallarının planlanması Öğretim dönemi başlamadan önce öğretmen tarafından hazırlanmalıdır. Bu çalışmaya öğrencileri de katmalıdır. Bir liste çıkarılmalıdır. Bu liste sınıf içi öğrenmeye katkıda bulunmalıdır.

Kural sayısı çok az ya da çok fazla olmamalıdır. Ço kural öğretmenin öğrencilerine karşı güvensizliğini gösterir. Beş ila sekiz kural uygundur.

Genel kurallar-Örnekler Düşünceli olmak Saygılı olmak Sessiz olmak Tüm okul kuralarına uymak Güvenilir olmak Sorumlu olmak

Özel kurallar-Örnekler O derse ait kurallardır. Örnek: Labratuvara giderken sessizce sıraya dizilmek Labratuvarda temizlik kurallarına uymak gibi...

Yazılı kuralları-Örnekler Yazılı esnasında sessizlik hakimdir. Arkadaştan silgi, kalem vb istenmez. Öğretmene gereksiz soru sorulmaz. Kurşun kalem/ tükenmez kalem kullanılır. Aynı anda başlanır. Aynı anda kalemler bırakılır. Kopya çekilmez, çeken 0 alır.

Ödev kuralları-Örnekler Her akşam 20/30 dakikalık ödev verilir. Ödevler mutlaka yapılmalıdır. Sınavda ödev konularından çıkar. Ödev genel kanaat notuna etki eder. Ödev öğrenmenin bir parçasıdır.

Kullanılan dil Olumlu olmalı Koşulmaz yerine yürünür Yapılmaz yerine yapılır Gürültü yapılmaz yerine sessiz durulur gibi...

Süreç Yıl boyu bu kurallara uyulur Görülecek bir yere asılmalıdır Kurallaraçık ve anlaşılır olmalıdır Yorumlara açık olmamalıdır Sınıf kuralarıyla okul kuraları uymlu olmalıdır Katılımcı, demokratik yöntemler kullanılmalıdır (öğrenciler, okul yönetimi, aileler…) Yaratıcı drama kullanılabilinir

Süreç Sınıf kuraları amaç değil, öğretimi destekleyici bir araçtır. Kurallara sürekli uymayan bir öğrenci uyarılmalı ve gerekli yaptırım uygulanmalıdır. Bu yaptırım öğrenciyi küçük düşürücü, kişiliğini yaralayıcı bir yaptırım olmamalıdır.

Sınıf kuralları öğrencilere düzenli bir şekilde anımsatılmalıdır. Sınıf kurallarına olan bağlılığın olumlu sonuçları düzenli bir şekilde vurgulanmalıdır. Davranışlarla sınıf kuralları arasındaki tutarlılık sağlanmalıdır.

Sınıf kuralları iç disiplini sağlamalıdır. Olumlu sonuçlar öğretmen ve öğrencilerle birlikte değerlendirilmelidir.

Sınıf davranışının temel ölçütleri Okul kuralları - Bu kurallar öğretmen, yönetici, öğrenci ve velilerin kabul ettiği kurallardır. Sınıf kuralları okul kurallarıyla uyumlu olmalıdır.

Sınıf işlemleri Sınıf kurallarına göre daha özel, yazılı ifadelerdir. Sınıf kuralarına dayalı olarak geliştirilir. Kütüphane, bilgisayar odası vb işlemler gibi… Sınıf işlemleri öğretilir, sınıf kuralları uygulanır.

Poster Sınıf kuralları sınıfta düzeni oluşturmak ve öğrenmeyi desteklemek için koyulur.