HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Advertisements

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Siyaset Bilimine Giriş
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
REHBERLİK DERS II.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral Hafta II.
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
Kitle İletişim Araçları
HALKLA İLİŞKİLER Mehmet KURU İç Denetçi.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Halkla İlişkiler.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
Halkla İlişkiler.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
İşletmelerde Kriz Yönetimi
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
Gündem Oluşturma Kuramı
HALKLA İLİŞKİLER Öznur Sarıahmetoğlu-Uzman Tıbbi Hizmetler Başkanlığı
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Yüksel HATIRLI Öğretim Görevlisi Isparta Meslek Yüksek Okulu
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER VE DAVRANIŞ KURALLARI
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 3. Hafta*
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
İKNA VE TUTUM DEĞİŞİMİ.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK DERS II.
OKUL – ÇEVRE İLİŞKİLERİ
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005

“sıradan olmakla özel olmak arasındaki farktır.”

HALKLA İLİŞKİLER Kuruluşun çevresi (hedef kitle)ile ilişkilerini içeren bir kavramdır. İki role sahiptir. Kuruluşun çevreyi bilmesi, değerlendirmesi ve çevredeki değişiklikler karşısında sürekli önlem alması, Kuruluşun amaç, politika ve etkinliklerinin çevreye anlatılması, benimsetilmesi.

HALKLA İLİŞKİLERDE SORUNLAR 1-Tanımlamadan kaynaklanan sorunlar 2-Halkla ilişkilerin reklam yada propagandaya indirgenmesinden kaynaklanan sorunlar 3-Krizle bağlantılı görülme

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar Halkla İlişkilerin yüzlerce tanımı vardır. (tanım, tanımlanın amacı ve genel çevresini açıklar) Halkla ilişkilerde var olan tanımlar ise; Kapsayıcı özellikten yoksun, Yanlış anlamaya , Eksik kavramaya neden olur.

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar a-Belirsiz tanımlar; “Dış dünyanın sempatisini kazanmak için yöneticilerin başvurduğu yöntemler” “halkla iyi ilişkiler kurma” “Halkın neyi sevip neyi sevmediğini öğrenip ona göre davranma”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar b-Yetersiz tanımlar: Halkla ilişkilerin içeriğini tam olarak yansıtmayan, yetersiz ya da eksik tanımlardır. “halkın yada kamunun ilgisini çekmek, onu harekete geçirmek” “belirlenmiş kitleleri etkilemek için planlı, inandırıcı iletişim çabaları”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar c-Kuruluşu öne alan tanımlar: Halkla ilişkilerin kuruluşun haklılığını kanıtlama aracı olarak algılanmasına yol açmaktadır. “ Kendi tutumumuzun doğru olduğuna halkı inandırmaktır.”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar d-Olumlu imaj yaratmayı öne alan tanımlar: Halkla ilişkilerde kimi tanımlar iyi bir imaj yaratmayı öne çıkarmakta, uygulamada ise tanıtım çalışmaları imaj yaratma ile bütünleşmektedir.

2-Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar A-Reklam: Pazar ya da piyasa koşullarının geçerli olduğu koşullarda ve daha çok özel sektörde kullanılan ikna edici iletişim türüdür. Herhangi bir ürün veya hizmetin kitle iletişim araçlarında bedeli ödenerek yapılır.

2-Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar B-Propaganda: Daha çok siyasal alandaki iletişimi anlatmada kullanılır. Dikkat dağılımını etkileyerek, dikkatlerin belli konulara çekilmesine yönelik bir etkileme aracıdır. Propaganda ikna etmeye dayanmaktadır. İnsanların düşünce ve davranışlarını etkilemeyi amaçlar (tek görüş sunar) Kimi kez gerçekler saptırılabilir, Olumsuz değer yüklü bir kavramdır.

3-KRİZLE BAĞLANTILI GÖRÜLME Kriz halkla ilişkilerin başa çıkması gereken bir durumdur. Halkla İlişkiler, çevredeki oluşum ve değişimleri izleyerek olabilecek sorunlara karşı önlem alma ve öneriler geliştirmeyi içerir. Krizin oluşmasını engellemeyi amaçlar.

II-HALKLA İLİŞKİLERDE KAPSAYICI YAKLAŞIM

Public Relation News’e göre halkla ilişkiler;

Robinson’a göre Halkla İlişkiler:

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler c) Uzmanlık Halkla İlişkiler amaçlarına ulaşmak için farklı uzmanlık bilgileri kullanmak zorundadır. İnsan ilişkileri Davranış Bilimleri İletişim (iletişim araçları, iletişim örgütleri,süreci) d) Yönetim İşlevi Olma: Halkla ilişkilerin yönetim tarafından tasarlanması ve yerine getirilmesidir. Kuruluştan kitleye, kitleden kuruluşa düzenli bilgi akışının sağlanması.

III-HALKLA İLİŞKİLERİN ANLAMI

Halkla İlişkiler,

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 1-Dürüstlük 2-İnandırıcılık 3-Tekrarlama 4-Bütçe

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ Dürüstlük Halkın güveni kazanılarak olumlu tutum ve davranış sağlanması gerekir. Gerçeklerden ayrılmadan, Özellikleri abartmadan, Halkı yanıltmadan, Gizliliğe riayet, Her şeyi olduğu gibi göstererek ilgi ve desteği kazanmalı.

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ inandırıcılık, Halkla ilişkiler ile uğraşanların yaptıkları işe inanmaları ve hedef kitleyi inandırmaya çalışmalarıdır. Halkı inandırmak için hedef kitlenin iyi tanınması Tekrarlama, Halka iletilmesi amaçlanan mesajların, halkı bıktıracağı endişesine kapılmadan sık sık tekrarlanması, halkın dikkatinin çekilmesi ve bu dikkatin uyanık tutulmasıdır. Mesajların halkın anlayacağı dille verilmesi, sık sık tekrarlanması gerekmektedir.

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ

V-HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Bilimsel Yöntemin Aşamaları:

Bilimsel araştırmalar üçe ayrılır:

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Planlamalarda Dikkat Edilecek Noktalar:

3-Uygulama ( iletişim ):

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Bir programın etkililiği dört boyutta değerlendirilir.

VII-HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN ARAÇLAR Yazılı ve Basılı Araçlar Gazeteler Dergiler Broşürler El kitapları Bültenler Yıllıklar Mektuplar Afişler pankartlar el ilanları yönlendirici ve yol göstericiler

2-Yayım ve Gör-İşit Araçları Televizyon Radyo Sergiler

3-Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Yarışmalar Geziler Destek verme(sponsorluk)

4-EĞİTİM HİZMETİÇİ KURSLAR MÜZİK KURSLARI YABANCI DİL KURSLARI KONFERANS, SEMİNERLER

ÇALIŞANLAR VE HALKLA İLİŞKİLER

2-Personelde aranacak nitelikler

b)Kişilik : Çalışabilme Yerinde hareket edebilme Teşebbüs kabiliyeti Görgü Tolerans

Lütfen Teşekür ederim Günaydın

Memur; -Tenkide açık olmalı -Hoşgörülü olmalı -Hatasını anladığında özür dileyebilmeli

c) Güvenilirlik

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM