TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
T Dağılımı ve t testi.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
GEÇERLİLİK ve GÜVENİLİRLİK
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
SINIF GEÇME.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
MADDE ANALİZİ YÜKSEL YEŞİLBAĞ.
TEST VE MADDE ANALİZİ.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ders 5: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞİŞİM ÖLÇÜLERİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
t-STUDENT VE Kİ-KARE TESTİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.

Bir öğretmen, uyguladığı testin sonuçlarını şu bakımlardan inceleyebilir: 1- Puanların dağılımı: a- Puanların dizi genişliği (R) nedir? b- Puanların standart kayması (S) nedir ve dizi genişilğinin standart kaymaya oranı (R/S) nasıldır? c- Dağılımın çarpıklık ölçüsü nedir? 2- Grup için testin ortalama puanı ya da testin ortalama güçlüğü nedir? 3- Testte boş bırakılan ve erişilemeyen madde sayısı.

1 (a)- En büyük ve en küçük puanlar arasındaki fark, Uygulandığı grup ve yöneldiği maksat için testin uygunluğunu belirlemeye yardımcıdır. Eğer maksat, öğrencilerin başarı düzeylerini ayırt etmekse, dağılımın dizi genişliği büyük olmalıdır. Elde edilen dizi genişliği, testten alınabilecek en yüksek puanın yarısına yakın olmalıdır. Dağılımın uç puanları arasındaki fark küçükse (puanların tümü yukarıda, ortada ya da altta toplanmışsa) yapılacak ilk yorum, testin güvenilirliğinin ve ayırt etme gücünün düşük olduğudur.

Puanlar, dağılımın üst kısmında toplanmışsa; - test çok kolaydır, - öğrenciler testin ölçtüğü içeriği tam olarak öğrenmişdir, - öğretmen, sınıftaki öğretim sırasında ,soruların cevaplarını önceden hazır olarak vermiş olabilir. Puanlar, dağılımın alt kısmında toplanmışsa; - öğretimin yetersizliğine, - öğretim sırasında testteki soruların çıkarıldığı konular üzerinde yeterince durulmamış olmasına, - testin öğrencilere çok güç gelmiş olmasına yorulabilir.

b) – Bir testten elde edilen puanların standart kayması büyüdükçe o testin güvenilirliği artar. Farklı başarı düzeyindeki öğrencileri ayırmaya yönelen bir testin standart kayması da büyük olmalıdır. Dizi genişliğinin standart kaymaya oranı, bu konuda bir fikir verebilir. R/S oranının 4-6 arasında bir değer olması istenir.

c)- Bir testte, istenen puan dağılımı testin kullanılış maksadına bağlıdır. Bu nedenle, normal dağılım her zaman istenen bir durum değildir. 3(Ortalama – Ortanca) Çarpıklık değeri =----------------------------- Standart kayma Çarpıklık Testin güçlüğü Negatif Kolay Pozitif Zor , . . .

Çok sayıda aday içinden belli sayıda olanını seçmek için 2- Bir testin güçlük derecesi, o testin kullanılış maksadına bağlıdır. Çok sayıda aday içinden belli sayıda olanını seçmek için kullanılan seçme testlerinde, istenen güçlük, duruma göre değişir. 100 kişiden 10 unu seçmek için kullanılacak bir testin ortalama güçlüğü 0,10 olmalıdır. Biçimlendirme –yetiştirmeye yönelik testlerde, bu durum önemli değildir. Farklı başarı düzeylerini ayırt etmek ve öğrenme derecelerine göre öğrencileri sıralamak amacıyla yapılan testin ortalama güçlüğü 0,50 civarında olması istenir.

3- Testte çok sayıda soru boş bırakılmışsa, bunun çeşitli nedenleri olabilir. a) Yönerge, öğrencinin cevaplama işlemini nasıl yapacağını açık ve seçik olarak ifade etmekten uzaktır. b) Madde kökü ne sorulduğunu açıkça anlatmamaktadır. c) Cevap şıkları arasında kesin ve tek bir doğru cevap yoktur.

Öğrencilerin bir kısmınca erişilememiş soru sayısı çoksa, bu durum testi cevaplandırmak için verilen sürenin yetmediğine yormak gerekir. Bir testin dörtte üçü öğrencilerin tümü tarafından, tamamı ise öğrencilerin beşte dördünce bitirilmiş olmalıdır.

Belirtilen kurallara uyan bir teste hemen iyidir de denemez. Bu nedenle,bir testi kullanış maksadına daha uygun yapma girişiminde yararlı olacak daha güvenilir bilgiler edinmek için testteki bütün maddeleri ayrı ayrı gözden geçirmek gerekir. Testteki her bir maddenin yeterlik yönünden analiz edilmesi, bütün olarak test puanlarının incelenmesinden daha önemlidir.