İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Performans Göstergeleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Belediye performansını finansmanla ilişkilendirmek Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
Performans Göstergeleri
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
MAHALLİ İDARELERDE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Birleşmiş Milletler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme’nin İzlenmesi (BMEHS) Kapka Panayotova Bağımsız Yaşam Gençlik Yaz Okulu İstanbul, Türkiye 2.
©McGraw-Hill Education, 2014
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Mevcut sistem hastalık üretiyor, Hastalıklarımızı ve emeğimizi istismar EDİYOR! Türk Tabipleri Birliği – İstanbul Tabip Odası ‘Sağlığımıza Yatırım Yapmayanlar.
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Yusuf Deniz İNAN. Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Toplum Gelişme Evreleri Fordism Cisco BİLGİ TOPLUMU KAMU ÖRGÜTLENME MODELİ: YALOVA.
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005

Neden sonuçlar üzerinde yoğunlaşmalı?  Ana neden: Her kamu kuruluşu sunduğu hizmetlere göre yargılanmalıdır  Kendi faaliyetleri ile ilgili sistematik düşünme  Faaliyetlerin yetkili otorite kontrolü ile izlenmesi  Şeffaflık: kullanıcılara ve seçmenlere rapor verme  Yerelleşme sürecinin desteklenmesi  Karşılaştırma ve öğrenme ortamının yaratılması  Ödül ve yaptırımlar için temel oluşturulması  Kaynak tahsisatı için temel oluşturulması: politik seçim, okul belgeleri vb.  Kaynak tahsisatı için doğrudan mekanizma

İsveç – bazı temel göstergeler  Nüfus 9 milyon  Belediyeler yaklaşık 300  İlçe konseyleri20  Belediyeler GSYİH payı % 25, personel payı % 25 Belediyelerin büyüklüğü: –

Belediyelerin görevleri Düzenleyici  temel eğitim  çocuk bakımı  yaşlıların bakımı  sosyal yardım  özürlülere sağlanan hizmetler  sağlık hizmetleri (çoğunlukla bölgesel)  fiziksel planlama  kurtarma hizmetleri Genel  yerel altyapı  kamu taşımacılığı  kültürel hizmetler  eğlence faaliyetleri  iskan

Finansman  Kişisel gelir üzerine konulan vergiler  Kullanıcı ücretleri  Bağışlar  Eşitleme sistemi  İsteğe bağlı destek  Finansman prensibi

Yönetim koşulları  Yerel özerkliğin yüksek seviyede olması  Nisbeten zayıf merkezi kurumlar (analiz kapasitesi, yetki)  Son derece değişken performanss

Yönetim sorunları Gösterge seçimi ile ilgili unsurlar  kapsam  açıklık  adalet  yatay etkileşim  hedeflerin sıralaması Sonuç ve etkiler arasındaki farklar  analiz sorunları  pedagojik sorunlar Sonuç bilgilerinin kullanımı:  Faaliyetlerin yetkili otorite kontrolü ile izlenmesi: evet  Kullanıcılara ve seçmenlere rapor verme: evet, ancak sınırlı  Karşılaştırma ve öğrenme ortamının yaratılması: belli bir ölçüde  Ödül ve yaptırımlar için temel oluşturulması: sınırlı  Kaynak tahsisatı için temel oluşturulması: politik seçim, okul belgeleri, vb. – yerel olarak  Kaynak tahsisatı için doğrudan mekanizma: hayır

Örnek: Temel eğitim  Ulusal mevzuat  9 yıllık zorunlu eğitim ile 3 yıl isteğe bağlı lise veya mesleki eğitim  Uygulama: Belediyeler (çoğunlukla) ve özel sektör (sınırlı)  Finansman : Belediyeler ve devlet  İzleme, teftiş ve değerlendirme : Ulusal Okul Kurulu

Eğitim sisteminin amaçları  Eşit erişim  Ülkenin her yerinde eşit eğitim standardı  Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiler  Demokratik değerler, cinsiyetler arası eşitlik, ayrımcılığın tüm türleri ile mücadele  Çeşitli seviyelerde genel eğitim amaçları  5inci ve 9uncu yıllar için belirlenen hedefler

Girdiler ve çıktılar Belediye seviyesindeki girdiler  Her bir öğrenciye düşen öğretmen sayısı  Öğretmenlerin eğitim seviyesi  Öğrenci başına toplam maliyet Çıktı (okul seviyesi)  Notlar  Sınıfını geçen öğrenci sayısı  Ulusal testlerin sonuçları (İsveççe, matematik, İngilizce) Çıktılarla sonuçların karşılaştırılması  Sınıfını geçen öğrenci sayısının aşağıdakilere göre ayarlanması  Ebeveynlerin eğitim seviyesi  Nispi göçmen sayısı (1inci ve 2nci nesil)  Erkeklerin kızlara oranı  Okula girişteki bilgi seviyesi

Analiz örneği: Sınıfını geçen öğrenci sayısının (gerçekleşen/beklenen) dış etkenlere göre ayarlanması (ebeveynlerin eğitimi, göçmen sayısı, erkek/kız oranı)

Liseye giriş ve çıkıştaki notlar arasındaki ilişki (382 okul)

Sonuçlar Başarılı bir yerelleşme  çok iyi tanımlanmış bir görevi,  bilgi bazında etkin bir geri beslemeyi,  ödül ve yaptırımları gerektirir. Çıktı bilgileri ancak doğrudan veya dolaylı olarak kaynak tahsisatını etkilemeleri halinde göz önüne alınır Bir kontrol mekanizmalarının kombinasyonu en çok:  devlet kurumunun izlenmesi  yerel seçmenler  kitle iletişimi  kullanıcı seçiminde etkili olur