Öğrenme Stilleri
Öğrenme stilleri Öğrenme stili: bireyin öğrenirken kendine özgü olan tercihleri
Öğrenme stillerinin öğretim açısından önemi nedir?
Öğrenme stilleri ile ilgili çeşitli modeller geliştirilmiştir.
Bu modellerden biri ve en kolay anlaşılabilir olanı VARK modelidir.
VARK Modeli Görsel öğrenenler İşitsel öğrenenler Okuyarak ve yazarak öğrenenler Hareket ederek öğrenenler
VARK modeline göre öğrenme stillerini ortaya çıkarabilmek amacıyla çeşitli ölçme araçları geliştirilmiştir.
VARK modeli öğrenme ortamında nasıl kullanılabilir?
Öğrenme stillerinden Dunn ve Dunn modeli ise öğrenmede şu özelliklere dikkati çekmektedir: Çevresel özellikler Duyuşsal özellikler Sosyal tercihler Psikolojik özellikler Fizyolojik özellikler
Dunn ve Dunn Çevresel özellikler Ses düzeyi (sesli, sessiz) Işık durumu (aydınlık, loş) Isı durumu (sıcak, serin) Ortam (düzenli, düzensiz, yatakta, yerde, masada)
Duyuşsal özellikler Güdülenme (güdülenmiş, güdülenmemiş) Azim (görevi tamamlama, görevi eksik bırakma) Sorumluluk (sorumluluk hissetme, sorumluluk hissetmeme) Yapı (yapılandırılmış, yapılandırılmamış)
Sosyal tercihler Öğrenme grupları (bireysel çalışma, ikili çalışma, grup içinde öğrenme) Otorite (yetişkinle öğrenme, bağımsız çalışma) Çeşitlilik (öğrenmede farklı yolları tercih etme, öğrenmede aynı yolları tercih etme)
Fizyolojik özellikler Duyusal tercih (dinleme, izleme, dokunma, hareket etme) Yiyecek (yiyecek eşliğinde öğrenme, öğrenirken yememe) Günün zamanı (sabah, öğleye doğru, öğleden sonra, akşam) Hareket (öğrenirken hareket etme, oturarak öğrenme)
Psikolojik özellikler Bütüncül - analitik düşünme (Tümden gelimle öğrenme, tümevarımla öğrenme) Beyin yarımküresi (sağ yarım, sol yarım) Karar verme (tepkisel, düşünerek)
Dunn ve Dunn modeline göre öğrencilere nasıl rehberlik sağlanabilir, modelin pratik faydaları nedir?