Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Uzaktan Eğitim Kuramları
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
UZAKTAN EĞİTİM ve ÖĞRENME KURAMLARI
Beyin Temelli Öğrenme.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Mevcut Eğitim Sisteminden Geleceğin Eğitimine. Grup Katılımcıları Prof.Dr. Mahmut Ak İstanbul Üniversitesi Prof.Dr. Alper Cihan İstanbul Üniversitesi.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Öğretim Tasarımı Analiz.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz? Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi

Teori (Kuram) Öğrenme ve Öğretim Kuramları Belli bir olay yada olguyu açıklar Araştırma ve uygulamalara rehberlik eder Teori (Kuram) Nasıl öğreniriz? Nasıl öğretmeliyiz? Öğrenme ve Öğretim Kuramları

Öğrenme Kuramları Davranışçı öğrenme kuramı Bilişsel öğrenme kuramı Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı  Connectivism Sosyal Öğrenme Kuramı…

Öğrenme Kuramları Ne Öneriyor? Uygun adımlar, performansın pekiştirilmesi, tekrar ve ipuçları Öğrenen katılımı, içeriğin organize edilmesi, sıralanması ve bilgi oluşumunu kolaylaştırma ve ön bilgilerle ilişkilendirme Çevreyle etkileşim, anlamlandırmayı kolaylaştırma, farklı bakış açılarını teşvik, işbirliği ve problem çözme becerileri Alanlar, fikirler ve kavramlar arasında anlamlı ilişkiler Öğrenme bireyin bizzat kendisinin yaptığı bir eylemdir. Bireye yapılamaz, birey yapar.

Uzaktan Öğretim Teorileri Endüstri Kuramı –Peters(1965) Bağımsız ve Özerk Çalışma (Independence and Autonomy Theories) - Wedemeyer(1971) Androgogy –Malcolm Knowles(1973) Etkileşimsel Uzaklık (Transactional Distance Theory) –Moore(1980) Eşitlik Denklik Kuramı –Keegan(1980) Eşitlik Kuramı –Simonson (1995) Etkileşim-İletişim Kuramı –Holmberg(1995) İşbirlikli Özgürlük Kuramı –Paulsen(2002)

Hangisi Uzakta? Hocam, önceki hafta grup olarak hazırladığımız raporda bu söylediklerinizden farklı bir sonuç çıktı !

Etkinlik, Etkinlik, Etkinlik Uzaktan öğretimde araçlar; Etkileşim (diyalog) Öğrenci-Öğrenci Öğrenci-Öğretmen Öğrenci-İçerik Öğrenci-Arayüz İletişim (Ders Bileşenleri) Mesaj Tasarımı

Tek materyal, tek yöntem…

Açık ve Uzaktan Öğretimde Nasıl Öğretmeliyiz? Etkileşimler nasıl olmalı? İletişim(mesaj tasarımı) nasıl olmalı? Öğrencinin zihinsel olarak sürece dahil olması ve eylem içerisinde olması sağlanmalı.

Öğrenenin Aktif olması (Asenkron/Senkron) Yazma Seçme Rapor Oluşturma/Ödev Araştırma Tartışma Yanıtlama Uygulama Öğretmen-Akran Ağırlıklı Etkileşim (Dönüt) Bireysel Etkinlikler Öğrenmeyi Yönetme Üstbilişsel Etkinlikler Yapılandırılmış Materyaller Materyal Çeşitliliği İçerik Ağırlıklı Etkileşim (Zihinsel Eylemler)

Özetle Uzaktan eğitimin tüm imkanları işe koşulmalı İlgi çekici öğrenme etkinlikleri tasarlanmalı ve katılım teşvik edilmeli Yöntem, materyal çeşitliliği sağlanmalı Öğrenciyi aktif kılacak stratejiler kullanılmalı Mümkün olduğunca süreç değerlendirmelerine yer verilmeli Öğrenmeyi öğrenmeye en çok ihtiyaç duyan uzaktan öğretim öğrencileri üstbilişsel destekler sunulmalı Materyaller bireysel öğrenmeyi destekleyecek şekilde tasarlanmalı

Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi Teşekkürler Doç. Dr. Selçuk KARAMAN Atatürk Üniversitesi