“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Advertisements

“Doğruyu yalnız bırakma acizliğinden,
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
DOĞAL SAYILAR.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Nurhak Merkez Sağlık Ocağına Başvuranlarda Proteinüri Risk Faktörleri
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)
MASKEL İ “10”LAR MASKEL İ “10”LAR. PROJEMİZ ILGIN İ BRAH İ M SEV İ LAY KEREM DEFNE DO Ğ UKAN BÜ Ş RA YUNUS EMRE DUHAN İ SMET İ LAYDA AL İ.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
4 X x X X X
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
GRUP TÜKENMEZ ZEYNEP SARIHAN YENER ARAÇLIOĞLU EBRU SAKAR ÖZGE KELEŞER
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Toplumsal Duyarlılık Projesi
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.
Diferansiyel Denklemler
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Sunum transkripti:

“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ

Tıp fakültesi eğitim sisteminde ‘hastayla nasıl iletişim kurulması’ gerektiği hakkında özel bir ders verilmemektedir. Doktorlar bu konudaki bilgi ve becerilerini hocalarını izleyerek, gözlemlediği davranışlara kendi kültür ve deneyimlerini katarak kazanır. Hasta ile kurulan iyi iletişim; hastanın doktora daha çok güven duyması ve daha iyi bilgi vermesi açısından önemlidir. Bu durum da tanı ve tedavi sürecini etkileyecektir.

Doktor & Hasta iletişimini etkileyen faktörler İçinde bulunulan ortamın koşulları –Doktorun odasının dekoru baskılayıcı bir ortam şeklinde olmamalıdır. –Kılık kıyafette iletişimi etkileyen faktörlerdendir.

Çocuk – aile - doktor ilişkisinde Çocuk ve doktor ilişkisini ele aldığımız zaman aileye de büyük iş düştüğünü görmekteyiz. Ailenin; çocuğun gelişim sürecinde yapacağı gözlemler ve bu gözlemler sonucu alacağı notlar doktorun koyacağı tanının çok daha doğru olmasına katkıda bulunacaktır. Ayrıca çocuğun aşı kartı vb. çizelgelerinin de aile tarafından saklanması oldukça önemlidir.

Çocuk-doktor-aile ilişkisini incelemek Bu ilişkinin çocuğun normal gelişim ve hastalık sürecine olan etkisini göstermek PROJENİN AMACI:

HİPOTEZ: Çocuk-aile-doktor ilişkisinde; doktor ile aile&çocuk arasında aktif katılımın olduğu bir ilişki kurulabilmesi çocuğun sağlığını ve alacağı sağlık hizmetini daha iyiye götürür.

YÖNTEM Doktor, aile ve çocuk olmak üzere üç gruba yüz yüze anket uygulandı. –94 ebeveyn, –93 çocuk (7-18 yaş), –27 doktor Anketlerin %45 ini genel çocuk polikliniğinde, %55 ini yan dal polikliniklerinde uygulandı.

Çocuk hastalıkları anabilim dalındaki doktorların günde ortalama 30 hastaya baktıklarını tespit ettik. Ve doktorların –%59’u her bir hastaya 5-15 dk, –%30’u dk, –%11’i ise 30 dakikadan fazla zaman ayırdığını belirtti.

Ebeveynlerin %71i doktorlarının muayeneden önce kendileriyle sohbet edip ilgilendiklerini söylerken %29u aksi yönünde cevap verdi. Doktorlarınsa %63ü bu şekilde bir ısınma konuşması yaptığını, %37si ise yapmadığını belirtti.

FİZİK MUAYENE Doktorların %56sı yapılması gereken özel fiziksel muayeneler için hastalarından izin aldıklarını söylerken, %44ü almadıklarını ifade etti.

Çocukların da, –%11’i her zaman, –%25’i bazen muayeneden çekindiklerini, –%64’ü ise hiçbir zaman çekinmediklerini belirtti. Muayene sırasında çekinmelerinin sebebinin de utanmaları olduğu saptandı.

Doktorların sadece %4ü çocukların doktor-hastane korkusu taşıması yüzünden sıkıntı yaşamadığını söyledi. –%4ü her zaman, –%41i sık sık, –%52si ise bazen ÇOCUKLARIN DOKTOR-HASTANE KORKUSU TAŞIMASI

Hastalığını bilenler –% 67 Tedavi sürecini bilmeyenler –%92 %92 %67

Ailelerin %80i çocuklarının boy, kilo ve aşı kartlarını saklarken, %20si saklamıyor. Çocuklarının gelişim süreçlerini %41i yazılı olarak kayda alırken, %48i aklında tuttuğunu, %11i ise hatırlamadığını söylüyor. AŞI, BOY ve KİLO KARTLARININ SAKLANMASI

Çocukların %92si doktorlarının onlara adıyla hitap ettiğini ve gülümseyerek konuştuğunu ifade etti. Çocukların kendini ifade edebilmesi; –%19u şikayetlerini kendileri anlattığını, –%41i ailelerinin anlattığını, –%40ı ise beraber anlattıklarını söyledi.

%81i çocuklarının hastalığı hakkında doktorlarından bilgi aldığını, %18i internetten öğrendiklerini, %1i ise hemşirelerden öğrendiklerini söyledi. Yine ebeveynlerin %81i çocuklarının hastalığının sebebini, önemini ve sonuçlarını bildiğini, %19u ise aksini söyledi. Ebeveynlerin %51i doktorlarının kullanılacak ilaçların yan etkileri hakkında kendilerini bilgilendirmediğini ifade etti.

Tartışma ve Sonuç Doktorların ort 30 hasta/gün Hastaya ayrılan süre ort 5-15 dak. Bir gün içinde bu zaman her hastaya yeterli zaman ayırmak için kısıtlı olabilir. Fakat bizler her eğitim düzeyindeki ebeveyne hastalığı anlayabileceği şekilde açıklamak için gereken özeni göstermeliyiz.

Ayrıca hekimin muayene öncesinde hastayla ve ailesiyle yapacağı ısınma konuşması ve güleryüzlü olması iletişimi güçlendirecektir. Tüm bunlar tanı ve tedavi sürecini kolaylaştıracak ve etkin kılacaktır.

Bu iletişimin daha sağlıklı yürümesi için aileye de birtakım sorumluluklar düşmektedir. Biz anketlerimizi uygularken ebeveynlere aşı, boy ve kilo kartlarını saklamaları ve çocuklarının gelişim süreçlerini yazılı bir şekilde kayda almaları konusunda bilgilendirdik. Ve bu göstergelerin ilerde herhangi bir hastalıkta yol gösterici olacağını söyledik. Bizler de birer hekim adayı olarak bu konuda titiz davranmamız gerektiğini öğrenmiş olduk.

Tıp fakültemizde davranış bilimleri ve iletişim derslerine ek olarak klinik iletişimi kolaylaştıracak dersler almamız gerektiğini düşünüyoruz. Hekimliğin dört duvar arasında kalmasındansa hastalarıyla bütün bir ilişkide olan “lider hekim” kavramının hayatımıza yerleşmesini istiyoruz.

Grup üyeleri Özlem Kocaman Selin Çakıcı Elif Ece Gülberk Duygu Küçükmeriç Çağla Ersoy Beyza Kaya Yasemin Sert Ömer Erdem Şevik Oğuzhan Aslan Uğur Mısırlıoğlu Mehmet Akbalık

Danışman Doç.Dr.F.M. Çizmecioğlu Katılan tüm çocuk & aile ve doktorlara teşekkür ederiz… Grup üyeleri Özlem Kocaman Selin Çakıcı Elif Ece Gülberk Duygu Küçükmeriç Çağla Ersoy Beyza Kaya Yasemin Sert Ömer Erdem Şevik Oğuzhan Aslan Uğur Mısırlıoğlu Mehmet Akbalık