Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri Nuray aydın 120535012
Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimde Öğrenci Rolleri
Öğretmenlik Meslek Bilgisi Öğretmenlik Mesleği Genel Kültür Konu Alanı Bilgisi Öğretmenlik Meslek Bilgisi
Öğretmenlik mesleğinin iki temel özelliği vardır; Kişisel özellikler Mesleki özellikler Kişisel Özellikler Öğretmenin kişisel özellikleri özellikle eğitiminin alt kademesinde öğretimi etkileyen özelliklerdir. Bu özellikler aşağıdaki gibidir: Öğretmenlik mesleği iyi iletişim yeteneklerine sahip olmayı gerektirir. Öğretmenlikte sağlam bir karakter ve örnek bir kişilik esastır. Öğretmenlik bir sevgi mesleğidir. Öğretmen okumayı ve öğrenmeyi seven kendisini yenilemeyi ve geliştirmeyi ilke edinen mesleki ve insani sorumlulukları bilen ve yerine getiren bir kişi olmalıdır.
Mesleki Özellikler Öğretmenlerin kendi alanlarına hakim olmaları alanın perspektifini kazanmış olmaları alandaki temel konular ve bunlar arasındaki ilişki ve bağlantıları iyi kavramış olmaları mesleki başarıdır. Öğretmenlik mesleki özellikleri aşağıdaki gibidir: Öğretmenlik mesleği genel kültür, alan bilgisi ve pedogojik formasyonla ilgili yeterlilikleri gerektirir. Öğretmenlerin içinde yaşadıkları toplumu ve kültürü çok iyi tanımaları gerekir. Öğretmenlerin öğrencilerin yanında öğrenci velilerine ve topluma karşı sorumlulukları da vardır.
Öğretmen Rolleri Temsilcilik Liderlik/başkanlık Öğreticilik Ara buluculuk Hakemlik Rehberlik
Berge’ye göre Görsel Dünyada Değişen Öğretmen Rolleri aşağıdaki grafikte tanımladığı gibidir.
Uygulama Modelleri Mektupla Öğretimde Öğretmen Rolleri Radyo ile Öğretimde Öğretmen Rolleri Karma Öğretimde Öğretmen Rolleri Televizyon ile Eğitimde Öğretmen Rolleri Bilgisayarlı Öğretimde Öğretmen Rolleri
Mektupla Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı psikolog danışmanlık eğitim uzmanı
Radyo ile Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmanlık eğitim uzmanı site eğitmeni
Televizyon ile Eğitimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni
Bilgisayarlı Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik editör danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni
Karma Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni
Sonuç: Uzaktan eğitim ortamında öğretmen, öğrenci olmaktan çok öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayacak ortamın profesyonel düzenleyicisi, öğrencinin gerektiğinde başvuracağı bir danışmandır
Uzaktan Eğitimde 4 tür etkileşim vardır; Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Öğrenci Öğretmen Etkileşimi Öğrenci-İçerik Etkileşimi Öğrenci-Ortam Etkileşimi
Schrum ve Hong (2002) uzaktan eğitimde öğrenci rollerini aşağıdaki gibi tanımlamışlardır; • Öğrenim araçlarına erişen • Teknolojiyi kullanabilen • Çalışma şekil ve alışkanlıkları • Öğrencinin amaç ve hedefleri • Yaşam tarzı • Kişisel özellik ve karakter temaları
Mektupla Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı
Radyo ile Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı
Televizyon ile Eğitimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı
Bilgisayarlı Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı
Karma Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı
DEĞERLENDİRME Sunum ile uzaktan eğitimde öğretmen ve öğrenci rolleri hakkında sizde bir değişiklik oldu mu? Uzaktan eğitim almak ister miydiniz? Bölümünüze uzaktan eğitimle devam etme imkanı verilse uzaktan eğitimi mi örgün eğitimi mi tercih edersiniz?
KAYNAKÇA http://bote.hacettepe.edu.tr/wiki/index.php/Neden_Uzaktan_E%C4%9Fitim http://www.uzaktanegitim.com.tr/ http://www.ue.gazi.edu.tr/ http://www.eogrenme.net/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=3 9 http://www.slideshare.com/uzaktan-egitim-nedir