Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Yıldız Teknik Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2.SINIF
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Hazırlayan: Ali Akpınar
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
UZAKTAN EĞİTİMDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
ÖĞRENME MERKEZLERİ.
UZAKTAN EĞİTİM.
TTB-UDEK ÇALIŞMALARI 9 Ekim 2010, Ankara
Bilgisayar Destekli Eğitim
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİMDE ROL ALAN KİŞİLER ve ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ ROLLERİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Uzaktan Eğitimde Öğretmen Ve Öğrenci Rolleri Ve Akademik Danışmanlık
İ ÇINDEKILER Web 2.0 nedir ? Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Eğitsel İçerikler
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
UZAKTAN EĞİTİM.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Öğretmenlik Mesleği.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
SINIF YÖNETİMİ.
Sosyoloji’ye Mesleki Açılım Prof.Dr.Sami Şener.  Sosyal bilimci, içinde yaşadığı toplumun nabzını tutan  toplumsal olaylardaki dağılma, çözülme ve sapmalar.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
REHBERLİK TÜRLERİ.
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri Nuray aydın 120535012

Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimde Öğrenci Rolleri

Öğretmenlik Meslek Bilgisi Öğretmenlik Mesleği Genel Kültür Konu Alanı Bilgisi Öğretmenlik Meslek Bilgisi

Öğretmenlik mesleğinin iki temel özelliği vardır; Kişisel özellikler Mesleki özellikler Kişisel Özellikler Öğretmenin kişisel özellikleri özellikle eğitiminin alt kademesinde öğretimi etkileyen özelliklerdir. Bu özellikler aşağıdaki gibidir: Öğretmenlik mesleği iyi iletişim yeteneklerine sahip olmayı gerektirir. Öğretmenlikte sağlam bir karakter ve örnek bir kişilik esastır. Öğretmenlik bir sevgi mesleğidir. Öğretmen okumayı ve öğrenmeyi seven kendisini yenilemeyi ve geliştirmeyi ilke edinen mesleki ve insani sorumlulukları bilen ve yerine getiren bir kişi olmalıdır.

Mesleki Özellikler Öğretmenlerin kendi alanlarına hakim olmaları alanın perspektifini kazanmış olmaları alandaki temel konular ve bunlar arasındaki ilişki ve bağlantıları iyi kavramış olmaları mesleki başarıdır. Öğretmenlik mesleki özellikleri aşağıdaki gibidir: Öğretmenlik mesleği genel kültür, alan bilgisi ve pedogojik formasyonla ilgili yeterlilikleri gerektirir. Öğretmenlerin içinde yaşadıkları toplumu ve kültürü çok iyi tanımaları gerekir. Öğretmenlerin öğrencilerin yanında öğrenci velilerine ve topluma karşı sorumlulukları da vardır.

Öğretmen Rolleri Temsilcilik Liderlik/başkanlık Öğreticilik Ara buluculuk Hakemlik Rehberlik

Berge’ye göre Görsel Dünyada Değişen Öğretmen Rolleri aşağıdaki grafikte tanımladığı gibidir.

Uygulama Modelleri Mektupla Öğretimde Öğretmen Rolleri Radyo ile Öğretimde Öğretmen Rolleri Karma Öğretimde Öğretmen Rolleri Televizyon ile Eğitimde Öğretmen Rolleri Bilgisayarlı Öğretimde Öğretmen Rolleri

Mektupla Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı psikolog danışmanlık eğitim uzmanı

Radyo ile Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmanlık eğitim uzmanı site eğitmeni

Televizyon ile Eğitimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni

Bilgisayarlı Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik editör danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni

Karma Öğretimde Öğretmen Rolleri iletişim uzmanı ölçme değerlendirme uzmanı materyal üretici proje yöneticisi motivasyon sağlayıcı yönetici araştırmacı öğretim tasarımcısı liderlik danışmalık eğitim uzmanı site eğitmeni

Sonuç: Uzaktan eğitim ortamında öğretmen, öğrenci olmaktan çok öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayacak ortamın profesyonel düzenleyicisi, öğrencinin gerektiğinde başvuracağı bir danışmandır

Uzaktan Eğitimde 4 tür etkileşim vardır; Öğrenci-Öğrenci Etkileşimi Öğrenci Öğretmen Etkileşimi Öğrenci-İçerik Etkileşimi Öğrenci-Ortam Etkileşimi

Schrum ve Hong (2002) uzaktan eğitimde öğrenci rollerini aşağıdaki gibi tanımlamışlardır; • Öğrenim araçlarına erişen • Teknolojiyi kullanabilen • Çalışma şekil ve alışkanlıkları • Öğrencinin amaç ve hedefleri • Yaşam tarzı • Kişisel özellik ve karakter temaları

Mektupla Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı

Radyo ile Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

Televizyon ile Eğitimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Sosyalleşme uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı

Bilgisayarlı Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

Karma Öğretimde Öğrenci Rolleri İletişim uzmanı Motivasyon sağlayıcı Araştırmacı Öğretici Liderlik Psikolog Uzaktan eğitim uzmanı Teknoloji uzmanı

DEĞERLENDİRME Sunum ile uzaktan eğitimde öğretmen ve öğrenci rolleri hakkında sizde bir değişiklik oldu mu? Uzaktan eğitim almak ister miydiniz? Bölümünüze uzaktan eğitimle devam etme imkanı verilse uzaktan eğitimi mi örgün eğitimi mi tercih edersiniz?

KAYNAKÇA http://bote.hacettepe.edu.tr/wiki/index.php/Neden_Uzaktan_E%C4%9Fitim http://www.uzaktanegitim.com.tr/ http://www.ue.gazi.edu.tr/ http://www.eogrenme.net/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=3 9 http://www.slideshare.com/uzaktan-egitim-nedir