MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
Mustafa Kemal Üniversitesi
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ Güz Yarıyılı.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
European Manufacturing Innovation Survey 2004 Avrupa İmalat Sanayiinde Yenilik Araştırması 2004 Proje Konsorsiyum Ülkeleri: Almanya, Avusturya, İngiltere,
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
HOŞGELDİNİZ. GÜNDEM 1- Başkanlık Divanının seçilmesi Faaliyet Raporunun okunması 3- 1 Nisan – 31 Aralık 2007 yılı gelir giderlerinin ibrası 4-
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA
PAYZIN – BÜEE Danışma Kurulu Toplantısı, 21 Ocak 2011, Istanbul 1 Mühendislik Eğitimi Akreditasyonunda Küresel Eğilimler A. Erbil PAYZIN PAYZIN Danışmanlık.
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
CEPEJ Mahkeme Performansı Çalışmaları. CEPEJ’in faaliyet gösterdiği alanlar… Yargı sistemlerinin değerlendirilmesi Yargı sistemlerinin değerlendirilmesi.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE KALİTE ARAYIŞI GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜDEK DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMİ Şefaatdin YÜKSEL Gazi Üniversitesi.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Sunum İçeriği MÜDEK YL Değerlendirme Ölçütleri geliştirme süreci ve gözetilen kısıtlar MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri: Genel yapı ve Lisans/YL kıyaslaması.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
GTB STRATEJİK PLANI GERÇEKLEŞME DURUMU 1
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu 14 Mayıs 2008

2 ABET YOL HARİTASI  Performance Objectives Established?  Learning Outcomes Developped?  Performance Criteria Defined?  Curriculum aligned with Outcomes?  Assesment Methods Chosen?  Feedback Loop Closed?

3 TAMAMLANMIŞ SÜREÇLER  Süreçler önceden başlatılmış (1999)  2003 ABET raporunda yeralmış  Geliştirme çalışmaları halen devam etmekte  Performance Objectives Established?  Learning Outcomes Developped?  Performance Criteria Defined?  Curriculum aligned with Outcomes?

4 DEVAM EDEN SÜREÇLER  Bölümde LEÖDK ve yeni kurulan PK çalışma grupları tarafından halen yürütülmekte  Bu çalışmaların da bir kısmı 2003 ABET Raporunda ve 2004 ABET Rapor ekinde yer almıştır  Assesment Methods Chosen?  Feedback Loop Closed?

TAMAMLANMIŞ SÜREÇLER

6 “PERFORMANCE OBJECTIVES ESTABLISHED?” Makina Mühendisliği Lisans Programının; 3 Eğitim Amacı (Program Educational Objectives – PEO) yılları arasında yapılan çalışmalar sonrasında belirlenmiş ve üzerinde uzlaşma sağlanmıştır. The graduates of the B.S. program of the Mechanical Engineering Department are engineering professionals who: are sought in areas of new technology and/or product development, being innovative and entrepreneurial individuals with leadership and pioneering abilities in professional areas, identify and solve engineering problems using a scientific approach with their sound engineering base, life-long learning habits, command of advanced technology, and research abilities, seek rational solutions in their professional practice while considering their social, environmental, economical, and ethical dimensions.

7 “LEARNING OUTCOMES DEVELOPED?” Makina Mühendisliği Lisans Programının; Mezunlarına kazandırılması hedeflenen nitelikleri tanımlayan 14 Program Kazanımı - PK (Program Outcomes- PO) bulunmaktadır. Program Kazanımları :  Program Eğitim Amaçları belirleme çalışmalarına paralel olarak yürütülmüştür.  ABET’in program kazanımları (Criterion 3 a-k) ile ilişkilendirilmiş ve raporlanmıştır.

8 “PERFORMANCE CRITERIA DEFINED?”  14 Adet Program Kazanımının ölçülebilir alt bileşenleri belirlenmiştir.  Program Kazanımları’nın ölçme, değerlendirme aşamalarında bu alt bileşenlerde düzeltmeler halen devam etmektedir.

9 “CIRRUCILUM ALIGNED WITH OUTCOMES?”  Bölüm dersleri ile 14 adet Program Kazanımı arasında ilişkilendirme gerçekleştirildi.  Bu çalışma 2003 Kasım ABET denetimi için raporlandı.  Program Kazanımlarının ölçüm sonuçlarına göre bu ilişkilendirme süreci devam edecektir.

DEVAM ETMEKTE OLAN SÜREÇLER

11 “ASSESSMENT METHODS CHOSEN?” “FEEDBACK LOOP CLOSED?”  Değerlendirme sistemi 2006 Ocak ayında değiştirildi. EĞİTİM AMAÇLARI’NIN DEĞERLENDİRİLMESİ  İşveren Anketleri (1999, 2004)  Mezun Anketleri (1999, 2004) PROGRAM KAZANIMLARI’NIN DEĞERLENDİRİLMESİ  Yeni mezun anketi (1999’dan beri her yıl)  Ders bazında değerlendirmeler:  Öğretim üyelerinin ders değerlendirmeleri ( )  Öğrenci ders anketleri (2003 Güz Bahar) ÖNCEKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

12  Program Kazanımlarının tek tek ele alınması (PK Grupları)  PK tanımlarının öğrencilere kazandırılacak bilgi, beceri ve davranışlar cinsinden netleştirilmesi  PK’lara erişim ölçümlerinde kullanılacak ölçütlerin / göstergelerin belirlenmesi  PK’lara erişim düzeylerinin bu göstergelerle ölçülmesi  Ölçümlerin değerlendirilmesi  Önerilerin oluşturulması  Program Kazanımlarının her biri için kanıta dayalı yapılan değerlendirmelerin ve önerilerin süzgeçten geçirilmesi (LEÖDK)  Bu değerlendirmelerin ve önerilerin görüşülmesi ve lisans programında/derslerde gerekli değişiklik önerilerinin oluşturulması (Lisans Eğitim Komitesi)  Lisans programındaki/derslerdeki değişiklik önerilerinin görüşülmesi ve karara bağlanması (Bölüm Kurulu)  Kararlaştırılan değişikliklerin devreye alınması (Bölüm) YENİ SİSTEM: “PK BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME”

13  Bir PK önceliklendirildi ve pilot çalışma yürütüldü  Bu pilot çalışma ile diğer PK’lar için de örnek alınabilecek, sürdürülebilir bir sistematik geliştirildi.  Diğer PK’ların izleme sistematiğinin kurulması için bölümümüzde 14 alt grup oluşturuldu.  PK Alt grup çalışmalarının Haziran 2008’de tamamlanması beklenmektedir. PK Sayıları:  1:Ölçümleri ve değerlendirmesi yapılmış  1:Ölçümleri yapılmış, değerlendirmesi devam eden  6:Ölçme yöntemleri belirlenmiş, ölçümleri yapılmakta olan  6:Ölçme yöntemleri belirlenmesi çalışmaları devam eden  PK Çalışma gruplarından gelecek raporlar LEÖDK tarafından bir ön değerlendirmeden geçirilecektir.  Bu raporlar Lisans Komitesi’nde değerlendirilerek programda /derslerde yapılması gereken iyileştirme önerileri belirlenip Bölüm Kurulu’na sunulacaktır. PK BAZINDA ÖLÇME DEĞERLENDİRME

14  Program Eğitim Amaçları ile ilgili yapılan ve ABET Ekim 2004 de raporlanan program değişiklikleri ile ilgili geri besleme sonuçları tekrar ölçülüp değerlendirilerek döngü kapatılacaktır.  PK Çalışma gruplarından gelecek raporlar Lisans Komitesi'nde değerlendirilerek programda yapılması gereken iyileştirmeler tespit edilecektir ve bu değişikliklerin etkileri tekrar ölçülerek döngü yeni ölçme- değerlendirme sistemi üzerinden bir kez daha kapatılacaktır. ASSESMENT LOOP CLOSED?