TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TÜKETİCİ PAZARI ve TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI
II.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
REHBERLİK DERSİ III.
? Kalıcılık Testleri Transfer Testleri.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Bolum 4- 2.
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
2 yarım Litreden oluşur 1 Litre.
PROJE NEDİR ? Mehmet ŞAHİN ÇORUM. BU BİR PROJE MİDİR ?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Tüketici Davranışları
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Tüketici Karar verme Süreci
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Sağlık iletişimi ve Kuramları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Tüketici Kararları.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
YAŞAM BOYU SPOR – BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
REHBERLİK DERSİ III.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ

Satın Alma Davranışı Türleri Yüksek ilgilenimDüşük ilgilenim Markalar arasında önemli farklılıklar olması Karmaşık Satın Alma Davranışı Değişiklik Arayışındaki Satın Alma Davranışı Markalar arasında önemli farklılıklar olmaması Sorun Çözmeye Yönelik Satın Alma Davranışı Alışkanlık Haline Gelmiş Satın Alma Davranışı

Satın Alma Karar Süreci

Satın Alma Karar Süreci ve Durumsal Etkiler

1. Sorunun Belirlenmesi

2. Bilgileri ve Seçenekleri Arama

Bilgi Kaynakları Hazırlayan: F.Zeynep Özata7 Ticari Kaynaklar Kişisel Kaynaklar Kamusal Kaynaklar Deneyimsel Kaynaklar

3. Seçeneklerin Değerlendirilmesi

4. Satın Alma Kararı Satın alma niyeti Satın almadan vazgeçme ◦ Finansal sorunlar ◦ Daha önemli ihtiyaçların ortaya çıkması ◦ Arkadaşlar ya da ailenin etkisi Durma ya da sürece yeniden başlama

5. Satın Alma Sonrası Davranışlar Beklenen performans – Gerçekleşen performans ◦ Tatmin oluşur ◦ Kısmen tatmin => Bilişsel çelişki ◦ Tatmin olmaz => Şikayet davranışı

Plansız Alışveriş Tüm aşamalar mağaza içinde gerçekleşir Türleri; ◦ Tamamen plansız alımlar ◦ Hatırlamalarla yapılan plansız alımlar ◦ Yapılan planlı alışverişin getirdiği plansız alımlar