KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
DÜŞÜK PREVALANS HEKİMLİĞİ
Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması
ORAN VE ORANTI ÖZGE ALTUNTAŞ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
-4- Mikrohavza (MH) seçimi ©cnokan slayt tercüme ile 45 dakika ©cnokan
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
VERİ ÇEŞİTLERİ Doç. Dr. Turan SET
Kaliteli Teknik Resmin Üç Temel Niteliği:
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
4 KARE.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
/ 481 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 29 Mart 2006 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ
/ 361 Zekeriya Aktürk EQuiP Türkiye Delegesi Aile Hekimliğinde Kalite Kursu KALİTEve İlişkili Kavramlar Prof. Dr. ; Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
SOĞUK ALGINLIĞINDA ÇİNKO Dr. Gülay ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
BALIK KILÇIĞI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
EŞİTSİZLİK GRAFİKLERİ
Diferansiyel Denklemler
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi,
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
DOĞRUSAL DENKLEM SİSTEMLERİ ve MATRİSLER
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
/ 51 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Hasta ve Çalışan MemnuniyetininDeğerlendirilmesi Prof. Dr.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Toplam Kalite Yönetimi
Kalite Sistemleri ve Yönetimi
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
/ 451 Zekeriya Aktürk Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ.
PROBLEM ÇÖZME.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Sunum transkripti:

KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı

Amaç: Bu dersin sonunda katılımcıların Kalite Çemberleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Hedefler: Kalite çemberlerini tanımlayabilmeli Kalite çemberlerinin amaçlarını bilmeli Kalite çemberlerinin işleyiş şeklini bilmeli Balık Kılçığı Diyagramını açıklayabilmeli

Kalite

Kalitenin Sağlanması Kalite Güvence Sistemleri Kalite Yönetim Ekipleri Kalite Çemberleri

Kalite Çemberleri Kalite çemberi iş ve iş yeri ile ilgili ürünlerin, hizmetlerin vs. iyileşmesi için çalışan, aynı iş yerindeki bir ekiptir. İşçiler Öğrenciler İş yeri Ürün Okul Eğitim

Kalite Çemberlerinin Örgütlenme Şekli

Kalite çemberlerinin amacı Kurumun gelişmesi İnsani ilişkilere saygı ve iş tatmini Çalışanların potansiyellerini ortaya koyma http://www.mftrou.com/kaoru-ishikawa.html

Balık Kılçığı Diyagramı Probleme yol açan etki ve nedenleri sistematik bir şekilde incelemeye yarar Bir sorunun veya sonucun temel nedenlerini bulmak amacıyla kullanılan bir tekniktir. Bu teknik, ekibin sorunları çözmesine yardımcı olur. 4 M: Methods, Machines, Materials, Manpower 4 P: Place, Procedure, People, Policies 4 S: Surroundings, Suppliers, Systems, Skills

Balık Kılçığı Diyagramı Birinci aşamada öncelikle bir kare kutu çizilerek içine sorun/sonuç yazılır ve balık kılçığı diyagramı çizilir. SORUN (SONUÇ)

BALIK KILÇIĞI DİYAGRAMI Makina Çevre Metod/Yöntem İkinci aşamada muhtemel neden için temel gruplamalar belirlenir. Balık kılçığında temel nedenler 6 adet olarak belirlenmiştir. Ancak bunların dışında temel olabilecek neden varsa ilave edilebilir, gereksiz olan çıkarılabilir. PROBLEM (SONUÇ) İşgücü Malzeme Ölçüm

Balık Kılçığı Diyagramı Üçüncü aşamada beyin fırtınası yöntemiyle temel nedenlerin alt nedenleri bulunur. Bütün üyeler beyin fırtınası oturumuna katılırlar. Sırayla tüm üyelerin düşünceleri alınır. Her üye, düşüncesinin hangi gruba girdiğini belirtmelidir. Benzer düşünceler kümeler halinde gruplandırılır. PROBLEM (SONUÇ) Makina Malzeme Ölçüm İş gücü Çevre 12

Balık Kılçığı Diyagramı Dördüncü aşamada beyin fırtınası sırasında toparlanmış düşünceler, en iyilerini saptamak üzere incelenir. Beşinci aşamada, en muhtemel nedenler önem sırasına göre dizilir. Gerçek sebep doğrulandıktan sonra, neden - sonuç analizinin çözümlerin önerilmesi aşamasına geçilir

Balık Kılçığı Diyagramı Örnek: Öğrencilerin derslere devamsızlığı konusunun, Balık Kılçığı Yöntemiyle temel nedenlerinin araştırılması. 1-Çevre, 2-Malzeme, 3-İnsan, 4-Metot, 5-Makine. Beyin fırtınası yöntemiyle temel nedenlerin alt nedenleri bulunur. Daha sonra tüm nedenlere puan verilir. En çok puanı alan, temel neden olarak kabul edilir. Örneğimizde en yüksek puanı alan “yoklama alınmaması” konusu temel neden olarak seçilmiştir.

Balık Kılçığı Diyagramı Çevre Malzeme İnsan Sağlık Yemek Dış Ulaşım Yetersiz Mekan Sorumsuzluk Okula Uzaklık YOKLAMA ALINMAMASI DERSLERE DEVAMSIZLIK Eğitim yöntemleri Mesai Kontrolünde Elektronik Sistem Mevcut ders saati fazlalığı Devam durumunun nota etkisi Makine Metot

Balık Kılçığı Diyagramı http://www.pathmaker.com/resources/leaders/ishikawa.asp

Kalite Çemberlerinin Özellikleri 7-10 kişi 1 moderatör Haftada 1 toplantı İşle ilgili problemlerin ortaya konması Çözüm üretilmesi Çözümlerin yönetime sunulması Sonuçların değerlendirilmesi

Kalite Çemberlerinin İşleyiş Şekli

Özet Kalite çemberi nedir? Kalite çemberi iş ve iş yeri ile ilgili ürünlerin, hizmetlerin vs. iyileşmesi için çalışan, aynı iş yerindeki bir ekiptir.

Kalite çemberlerinin amaçları nelerdir? Kurumun gelişmesi İnsani ilişkilere saygı ve iş tatmini Çalışanların potansiyellerini ortaya koyma

Balık kılçığı diyagramı ne işe yarar? Probleme yol açan etki ve nedenleri sistematik bir şekilde incelemeye yarar

İlacın Tarihçesi M.Ö. 2000: Al, bu kökü ye... M.S. 1000: O kök kötü...Gel, bu duayı oku... M.S. 1850: O dua batıl inanç...Al, bu iksiri iç... M.S. 1940: O iksir yılan yağı...Al, bu hapı yut... M.S. 1985: O hap etkisiz...Gel, bu antibiyotiği al.. M.S. 2000: O antibiyotik artık işe yaramıyor..."Al, bu kökü ye..."