ŞİRKETLERDE KÜÇÜLME VE BÜYÜME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
Advertisements

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
İŞLETMELERDE KAR PAYLAŞIMI
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
TÜRKİYE’DE İŞSİZLİK VE GÖSTERGELERİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ERK İSG&İK – –
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Çalışma Sermayesi Yönetimi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
1 Yeni bir destek programı İŞBİRLİĞİ - GÜÇBİRLİĞİ DESTEK PROGRAMI 3 yılda 121 adet proje başlatılmış, TL destek sağlanmıştır. 27/08/2013.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İşletmelerde Küçülme.
FİNANSAL YÖNETİM.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

ŞİRKETLERDE KÜÇÜLME VE BÜYÜME HAZIRLAYANLAR Mehmet Salih OKTAY Yusuf B . AYMAZ (şirketlerde büyüme ) (şirketlerde küçülme) İLETİŞİM yusufaymaz34@gmail.com http://yusufbaymaz.wordpress.com

KÜÇÜLME NEDİR? •Küçülme işletme yönetiminin bilinçli olarak aldığı karalar ve uyguladığı stratejiler ile personel sayısını, maliyetlerini ve iş süreçlerini azaltmasıdır. •Küçülme örgütün sadece örgüt yapısını değil, aynı zamanda işletme faaliyetlerini de gözden geçirerek, temel kabiliyetlerinin dışında kalan faaliyetleri yerine getiren bölüm ve/veya birimleri kapatması, tüm süreçleri gözden geçirerek yeniden şekillendirmesi demektir. •Küçülme, mevcut organize yapıdan olması gereken organizasyon yapısına geçiş olarak da tanımlanabilir.

ÖRGÜTSEL KÜÇÜLMENİN AMAÇLARI Maliyetleri düşürmek Karar sürecini hızlandırmak İletişimde etkinliği hızlandırmak Rekabet gücünü artırmak Verimliliği arttırmak Temel yeteneğe erişmek Çalışanları güçlendirmek Küresel rekabete daha kolay uyum sağlama Özelleştirmeye hazırlamak

Etkin Ölçekte Küçültme Süreci 1- Planlama aşaması Küçülme planı tüm ilgililerin gereksinimleri göz önüne alınarak yapılmalıdır. Planın yalnızca hissedarları memnun edecek şekilde yapıldığının hissedilmesi çalışanların motivasyon ve sadakatlerini kötü yönde etkileyecektir.

Planlama çalışmaları bilinçli çalışanlar ve işi çok iyi tanıyan yöneticiler tarafından yapılmalıdır. Plansız bir küçülme, işletme yönetiminin, çalışanların müşterilerin ve medyanın gözünde kötü bir izlenim bırakmasına hatta beceriksiz duruma düşmesine neden olabilir.

2- Örgüt içi iletişimin sağlanması işletme çalışanlarına açık ve dürüst bir dille küçülmenin nedenleri ve sonuçları aktarılmalıdır. Yeni işletme vizyonu açık bir dille çalışanlara iletilmeli ve onların gereksinimlerine cevap verilmeye çalışıldığı anlatılmalıdır.

3-Uygulama aşaması Çalışanlar ile sık sık iletişim kurulmalı, çalışanlar ihtiyaç duyduklarında yönetime ulaşabilmelidirler. Çalışanların işletmenin değişecek süreç ve yapılanmalarının planlanmasında fikirlerinin alınması, hem çalışanların işletmeye bağlılıklarını güçlendirmek hem de yönetimin göremeyeceği noktaları görebilmesinde faydalı olacaktır.

Küçülmenin şirketlere olumlu etkileri İşçilik maliyetlerini düşürür. Gereksiz yönetim kademelerini yok eder. Müşteri beklentilerine karşı daha duyarlı olunur. İletişim etkinleşir. Karar alma sürecinde kolaylaşma sağlanır. Çalışanların daha fazla katılımı gerçekleşir. Ürün geliştirme süreci hızlanır. Şirket faaliyetlerinde akışkanlığı sağlar. Örgütte etkinliği artırır.

Küçülmenin şirketlere olumsuz etkileri Kalite de ve verimlilikte düşüş görülür. İşletmenin finansal problemi olduğu kanaatinin yayılması, hisse senedi değerlerinde düşüşe yol açar. Çalışanların iş yükü artar. İşletmeye bağlılık ve sadakat azaldığından işletme aleyhine açılan davalarda artış olur. Tazminat giderleri artar ve bağlı oldukları sendikalarla ilişkiler bozulur.

Toyota 2001 krizinde işçi çıkarmadı Toyota otomotiv, Adapazarı fabrikasında Yılda 100.000 kapasite ile kurduğu fabrikasını 2001 krizi döneminde yılda toplam 7000 araba üretmesine rağmen işçi çıkarmadı. Sürekli iyileştirme ve tasarrufa gitti. Yeni personel almadı. Haftanın belirli günleri üretim yaptı diğer günleri üretim hatlarını çalıştırmadı. Toyota yönetimi, çalışanları fabrikanın en önemli değeri olarak gördü. Bugün Toyota da çalışanlar, şirketi tüm otomotiv sektörü içerisinde liderliğe taşımak için sürekli iyileştirme yaklaşımı ile durmadan çalışıyor.

Bu çalışmalar sonucunda; Toyota otomotiv kapasitesini 160.000 araç / yıl ‘ a çıkardı ve hedef 240.000 araç... Bunu başarır mı bilinmez ama … Türkiye’deki Toyota otomotiv fabrikası, dünyadaki tüm Toyota fabrikaları içerisinde yıllardır yapılan denetimlerde, hemen hemen, sıfır hata ile birinci oluyor. Bunda çalışanları ile birlikte hareket eden karşılıklı güvene dayalı insana değer veren yönetim anlayışının etkisi çok büyüktür.

Şirketlerin büyümesi Zaman içerisinde işletmelerin dış çevrelerinde oluşabilecek değişimler, işletme yönetimlerinin bunlara uygun çözümler geliştirmesine neden olur. İşletmeler bu açıdan, mevcut sistemleriyle ilgili olarak ‘büyüme’ , ‘küçülme’ , ‘sona erdirme’ kararları verebilirler. Bunların içerisinde önemli olanı büyüme şeklinde olanıdır.

Şirketlerin büyümesi İşletmeler statik değil dinamik yapılardır. Statik yapılar çevreye uyum sağlayamazken dinamik yapılar çevreye uyum sağlarlar.

Şirketlerde büyüme nedenleri Etkinliğini arttırarak kar elde etmesi Optimum büyüklüğe ulaşma Yeni teknoloji ve bilgileri elde etme Değişen Pazar koşullarına daha iyi uyum sağlama Büyüklüğün sağlayacağı ekonomik olanak ve tasarruflardan yararlanma

Rekabet gücünü arttırma ve üstün duruma geçme Aranan, tercih edilen ve güvenilen bir işletme olma Bölgesel plandan ulusal, ulusal plandan da uluslar arası plana faaliyetlerini yayma

Şirketlerin büyüme şekilleri İşletmelerin büyümesinde dış çevre koşulları önemlidir. Çevrede olup bitenleri de iyi değerlendirmek gerekir. Çevredeki olumlu gelişmeler mevsimlik mi, yoksa uzun dönemli mi, buna göre karar vermek gerekir. Örneğin mevsimsel ise uzun dönemli yatırım ve büyüme adımları atılarak işbirliğine gitmek doğru olmayacaktır. İşletmelerin çevre koşulları ve dönemsellik özellikleri dikkate alınarak iki tür büyümeden söz edilebilir. İç büyüme ve dış büyüme olarak inceleyeceğiz.

İç Büyüme Bu tür büyüme, mevcut faaliyetlerin genişletilmesi yoluyla gerçekleştirilir. İşletmeler kendi kaynaklarına dayanarak iç büyümeye giderler. Yeni finansman kaynaklarına ihtiyaç duyulur. Büyümede borçlanma, oto finansman veya yeni sermaye bulma yöntemlerinden biri veya birkaçı uygulanır. Yeterli kaynak bulunduğunda işletme, üretim kapasitesini arttırarak pazar faaliyetlerini genişletir veya yeni pazar arayışına girer.

Dış büyüme Bir işletmeye başka bir işletmenin alınması veya işletmenin başka işletme ile birleşmesi şeklinde olan büyümedir. Bu durumda ani bir büyüme söz konusudur. 2004 yılından itibaren Aria ile Aycell birleşerek Avea olarak faaliyetlerini sürdürmesi ve giderek müşteri potansiyelini arttırması örneği verilebilir.

Bizi sabırla dinlediğiniz için teşekkürler.