Tarihi İpek Yolu HAZIRLAYAN Meral ARAS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NEREDE VE NASIL YAŞIYORUZ
Advertisements

TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
Enlemler ve Boylamlar.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
İÇ ANADOLU BÖLGESİ.
HAZIRLAYAN : BUSE DANIŞMAN 6-B
COĞRAFİ BÖLGELER.
Türkiye’nin Coğrafi Bölgeleri
Nerede, Nasıl Yaşıyoruz?
TÜRKİYE DE ULAŞIM SİSTEMLERİNİN GELİŞİMİ
COĞRAFYA BİLİM YARIŞMASI (CBY)
Kazanım 3. Yaşadığı bölgedeki insanların yoğun olarak yaşadıkları yerlerle coğrafi özellikleri ilişkilendirir.
ÜNİTE 5 İPEK YOLUNDA TÜRKLER KONU: Destan Yazan Türkler
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SGM-Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
HAZIRLAYAN GÜLÇİN ERENOĞLU
TÜRK DİLİNİN TARİHİ GELİŞİMİ
TÜRK - İSLAM DEVLETLERİNDE EKONOMİ
Ticaret nedir? Kral Yolu İpek Yolu Baharat Yolu
KONU:TÜRKİYE’DE NÜFUS
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
TÜRKİYE’NİN BÖLGELERİ
Coğrafi Bölgeler.
TÜRKLERDE EKONOMİ 1- İLK TÜRK DEVLETLERİNDE EKONOMİ
YERYÜZÜNDE YAŞAM.
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
ADIM ADIM TÜRKİYE.
TÜRKÇENİN KONUŞULDUĞU ÜLKELER
BÖLGEMİZİ TANIYALIM.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM.
Hazırlayan Adı: Ercan Soyadı: Aşkan No:
TÜRKİYE’NİN AKARSU VE GÖLLERİ
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
BULGARİSTAN Hazırlayan: Hakan KERİK.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
ORTA ASYA’DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİ
AKHİSAR. Akhisar, İzmir-İstanbul karayolu üzerinde ilçenin adını taşıyan Ovanın hemen ortasında kurulmuştur. İlçenin Toplam Nüfusu ’dir İlçe yüz.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
BAHARAT YOLU İPEK YOLU KRAL YOLU
HAÇLI SEFERLERİ.
,.
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar A.Ş.  BALO, lojistik sektörüne demiryolu ağırlıklı intermodal taşımacılık hizmeti sunmaktadır.  2011 yılında.
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
TÜRKİYE.
Türkçe veya Türkiye Türkçesi, batıda Balkanlar’dan doğuda Hazar Denizi sahasına kadar konuşulan Altay dillerinden biridir. Yaşı, en eski hesaplara göre.
ÇANAKKALE SAVAŞI.
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Bir devletin kalkınmasında ticaret yapılan yollara ve denizlere yakın olmasının rolü nedir?
Anadolu ve Mezopotamya
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
SBEP TARİHİ İPEK YOLU
İPEKYOLUNDA TÜRKLER.
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Dağılışı
FUAR PAZARLAMA & TANITIM SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER
EKONOMİ VE SOSYAL HAYAT / ZENGİNLİK KAYNAKLARI
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
FOTOĞRAFLARLA GÜZEL TÜRKİYE'MİZ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Türkiye petrol ve doğalgaz rezervlerinin dörtte üçüne sahip bölge ülkeleriyle, Avrupa'daki tüketici pazarları arasında jeo-stratejik bir konuma sahiptir.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
TÜRKİYENİN SU VARLIĞI.
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
Kazanım SB Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar.
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

Tarihi İpek Yolu HAZIRLAYAN Meral ARAS

(Bir Özbek Atasözü) “Evrende iki büyük yol vardır; Gökyüzünde, Samanyolu, Yeryüzünde İpekyolu”

Tarihi İpek Yolu:

TARİHİ 400 yıl boyunca Çin’i yöneten Büyükhan Sülalesinin (M.Ö. 206-M.S. 220) bir elçisi olan ünlü zengin Zhan Quian, Hindistan’dan Çin’e yıllarca süren yolculukları sırasında keşfettiği geçitlerden geçtiği yollardan daha sonra ipek yüklü kervanlar gönderdi.

TARİHİ Zhan Quian, Takla Makan çölü eteklerinden dolaşarak Karakum geçitlerini aşıp, sonraları efsanevi İpek Yolu kervanlarının geçeceği yolları katır sırtında kat ederek Hindistan’a ulaştı. “İpek Yolu” gerçeği de böylece başlamış oldu...

Çin'in en uç noktasından başlayıp Anadolu'nun çeşitli yerlerinden geçerek İstanbul'da birleşen ve oradan da Avrupa'nın içlerine giden bu yol boyunca, yükleri taşıyan kervanlar sadece ticaretin gelişmesini değil, Asya ile Avrupa arasında günümüzde de izleri görülen kültür alışverişini de sağlamıştır.

İpek Yolu Avrupa, doğunun kaliteli ipek ve baharatı ile tanışınca, bu ürünlere büyük bir talep doğmuş ve "İpek Yolu" olarak adlandırılan tarihi ticaret yolları yapılmıştır.

Çin’den Çan’a İpek Yolu Ortaçağda İpek Yolu, Antakya'dan başlayıp, Gaziantep'ten geçerek İran ve Afganistan'ın kuzeyinde Pamir Ovası'na kadar uzanmaktadir.

Çin’den Çan’a İpek Yolu Ayrıca, Anadolu'da Güneydoğu Bölgesi'nde bulunan Gaziantep ve Malatya'yı geçip, Trakya üzerinden ve Ege kıyılarında İzmir, Karadeniz'de Trabzon ve Sinop, Akdeniz'de ise Alanya ve Antalya gibi önemli limanlar üzerinden Avrupa'ya ulaşırdı.

Tarihi İpek Yolu: Binlerce yıldır geçmişin zorlu yolculuklarını simgeleyen tarihi İpekyolu, Asyayı Avrupaya bağlayan  bir ticaret yolu olmasının ötesinde, bölgede yaşayan kültürlerin, dinlerin, ırkların izlerini taşıması bakımından daha çok önemlidir. Bir kısmını Türklerin oluşturduğu kervanların izlediği tarihi bir yoldur.

İPEK YOLUNUN SEYRİ Bu ünlü kervan yolunun adını, 1870’li yılarda ünlü Alman fotoğrafçı Ferdinend Von Richtofen koymuştur. İpeğin yanısıra porselen, kağıt ve baharatın, değerli taşların taşındığı “İpek Yolu”’nun başlanğıç noktası, Han sülalesinin başkenti Xi-An şehriydi. Bu kent “İpek Yolu” ticaretinin etkisiyle Budistlerin, Zerdüşlerin, Parsistlerin, Yahudilerin bir arada yaşadıkları bir kozmopolit metropol haline gelmişti.

İPEK YOLUNUN SEYRİ “İpek Yolu” na bugün yapılacak bir gezi bile o yıllarda ticaretin hangi koşullarda yapıldığına ilişkin bir ipucu verebilir. Bu görkemli ticaret yolu Xi-An’dan çıkıp Hindu Vadisi’ne varmak düşleyen kervanlar için zorlu bir deneyim de aynı zamanda. İpek ve porselen yüklü kervanlar bu düşlerini gerçeğe dönüştürebilmek için bazen 100 develik konvoylar halinde ve bir okadar muhafız eşliğinde dünyanın aşılması en zor geçitlerini aşmak zorunda kalıyorlardı.

İPEK YOLUNUN SEYRİ Orta Asya’daki kervan yolları vaktiyle Budist olan, Türkçe konuşan Uygurlar’ın denetimi altındaydı. Bu gün görkemli Budist Tapınak ve manastırlarıyla donanmış bu kervan duraklarında Arap istilaları sonucu İslam’ı kabul eden Uygurların camileri yükselmektedir. Halen Uygur Türkler’i mitolojisi de Budist ögeleri taşımaktadır. Örneğin Uygur Türkçesinde Budadan “Burhan” diye söz edilmektedir.

İPEK YOLUNUN SEYRİ Bugün yeni yapılanmaya başlayan Türk Devletlerinin batı ile münasebetlerinin sağlanması için İpek Yolu’nu modernize etme çabaları başlamıştır. “İpek Demir yolu” (veya “Trans Asya” ) ağı gerçekleştirildiği takdirde Çin’den Manş denizine kadar Türkiye üzerinden geçen, önemli merkezlerle bağlantı sağlayacak bir yol elde edilmiş olacakttır.

İPEK YOLUNUN SEYRİ Tarihsel İpek Yolu’nun yerini, Sovyetler Birliği’ni kapsayan eski demiryolu alması olanaksızdır. Halen işletilen demiryolu kapalı ekonomiye göre düzenlenmiş olup hantal bir altyapısı ve Batıya çok uzak olması nedeniyle üretilecek mal ve hizmetlerin tamamının taşınmasına yetemez. Bu nedenle var olan demiryolunun da Türkiye üzerinden Batıya bağlanması, doğumuzdaki devletlerin gelişmesine koşut bir koşuldur. Makedonya-Tiran-Bulgaristan’ın, Karadeniz kıyısndanki bir limana bağlanacak Karadeniz’deki liman da feribot bağlantısıyla Türkiye’deki otoyollarla birleşecek.

İPEK YOLUNUN SEYRİ Doğu-batı koridoru, Ankara-Pekin hattının ilk bağlantısını sağlayacak. Yolun ikinci güzargahı için düşünülen hat Nahçıvan - Bakü. Bakü’den feribotla Hazar’dan karşıya geçilecek ve Taşkent üzerinden Almatı’ya ulaşılacak.