UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI BASILI ORTAMLAR
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
3D DEFTER VE SES.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Görsel / Uzaysal Zeka.
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
MERHABA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Neler üzerine konuşacağız?
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Mimio İle İnteraktif Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
7th International Congress of Research in Education
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ATLAS RESİMLERİ.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
FİZİK-1DERSİ UYGULAMA PROJE SUNUSU
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR

YAZILI BASILI ORTAMLAR Ön planlama materyalleri İçerik-yöntem ve değerlendirme materyalleri Fiziki tesislerle ilgili materyaller Öğrenci çalışma materyalleri

YAZILI MATERYALLERİN AVANTAJLARI Temel öğrenme kaynağı oluşturma Bilgi verme Bağımsız öğrenme yeteneğini geliştirme İnceleme yapma Soru cevaplandırma Problem çözme Pratik çalışmaya yöneltme

YAZILI MATERYALLERİN SINIRLILIKLARI Etkili değil Sunumun nasıl yapılacağı belli değil Uzun zaman alması Zamanında öğrencilerin hizmetine sunulamaması

BASILI MATERYALLERİN AVANTAJLARI Doğallık Öğretimde açıklık Kullanım kolaylığı Tekrar ve başvuru kolaylığı Maliyet uygunluğu

BASILI MATERYALLERİN SINIRLILIKLARI Gerçeğin kısıtlı görüntüsü Karşılıklı etkileşim ve dönütler Okuma yeteneğine bağlılık

UZAKTAN EĞİTİMDE YARARLANILAN YAZILI-BASILI ORTAMLAR KİTAP Tanımı : Öğrencilerin öğrenme yaşantılarına kaynaklık eden ve genel anlamda yazılmış ve basılmış yaprakların bir araya getirilmesi ile oluşturulmuş yazılı ve basılı ortamdır.

1) DERS KİTAPLARI Tanım : Belli bir dersin öğretimi için ve belli bir düzeydeki öğrencilere yönelik olarak yazılan ve içeriği öğretim programına uygun olan incelenip onaylanmış temel bir kaynaktır.

DERS KİTAPLARININ YARARLARI Öğrenciye öğrenme materyali sağlar. Öğrenciye tekrar etme olanağı verir. Ekonomiktir. Öğrenmeyi bireyselleştirir. Öğretmene zaman ve enerji tasarrufu sağlar. Çok miktarda bilgiyi etkili biçimde sunabilir.

DERS KİTAPLARININ SINIRLILIKLARI İyi bir ders kitabının seçimi zordur. Genellikle bilgiyi tek yönlü sunar. Öğretimi kendi etrafında koşullandırır. Tek kitapta anlatılan yoğun dersler öğrenciyi sıkabilir.

2) KAYNAK KİTAPLAR Ansiklopediler Sözlükler Yıllıklar Atlaslar

3) ALIŞTIRMA KİTAPLARI Tanım Genellikle konunun kısa bir özeti anlatılan konu hakkında bir ya da daha fazla alıştırma ve kişinin kendini değerlendirmesi için (cevaplarıyla birlikte) bir sınav bulunur.

4) YARDIMCI KİTAPLAR Tanım Ders kitaplarına yardımcı ve öğrenilecek bilginin anlaşılmasına kolaylık sağlayacak kitaplardır.

5) ÖĞRETMEN EL KİTAPLARI Tanım Bir dersin okutulmasında özel olarak öğretmenlere yardımcı olmak ve kılavuzluk etmek için hazırlanmış kitaplardır.

6) ÇALIŞMA REHBERLERİ Tanım Uzaktan eğitim yapan öğretmenler konu ile ilgili notları alıştırmaları okumaları ve ek kaynakları öğrenciye bildirmek için kullanılır.

7) DERS PROGRAMI Tanım Bir dersin belirlenen hedef kazanım ve içeriğinin detaylı bir şekilde gösterildiği programdır.

UZAKTAN EĞİTİMDE YARARLANILAN YAZILI-BASILI ORTAMLAR RESİMLER Düz resimler Duvar resimleri Levhalar Diğer resimler . Çizgi resimler . Şimşek kartlar . Figürinler . Afişler

RESİMLERİN YARARLARI En çok yararlanılan ucuz görsel araçlardan biridir. Öğrenci motivasyonunu yükseltirler. Kullanımları kolaydır. Resimler zor olan kavramları bile öğrencilere rahatlıkla öğretebilir. Öğretimi desteklemek amacı ile kullanılabilir.

RESİMLERİN SINIRLILIKLARI Resimlerin kalitesiz olması işlevini yitirebilir. Belirlenen hedef ve davranışlar resimler yardımı ile tam olarak işlenemeyebilir. Sunulan görsel mesajlar öğrenciler tarafından aynı şekilde algılanmayabilir.

UZAKTAN EĞİTİMDE YARARLANILAN YAZILI-BASILI ORTAMLAR GRAFİKLER Çizgi grafiği Sütun grafiği Pasta (daire) grafiği Diğer grafikler . Resim grafiği . Alan grafiği

UZAKTAN EĞİTİMDE YARARLANILAN YAZILI-BASILI ORTAMLAR ŞEMALAR Örgüt şemaları Akış şemaları

UZAKTAN EĞİTİMDE YARARLANILAN YAZILI-BASILI ORTAMLAR GAZETE ve DERGİLER Birbirinden uzak kişiler arasında ki ilişkiyi sağlar. Kitap vb. okuma malzemesinin olmadığı ortamlarda okunacak ilgi çekici çeşitli konulara yer verir. Dağınık gruplar için ortak bir ilgi merkezi oluşturur.

UZAKTAN EĞİTİMİ DESTEKLEYEN YAZILI-BASILI MATERYALLER Monograflar : Kitap, broşür, kongre- konferans kitabı, albüm, Süreli yayınlar : Dergi, gazete, bülten vb. Gri yayınlar : Resmi yayın. Teknik yayın , bilimsel ve teknik rapor, makale, mektup. Yıllık, sözlük, ansiklopedi, başvuru elkitabı Rehber, indeks, özetçe

KAYNAKÇA Uşun, Salih. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.