Altı Şapkalı Düşünme Tekniği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Altı Şapka Düşünme Tekniği
Advertisements

FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ ÇALIŞMALAR.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
6 DÜŞÜNCE ŞAPKASI VE 6 UYGULAMA AYAKKABISI.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ŞAPKA ALTI.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
EMPATİ NEDİR?.
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
1. KUŞAK DÜZEN.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
EMPATİ.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Duyuşsal Alan.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
Zihniyet Yargılayan «Her şeyi bilirim» yaklaşımı Tepkisel ve Otomatik Taraflı Gözlemci, Yargılayıcı Değerlendirici Kazan - Kaybet Yaklaşımı Sorun Odaklı.
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Öneren: Edward De Bono

Özellikleri Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede kullanılan bir grup tartışması tekniğidir. Değişik konularda farklı düşünmeyi, sistematik düşünmeyi ve böylece doğru kararlar vermeyi öğretmek amacıyla kullanılır.

Üstünlükleri Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler Bireyler tek tip düşünmeden düşünmeden uzaklaşır, konu ya da soruna farklı açılardan yaklaşmayı öğrenirler Empati yeteneğini geliştirir

Sınırlılıkları Gerçekte savunmadığı bakış açısını dile getirmede bazı öğrenciler zorlanabilir.

Uygulanışı Öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir (Ör: Eğitimde bilgisayar destekli öğretim uygulaması, Türkiye’nin AB’ye girmesi gibi) ve öğrenciler gruplara ayrılır. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Öğrenciler başlarında hayali şapkalar taşırlar

Uygulanışı Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır.

Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan görüş ortaya koyar Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder

Şapkalar Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür.

Şapkalar Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır.