İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Middle East Technical University
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kalite güvencesi: Yüksek kaliteli MTE'nin desteklenmesi - AB perspektifi.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Mesleki Yeterlilik Kurumu
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara Millî Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği TOBB 4.EĞİTİM KONGRESİ Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Prof. Dr. Oğuz Borat İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara

Bilgi Toplumu ve Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ) Stratejik Hedef Vatandaşların bilgi, beceri, yetkinlik ve/veya yeterliliklerini geliştirerek dinamik bir bilgi toplumu olmak. 2

Yaygın ve İnformal Öğrenme Bilgi Toplumu ve HBÖ İlkeleri Sosyal içleme, birlik, kaynaşma, hareketlilik, rekabetçilik, şeffaflık, erişebilirlik, adalet ve hesap verebilirlik. Örgün Eğitim Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Yaygın ve İnformal Öğrenme 3

Türkiye HBÖ Strateji Belgesi ve Eylem Planı Yüksek Planlama Kurulu Onayı 5 Haziran 2009 Sorumlu Kurumlar MEB, ÇSGB, MB, YÖK, MYK, İŞKUR, TÜİK, RTÜK, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi 4

Türkiye HBÖ Strateji Dokümanı & Eylem Planı Öncelikli Genel Hedefler 1. Yasal Düzenleme (3MEB) 2. Toplumsal Farkındalık (3MEB + 1RTÜK) 3. Veri Toplama (2MEB + 3TÜİK) 4. Okuryazar Oranında Artış (4MEB) 5. Okullaşma Oranlarında Artış (5MEB) 6. Fiziki Altyapı, Eğitici Personel Sayı ve Niteliği (4MEB) 7. Öğretim Programlarının Güncellenmesi (3MEB) 5

Öncelikli Genel Hedefler 8. BİT Kullanımını Etkinleştirmek (5MEB + 1YÖK + 1RTÜK) 9. Dezavantajlı Bireylere Özel Önem (4MEB + 1ÇSGB) 10. Mesleki Rehberlik Hizmetleri (5MEB + 1YÖK) 11. Mesleki Yeterlilik Sistemi Aktif Hale Getirilerek Kalite Güvence Sisteminin Kurulması (3MEB + 6MYK) 6

Öncelikli Genel Hedefler 12. Öğretim Programları Arasındaki ve Okuldan İşe-İşten Okula Geçişler (4MEB) 13. İşgücünün Niteliği (1MEB + 1ÇSGB) 14. Finansmanının Taraflarca Paylaşılması (4MEB + 1 Maliye Bakanlığı + 1İŞKUR) 15. Uluslararası İşbirliğinin ve Hareketliliğin Arttırılması (2MEB + 1YÖK + 2AB Eğitim ve Gençlik Kolları Merkezi Başkanlığı) 16. Yaşlıların Sosyal ve Ekonomik Hayata Katılımları (3MEB) 7

HBÖ İçin Ulusal Yeterlilik Sistemi (UYS) Ulusal Yeterlilik Çerçevesinin (UYÇ) kurulması Alt sistemlerin birleştirilmesi (sektörden ulusal seviyeye) Ölçme, Değerlendirme ve Belgelendirme Merkezleri, Kalite güvencesi Uluslararası kıyaslanabilir ve denklik için gerekli altyapıyı oluşturmak, Adil, şeffaf ve güvenilir bir sistem olmak

UYÇ’nin Elemanları ve Araçları Ana Elemanlar Anahtar Yetkinlikler 8 Referans Seviye ve Tanımlayıcılar Kalite Güvencesi Vatandaş İçin Araçlar Öğrenme Fırsatları Portali Danışmanlık ve Rehberlik Bütünleşik Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Akreditasyonu (ÖÖT ve ÖÖA) 9

Sektörel Yetkinliklerde Ana dilde iletişim, Diğer bir dilde iletişim, Anahtar Yetkinlikler Sektörel Yetkinliklerde Ana dilde iletişim, Diğer bir dilde iletişim, Temel matematik, bilim ve teknoloji yetkinlikleri, Dijital yetkinlik, Ulusal Yetkinliklerde Öğrenmeyi öğrenmek, Kişiler arası ve sivil yetkinlikler, Girişim bilinci ve girişimcilik, Kültürel farkındalık ve dışa vurum. 10

Kalite Güvencesi Çevrimi (Eğitim Programı/Hizmet için Kalite-Performans Göstergeleri) Planlama Uygulama Değerlendirme Gözden Geçirme Planlı ve Sistematik İşlemler GZFT/SWOT Öz Değerlendirme (Stratejik Plan veya Gelişim Planı) Dış Değerlendirme 11

Eğitim Programı Planlaması ve Kalite Çevrimi 10.04.2017 Dr YL L 5- ÖnL 4- Lise 3- Sertifika 2- Sertifika 1- İlköğretim 12- Bloom Taksonomi 1- AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 2- ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 3- ALT YETERLİLİKLER ÇERÇEVELERİ (MEB+YÖK+MYK) 4- ISCED TEMEL ALANLARI 5- İÇ VE DIŞ PAYDAŞLAR 6- Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) 7- Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) 9- Ders Tanıtımı, İş Yükü, BKTS 11- Anahtar Yetkinlikler 10- Derslerde Modül/Birim 13- Uygulama 8- Program – Ders Öğrenme Çıktıları (PÖÇ-DÖÇ) Matrisi 14- Değerlendirme 15- Gözden Geçirme 12 12

HBÖ için UYÇ İçerisindeki Yeterlilikler AYÇ Seviye leri Akademik Seviyeler MYK Çerçevesi MEB MTE Diploma ve Sertifika MEB Genel Eğitim Diploma ve Sertifika MEB İdari ve Öğretmen Sertifika Yüksek-öğretim Diploması Diğer Yeterlilikler HBÖ UYÇ Ulusal Seviyeleri 8 Doktora 7 Y.lisans 6 Lisans 5 Önlisans 4 Akademik- 4 Genel-4 3 Akademik- 3 Genel-3 2 Akademik- 2 Genel-2 1 Akademik- 1 İlköğretim 13

Türkiye Yeterlilikler Kurumu (Paydaş Ağırlıklı) (TYK) Mesleki Yeterlilikler Kurulu (MYK) Genel/Akademik Öğrenme ve Öğretmen Yeterlilikleri Kurulu (MEB/TTK) Yükseköğretim Genel/Akademik Yeterlilikler Kurulu (YÖK) 14

TYK Bünyesinde Kalite Güvencesi Kurulları (Paydaş Ağırlıklı) Türkiye Yeterlilikler Kurumu (TYK) Mesleki Yeterlilik Kurulu (MYK) Mesleki Yeterlilik Kalite Güvencesi Kurulu Genel / Akademik Öğrenme ve Öğretmen Yeterlilik Kurulu (MEB / TTK) İlk-Orta Öğretim Genel/Akademik ve Öğretmenlik Kalite Güvencesi Kurulu Yükseköğretim Akademik Yeterlilik Kurulu (YÖK) Yüksek Öğretim Kalite Güvencesi Kurulu 15

TEŞEKKÜRLER 16