FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
Advertisements

KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
ÇOCUK VE GENÇLERİN ANTRENMAN PLANLAMALARI
FUTBOLDA KUVVET Yrd.Doc.Dr. Veysel KÜÇÜK.
KAYAKLI KOŞU (Antrenman Bilimi) Ebru ÇETİN Erzurum 2011.
AMATÖR LİGLERDE UYGULANACAK ESASLAR
Türkiye Futbol Federasyonu
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIK VE GÜVENLİK. Futboldaki rekabet ve yoğun fiziksel aktivite, çoğu zaman beklenmedik yaralanmaları beraberinde getiriyor. Bu yaralanmalar.
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
1.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
TÜFAD SERTİFİKA PROGRAMLARI SERİSİ/3 İZMİR 29 Nisan 2013 KULÜP GENÇLİK GELİŞTİRME MERKEZLERİNİN İDEAL YAPILANMASI Sunan Prof. Dr.Mustafa Ferit ACAR.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNE GİRİŞ DERS 1(B)
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
DOÇ.DR.BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
TÜRK YÜZME SPORUNDA YAŞANAN EROZYON
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU ( ). AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU AMATÖR LİGLERDE UYGULANACAK ESASLAR AMATÖR TAKIMLARDA YAŞI BÜYÜK FUTBOLCU
ANTRENMAN BİLGİSİ “Antrenman Planlaması ve Dönemlemesi”
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
Antrenman programlaması
DERS NO: 1 ANTRENMANIN TEMELLERİ
DİNLENME VE TOPARLANMA
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
MAÇ ANALİZİ DERS NOTLARI
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
Kuvvet Antrenmanları -Giriş-.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
Öğretimin Planlanması
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
HİDAYET TÜRKOĞLU KİMDİR.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
ANTRENMAN BİLGİSİ Antrenman Programı Geliştirme TÜFAD SEMİNERLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Spor hareketleri dönemi
TÜRKİYE VOLEYBOL FEDERASYONU
Sunum transkripti:

FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI Prof.Dr.Mustafa Ferit ACAR

ANTRENMAN PLANLAMASI Amacı saptamak [ teknik, taktik, gelişim vb. ] İçeriği belirlemek [şut, markaj, aerobik dayanıklılık vb.] Yöntemi saptamak [ çok tekrar, pekiştirme, ext. interv] Antrenmanı uygulamak [ saha çaışması, teorik ] Sonuçları amaçlarla karşılaştırmak [ maç sonucu, analizi, testler, gözlemler ] Bilgileri değerlendirmek [ programların revize edilmesi ] Ön koşulları belirlemek [ futbolcu, saha, tesis,önceki maç, sonraki maç ]

ANTRENMAN PERİYOTLAMASI Sporda kalıcı bir başarı elde edilmesi için yapılacak antrenmanların planlanması sırasında hedeflerin değişkenliğine bağlı olarak evreler [ örneğin yarışma sezonları] göz önünde bulundurulmalıdır.bu evreler birbirlerinden yapısal farklar göstermekte- dir. Planlamada bu evreleri birer periyod olarak düşünüp, uzun vadede planlamaların bu periyodlara ayrılmasına “ Antrenman Periyodlaması “ denilmektedir.

ÖN KOŞULLAR Ekonomik koşullar, Saha, tesis,araçlar,sakat ve cezalı futbolcular,malzeme vb. Ligdeki konum, Hakem, Seyirci Hava koşulları

AMAÇ Şampiyonluğa oynamak, Gelecek yıla iddialı bir takım yaratılması, Değişik kupalarda iddialı olmak, Ligde belirli bir yer hedeflemek, Seyir zevkine, mücadeleci olmaya yön., Ligden düşmemek.

İÇERİK Teknik… Şut, top sürme,… Taktik… Standart pozisyonlar… Biyomotor y… Sürat, çabuk kuvvet.. Teori..Oyun kuralları, maç analizi..

YÖNTEM Antrenör merkezli, emir komuta,anlatım… Futbolcu merkezli, problem çözme, Video,dia gösterimi

SONUÇLARI AMAÇLARLA KARŞILAŞTIRMA Deplasmanda maç kazanılamaması, İç sahada maç kazanılamaması, Şampiyon olunamaması, Tüm olumsuz sonuçlar, Olumlu yönlerin değerlendirilmesi [SWOT Analizi ]

PLANLAMA VE UYGULAMA SONUCU ELDE EDİLEN BİLGİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Dönemler, Aylık,haftalık,günlük planlar, Çerçeve planları, Maç, test ve gözlem sonuçları, Yeni stratejik kararlar alınma hazırlığı ve birimlerin oluşturulması

Tüm spor yaşamı antrenman planı [Perspektif plan] en az 8 yıl, Periyodlamada yöntem olarak, planlanacak en uzun evreden en kısa evreye doğru bir sıra izlenmelidir. Bu sıraya dikkat edildiği zaman şöyle bir süreç elde edilir. Tüm spor yaşamı antrenman planı [Perspektif plan] en az 8 yıl, Uzun süreli antrenman planı [Olimpik siklüs veya Quadrennial plan, 2-4 yıl], Yıllık antrenman planı[ Makroplan], Orta vadeli plan [ Mezoplan ] 2- 6 hafta, Haftalık plan [ Mikroplan ], Günlük antrenman planı, Birim antrenman planı [1 antrenman seansı], Bir Antrenman ünitesi [sürat,teknik,..]

PERİYOTLAMAYA ETKİ EDEN FAKTÖRLER Planlanan hedef ve strateji Varolan ön koşullar Maddi olanaklar, Kadronun niteliği, Saha, tesis ve araç yeterliliği. Fikstürün gereklilikleri, Zaman sınırlamaları, Sağlık kontrolleri,ölçüm ve testler, sosyal etkinlikler, Kamp programı [ tarih, yer, olanaklar]

PERİYOTLAMA MODELLERİ TEK UÇLU PERİYOTLAMA Bireysel sporlarda üst düzey sporcular, çocuklar ve gençler için periyotlama uygun olan tek zirvesi olan periyotlama. ÇİFT UÇLU PERİYOTLAMA Bireysel sporlarda üst düzey ve orta düzey sporcular için periyotlama modeli ÇOK UÇLU [ Takım sporlarına uygun periyotlama ]

FUTBOLDA MAKROPLANIN PERİYODLARI Geçiş dönemi Hazırlık dönemi 1. Hazırlık dönemi 2. Hazırlık dönemi 1. Müsabaka dönemi Ara dönem 2. Müsabaka dönemi

GEÇİŞ DÖNEMİ 2. Müsabaka sezonunun bitişinden itibaren başlar, 1. hazırlık dönemininin başlamasına kadar sürer. Önceki sezondan kalan hatalar giderilir [eksik mevkilerin tamamlanması, sakat sporcuların ameliyatları ya da rehabilitasyonu. Toplam süre en fazla 3-4 hafta [ detraining etkisinden kaçınma ] , En fazla 1 hafta pasif dinlenme. Aktif dinlenmede, aerobik dayanıklılık, esneklik, hareketlilik, oyunsal formda egzersizler, bisiklet, yüzme, genel dayanıklılık amaçlı kuvvet makinaları kullanımı.

Antrenmanın kapsamı dar ve şiddeti düşük tutulmalıdır. Genelde az çalıştırılan kaslara yönelik esneklik ve kuvvetlendirmeye öncelik veril. Eğlendirici karakter tercih edilmelidir. Masaj, sauna, hidroterapi gibi farklı tekniklerden de yararlanılmalıdır.

HAZIRLIK DÖNEMİ 2 – 8 Hafta süreyi kapsayabilir. Bir mezoplan boyutunda olması ve antrenörün o yıldaki performansının değerlendirilebileceği ilk projesi olması nedeniyle önemlidir. Geçiş döneminin kısa tutulması ve hazırlık döneminin süresinin uzaması müsabaka döneminin başarısına büyük katkıda bulunur.

1. HAZIRLIK DÖNEMİ Bu dönemin genel vurguları biyomotor yetilerin geliştirilmesi, teknik ve grup dinamiğinin sağlanmasıdır. Mezoplan için masabaşı çalışması yapılır. Bu çalışmada kulüp idari yetkilileri de bulunur [ kamp durumunun, yerinin belirlenmesi, hazırlık müsabakalarının, testlerin tarihlerinin saptanması bu aşamada gerçekleştirilir ]. Üst düzey takımlar için tüm antrenman hedefleri bileşik antrenman prensibinde ele alınmalıdır.Başlangıçta üst düzeyde ve erken müsabakalardan kaçınılmalıdır.

GENEL Antrenman kapsamı geniş, yüklenme şiddeti düşük olarak başlanır. Mikroplandaki antrenman adedi fazla olabilir. REJENERASYON ANTRENMANLARI Geçiş dönemindeki detraining”e ya da performans düşüklüğüne bağlı olarak 3-4 gün rejenerasyon antrenmanları yapılır. Genel karakteri genel aerobik dayanıklılığın, genel kuvvetin, esnekliğin,hareketliliğin oyunsal formda temel tekniğin çalışılmasıdır.

TESTLER Federasyonca zorunlu testler, genel sağlık kontrolleri, genel laboratuvar performans testleri, özel alan testleri, teknik testler, kişilik testleri yapılır. Burada testlerin öncelik sırasına ve antrenman programı devam ederken birlikte planlanmasına dikkat edilmelidir. BİYOMOTOR YETİLERİN GELİŞTİRİLMESİ Öncelikli olarak genel aerobik,uzun süreli dayanıklılık , kuvvet [anatomik adaptasyon,hipertrofi, maksimal kuvvet antrenmanları, kuvvette devamlılık ]

TEKNİK Temel ve üst düzey teknik antrenmanlara yer verilir.Taktikle örüntülü ve oyunsal formda tercih edilir. TAKTİK Temel ve üst düzey taktik çalışmalar biyomotor yetilerle birlikte çalışılır.Çok tekrar yapılması ve pekiştirmelere dikkat edilmesi gerekir.

PSİKOLOJİ ÖZEL MÜSABAKALAR