MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Advertisements

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
ÇOKLU ZEKA.
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
HAZIRLAYAN: Ece BAŞYAZICI
ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
İLKÖĞRETİMDE MÜZİK ÖĞRETİMİ Seçkin Seçil BAŞARAN
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Derya Duygu KARSLI
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
GUIA (Guide Us Into Arts) “ GUIA (Guide Us Into Arts) “ BİZİ SANATA YÖNLENDİRİN” KATILIMCILAR: Ayhan ALTINYAY / İbrahim BORA / Rabia VEZNE Ekim,
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Bright Starts Music Player Müzikli Oyuncak
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
BİREYSEL FARKLILIKLAR
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ

Ses (ezgi), ritim (süre), tempo (hız), nüans (gürlük), armoni ve müzik formları gibi müziğin çeşitli öğelerini kolaylıkla ayırt etmek, çalgı çalmada ve şarkı söylemede üstün başarı, beste yapabilme, çeşitli olayların oluşumunu ve işleyişini müziksel bir dille düşünmeye, yorumlamaya ve ifade etmeye çalışma gibi davranışlar müzik zekâsını belirleyen unsurlardır.

Müzik yeteneği, zekânın diğer türleriyle de ilişkilidir Müzik yeteneği, zekânın diğer türleriyle de ilişkilidir. Çocuklar müzik notalarını öğrenirken, dil yeteneği ile ilgili becerilerini de kullanırlar. Pisagor'dan bu yana müzik ve matematik arasında oran ve model kavramlarındaki yakın birliktelik dikkati çeker. Besteci C. Debussy müziği seslerin matematiği olarak tanımlar. Müzik aynı zamanda vücut hareketleriyle de (çalgı çalarken fiziksel bir performans gösterilmesi ve vücudun melodi ve ritme yanıt vermesi gibi) yakın ilişkilidir. Müzik ve dans arasında çok yakın bir ilişki vardır ve bu da bize müzik ile bedensel/kinestetik zekâ arasındaki ilişkiyi gösterir.

Nörolojik bakış açısından müziksel/ritmik zekâ, zekâ türlerimizin ilk önce gelişenidir. Müzik, ses, ritim ve titreşimin ruh halimizi değiştirme, çeşitli duyguları coşturma, ulusal sevinçleri uyandırma, başka birine sevgi, derin üzüntü veya acıyı ifade edebilme gücünü düşünün.

Montreal Nöroloji Enstitüsü'nden Justine Sergent de, müzik dinlemenin beynin her iki yarısını da işlettiğini belirtmektedir. Bir kişi müzik dinlemeyi, çalgı çalmayı ve bestelemeyi öğrendiğinde ondan sonra sol beyin aktif olmaya başlamaktadır.

Müziksel/Ritmik Zekâ için Çoklu Zekâ Stratejileri

Konuyu konuya uygun bir müzik eşliğinde çalışma Fon müziği eşliğinde çalışma Tekerlemeler geliştirme Kavramları ya da formülleri ritimlere yerleştirme

Mırıldanarak çalışma Çalışırken tempo tutma Bilgisayar destekli öğretim Dil kurallarını müzik kuralları ile ilişkilendirme

Şarkı söyleyerek çalışma Sesli çalıştıklarını teybe/bilgisayara kaydedip dinleme Konuyu şiirsel bir dille özetleme