SAĞLIK KURULUŞUNUN STRATEJİK Y Ö NETİMİ. STRATEJİK D Ü Ş Ü NCE: Kontrol dışı bir ç ok dış g ü ce hazır olmak ve bunlarla başa ç ıkmak Ö rg ü tte ama ç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
Presentation title Novo Nordisk Way.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
 Nasıl hizmet alacağım?  Aile Hekimliği hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde ger ç ekleştirilmesi i ç in kayıt olmak esastır. Aile Hekiminize T.C. Kimlik.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
12. Stratejik yönetim.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNOVASYON.
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
STRATEJİK PLANLAMA.
VİZYONER LİDERLİK.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
© mexxon Consulting SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU ve STRATEJİK PLANLAMA Dr. Çağdaş GÜMÜŞSUYU.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
STRATEJİK PLANLAMA.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
FİNANSAL PLANLAMA.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Yönetimin temel fonksiyonlari
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

SAĞLIK KURULUŞUNUN STRATEJİK Y Ö NETİMİ

STRATEJİK D Ü Ş Ü NCE: Kontrol dışı bir ç ok dış g ü ce hazır olmak ve bunlarla başa ç ıkmak Ö rg ü tte ama ç ve paylaşılan değer ortak inanışını yaymak “ nedir ”’ i “ ne olabilir ” ile entegre etmek

Ne olmak istediğimizi ve ö rg ü t ü m ü z ü n ne olmak istediğini bilmek Varsayım Senaryolar Tahmin

Stratejik planlama s ü recine hazırlık: Planlama komitesinin katılanlarını se ç mek Temel g ö revi belirlemek

Stratejik kararlar vermek en ü st y ö netimin sorumluluğudur. En ü st d ü zey y ö neticinin katılımı olmaksızın stratejik planlama m ü mk ü n değildir.

Dış Ç evre Analizi Ö rg ü tsel Değerler K ü lt ü r İ ç Ortam Analizi zorunlu istenen yapılab ilen Stratejik Planlama Karar verme Kılavuzları Stratejik Planlama Karar verme Kılavuzları Planlama Strateji Uygulama Planı Strateji Uygulama Planı

Ortak değerler: Neye ö nem veriyoruz? Ger ç ekten ge ç erli olan ne?

Değer Verilen Hususlar: Alabama Medicaid Agency Biz ilgili bir kuruluşuz ve ç alışanlarımıza, m ü şterilerimize, ve satıcılarımıza saygılı, itibarlı, d ü r ü st ve merhametli davranıyoruz. Etkili olmak i ç in değişmeye istekli olmamız gerektiğini biliyoruz. Bu y ü zden, yeni fikirler, yenilik, ve değişikliklere pozitif tepki vermek bizim i ç in değerlidir. B ü t ü nl ü ğe değer veriyoruz ve en ü st ahlak standartlarını g ö z ö n ü ne alıyor, t ü m kanun ve y ö netmeliklere uyuyoruz. Devletin bize verilen kaynaklarını en iyi şekilde kullanmak istiyoruz. T ü m faaliyetlerimizde m ü kemmelliyet ve en y ü ksek kalite peşindeyiz. Yaptığımız her şeyde her g ü n daha iyi olmaya ç alışıyıoruz. Takım ç alışmasına ö nem veriyoruz. Herhangi bir bireyin ama ç larından ç ok takımın başarısını teşvik ediyoruz. Sorunların a ç ık ç a tartışılmasını ve karar verildiğinde herkesin bu karara bağlı kalmasını istiyoruz. Ö rg ü t ü m ü z ü n başarısının etkin takımların kurulması ve s ü rekliliğine bağlı olduğunu biliyoruz.

Değer verilen hususlar : Bir ö rg ü tte değer verilen hususlar y ö neticilerinin ve ç alışanlarının ger ç ekten neye ö nem verdiğine dayanır- ger ç ekten neyin ge ç erli olduğunu tanımlar. Değerler

…… Medikal Ö rg ü t ü şu değerlere bağlıdır: İNSAN SAĞLIĞI – Hizmet verdiğimiz insanların ihtiya ç larını karşılamak ve sağlık durumlarını iyileştirmek. EĞİTİM – Tıp, hemşirelik, diş ç ilik ve genel sağlık alanlarında yarının sağlık ç ılarını yetiştirmek. ARAŞTIRMA – Sağlık hizmetlerini ve sonu ç larını geliştiren yeni bilgiler elde etmek, uygulamak ve paylaşmak. ETKİNLİK VE VERİMLİLİK – Makul maliyetlerde en y ü ksek kalitede programlar ü retmek. MERHAMET T ü m insanlara ger ç ekten ö nem verdiğimizi g ö stermek; ve M Ü KEMMELİYET GELENEĞİ – ……..de sağlık bakım sekt ö r ü ndeki en y ü ksek kalite ve liderlik ü nvanımızı korumak ve ileriye g ö t ü rmek.

ORTAK VİZYON: Nereye gidiyoruz? ” Sadece bu b ö lgedeki en saygın hastanesi değil t ü m Birleşik Devletler ’ deki en iyi kamu hastanesi olma vizyonumuz ger ç ekleşmesi m ü mk ü n bir r ü yadır (Tennessee Medical Center)

Vizyon: Bir ö rg ü t ü n vizyonu o ö rg ü t ü n nereye gitmek istediğini- ne olmak peşinde koştuğunu g ö sterir. HMO liderleri gelecek i ç in şu vizyona sahiptir: …… Medical Organization …… i ç inde ve dışında sağlık bakım eğitimi dalında lider olacaktır …. D ü nya ç apında araştırmalar yapacak … ve geniş bir hasta bakım hizmetleri yelpazesinde m ü kemmelliğiyle tanınacaktır. Performansı ve başarıları ile diğer tıp merkezlerinin ö l çü leceği standartları belirleyecektir. VİZYON

Misyon: Neden varız ?

____ hastanenin misyonu bakıma ihtiyacı olan herkes i ç in hassas ve insana yakışır bir şekilde geniş kapsamlı, y ü ksek kalitede sağlık bakım ve diğer ilgili hizmetleri vermektir. Hastaların rahatı ve sağlığı her zaman birinci önceliğimizdir.

Misyon dahilinde bu hastanede ç alışan insanlara bir ada nmışlık mevcuttur. Hastane ç alışanlarının s ü rekli gelişimini destekleyecek bir ortam sağlamak peşindedir.

Bugünkü ortamda sağlık hizmetlerinin bu hizmetlerle ilgili kararlar verilmesinde önemli bir etken olduğunu bilmektedir ve hastane verdiği hizmetlerin hem ekonomik hem de etkin olmasını amaçlamaktadır.

Misyonunun diğer bir noktası da hemşirelere ve hekimlere gelecekte başkalarına hizmet vermek üzere bilgilerini geliştirmek için eğitim programları ve klinik imkanlar sağlamaktır.

Misyon C ü mlesi: Bir ö rg ü t ü n misyon c ü mlesi neden mevcut olduğunun a ç ık ve d ü z bir tanımıdır. HMO ’ nun Misyonu TASLAK& GİZLİ

Misyon c ü mlesi daha ö zel ve ö l çü lebilir bir şeye d ö n ü şt ü r ü lmedik ç e anlamsızdır

AMA Ç LAR VE HEDEFLER Ulaşmak istediğimiz ne?

Hedefleri misyon modeline bağlamak TEMEL MİSYON: Eldeki kaynaklar dahilinde toplumun sağlığını iyileştirmek amacıyla hizmet verdiğimiz n ü fusa y ü ksek kalitede ve geniş kapsamlı sağlık bakım hizmetleri vermek ve gerekli d ü zenlemeleri yapmak. UZUN D Ö NEM HEDEFLER(5-10 YIL): Erken teşnis, rehabilitasyon ve müşahedeye özellikle yoğunlaşarak tanı ve tedavi hizmetlerini geliştirmek. Ö nleyici ve genişletilmiş bakım ve daha ç ok insana ulaşmaya yoğunlaşarak geniş kapsamlı ayakta bakım programı geliştirmek Mevcut tesislerin kullanımını ve verimliliğini arttırmak. Hekim sayısını arttırarak insan g ü c ü kaynağını geliştirmek.

KISA D Ö NEM HEDEFLER(1 YIL): (III: Kullanım ve Verimlilik) –1. Servisler arasında planlama ve koordinasyonu g üç lendirmek. –2. Kullanım inceleme programımızı genişletmek. –3. Büyük bir servis için yönetim mühendislik çalışması başlatmak. –4. Verimliliği ö l ç mek i ç in mekanizmalar oluşturmak

AMA Ç : B ö l ü m başkanlarının birimlerini etkin şekilde y ö netmelerini sağlamak. HEDEFLER: –1. Birimde %5 ’ ten az devamsızlık. –2. İşten ayrılma oranının %10’un altına düşürülmesi –3. B ü t ç enin aşılmaması. –4. Şikayetli hasta sayısının %5’in altına inmesi. –5. %80’in üzerinde doluluk oranı sağlamak. –6. -- günden az veya eşit ortalama kalış uzunluğu.

Ç EVRE ANALİZİ 1. İlgili çevreler 2. Demografik 3. Hükümet 4. Tüketici tutumu ve algıları 5. Endüstri(işverenler) 6. İş gücü 7. Rekabet 8. Ekonomik şartlar 9. Medikal teknoloji 10.Değişen değerler

Ç EVRE ANALİZİ 1. İlgili ç evreler 2. Demografik · Yaş değişimi · G öç 3. H ü k ü met · Yasama · Mahkeme kararları 4. M ü şteri tutumları ve algıları · İyilik · Eğitim · Uygunluk 5. End ü stri(işverenler)

6. İnsan g ü c ü · Arz ve dağılım · Sağlık faaliyetlerinde trendler 7. Rekabet · Diğer hastaneler · Alternatif hizmet sunuş sistemleri · Hekim grupları · Bakım tesisleri 8. Ekonomik şartlar 9. Medikal teknoloji 10. Değişen değerler

A. DIŞ Ç IKAR SAHİPLERİ 1. Rakipler Rakipler 2. İlgili Sağlık Bakım Ö rg ü tleri Sağlık Bakım Ö rg ü tleri 3. Resmi D ü zenleyici/Lisans Veren Kuruluşlar/Lisans Veren Kuruluşlar 4. Ö zel Akreditasyon Ö zel Akreditasyon 5. Profesyonel Dernekler, Birlikler Profesyonel Dernekler,irlikler 7. Hastalar Hastalar 8. Üçü nc ü Taraf M ü kelleflerÜçü nc ü Taraf M ü kellefler 9. Hastane tedarik ç ileri 10. Medya Medya 11. Mali topluluklarMali topluluklar 12.Ö zel Ç ıkar Grupları, 13.Yerel HalkYerel Halk

C. İ Ç TEKİ İLGİLİ Ç EVRELER 1. Y ö netim Y ö netim 2. Y ö netim Dışındaki Ç alışanlar Y ö netim Dışındaki Ç alışanlar

C. İ Ç TEKİ İLGİLİ Ç EVRELER 1. Y ö netim · Ü st d ü zey y ö neticiler · Hekim müdürler /medikal y ö netici · K linik dışı m ü d ü rler ( ö rneğin pazarlama, mali, b ö lgesel hizmetler, faaliyet y ö netim hizmetleri · Klinik fonksiyonel y ö neticiler

2. Y ö netim Dışındaki Ç alışanlar · Profesyonel · Para-profesyonel · Destek personeli

PORTER ’ ın SANAYİ VE REKABET Ç İ ANALİZ Ç ER Ç EVESİ Potansiyel Rakipler Sanayideki Rakipler Mevcut firmalar arasında rekabet Sanayideki Rakipler Mevcut firmalar arasında rekabet Satıcılar Alıcılar Yedekler Satıcıların Pazarlık Gücü Alıcıların Pazarlık Gücü Yeni rakip tehdidi Yedek ürün veya hizmet tehdidi

STRATEJİK FAALİYET DEĞERLENDİRME MATRIKSİ Plan çıkışı Faaliyetlere yoğunlaşma Faaliyetlere yoğunlaşma Mevcut yetenekler Hizmet teminini değerlendirme Hizmet teminini değerlendirme Kötü Hiçl Çok Çok iyi …’nun performansı şu anda ne kadar iyi? Bu faaliyet gelecekte ne kadar önemli olacak?

HİZMETTE SINIR MATRİKSİ Uygunluğu değerlendirme Uygunluğu değerlendirme Öncelikler Yapmalı Yapmamalı Düşük Yüksek Kaynak İhtiyacı Temel yetenekler

UYGULAMA PLANI · Hangi g ö revler? · Kim ne yapıyor? · Ne zaman · Ne ile: - kaynaklar - sonu ç lar - denetimler