SINIF KURALLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Spor Pedagojisi.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Eğitim Öğretimde Planlama
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
MERHABA.
5 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
MERHABA.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Soru Cevap.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
SINIF YÖNETİMİ Etkili bir eğitimin değişkenleri arasında en çok yer kaplayanlar sınıf yönetimine ilişkin özelliklerdir: Sınıf iklimi, etkileşim düzeni,
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
6.1. İşletmelerde Meslek Etiği Kategorileri:
SINIF KURALLARI.
SINIF İÇİ KURALLAR.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

SINIF KURALLARI

SINIF KURALLARININ TANIMI VE ÖNEMİ Yöneticinin işini kolaylaştıran, neler yapılmadığında hangi durumların ortaya çıkacağını gösteren, davranış kalıplarıdır. Sınıfta kurallar ; Öğretmenin hoşuna gidecek davranış ölçütlerini ve davranışsal beklentileri tanımlamaya çalışır.

Öğrencinin Kuralları Kabul Etmesini Etkileyen Faktörler Öğrenciler sınıf ortamında uygulanabilecek davranış ölçütlerinin geliştirilmesine ihtiyaç duymaktadır. Kurallar mevcut durumu açıklığa kavuşturmaya çalışmaktadırlar. Davranışlara ilişkin beklentilerin açıklığa kavuşturulması sağlanır. Öğrenci kurallara uyduğunu göstererek diğer sınıf üyeleri tarafından kabul görmektedir. Sınıfta davranış ölçütlerinin geliştirilmesi konusunda tartışma ortamı yaratarak öğrenci davranışlarına yol gösterir.

Kurallar ; Sınıftaki ilişkilerin düzene sokulması Öğrencinin disiplin bağlamında yapması ve yapmaması istenen davranışların belirlenmesi Öğrencinin kendisinden beklenen ve beklenmeyen davranışları,iyiyi, kötüyü öğrenmesi Sınıftaki tüm öğrenciler için geçerli olması sayesinde saplaması önlemesi, ödül ve cezanın hangi davranışların yapılması halinde verileceğinin açıklık kazanması bakımından büyük bir önem taşır.

A.SINIF KURALLARININ ÖZELLİKLERİ Kurallar belirlenirken şunlara dikkat edilmelidir. Bütün kurallar mantıklı ve işlevsel olmalıdır. Öğrencileri etkileme durumu göz önünde bulundurulmalıdır. Sınıfın yapısı demokratik karar vermeye uygun hale getirilmeli ve ona uygun hale getirilmeli Bu üç özellik sınıf özellikleri ve öğrenci düzeylerine göre değişik şekillerde organize edilmelidir.

Etkili Sınıf Kurallarında Şu Özellikler Bulunmalıdır Kurallar güçlendirici ve davranış değiştirmeye yönelik olmalı Kuralların sayısı çok olmamalı kolay yerine getirilebilmeli sınıftaki öğrencilerle birlikte belirlenmeli uygulanabilir olmalı sınıf yaşantılarına dönük olmalı öğrencilere sorumluluk verilmeli farklı durumlarda değişik kurallar uygulanmalı Kuralların gerçekleşmesi yada gerçekleşmemesi halinde yapılması gerekenler yerine getirilmeli esnek olmalı ifadeler emir şeklinde değil, yumuşak olmalıdır.

B.KURAL SAYISI Kural sayısının çok olması ; Beklentileri çoğaltıp ,davranışları sınırlayarak gerilim yaratmaya neden olur. Öğretmenin öğrencilere karşı güvensizliğini gösterir. Öğrencinin kuralları hafızasında tutması zorlaşır. Öğretmenin kurallara uyulup uyulmadığını denetlemesini zorlaştırır.

C.KURALLARIN SUNUMU İnformal (yazısız) kurallar Formal yada resmi (yazılı) kurallar İnformal (yazısız) kurallar Formal sınıf kuralları okul kurallarıyla bütünlük gösterir. Sınıfta uyulması gereken kurallar her zaman yazılı kurallar değildir. Ancak sınıfın informal kuralları, formal sınıf kurallarıyla uyumlu olmalıdır. Aksi halde sınıf kuralları yasal bir anlam taşımaz.

Genellikle alt sınıflarda yazılı, üst sınıflarda yazısız kurallar kullanmak yararlıdır. Özellikle okul öncesi öğretimde ve ilköğretimin birinci kademe sınıflarında kuralların resim yada şekillerle sunulmasında yarar vardır. Resim ve şekillerle desteklenen yada sadece yazılı ifade edilen kurallar listesi sınıfta herkesin görebileceği uygun bir yere asılmalıdır.

D.KURALLARIN TANITILMASI Kuralları Sunma kuralları olumlu olumsuz örneklerle açıklığa kavuşturmak kuralları değiştirmeye yönelik öneriler hakkında soru sormak listelenen kuralları göstermek düzenli bir şekilde kuralları hatırlatmak öğrencilerde açık bir güven sağlamak kurallara bağlılığın olumlu sonuçlarını vurgulamak kurallarla davranışlar arasındaki tutarlılığın sağlanmasına dikkat etmek

E.KURALLARIN İFADE EDİLMESİ Basit,açık ve anlaşılır olmalı Öğrencilerden hangi davranışı göstermeleri gerektiğini tam olarak belirtmeli, alternatif yorumlara meydan vermemelidir. Her kuralın tanımladığı davranış gözlenebilir ve ölçülebilir olmalı Mümkün olduğunca pozitif olarak ifade edilmelidir.

Örneğin “ders anlatırken hiçbir şeyle ilgilenmeyin” gibi bir kural “gözünüz öğretmende olsun” şeklinde ifade edilmelidir. Ayrıca “yapmayın”, “konuşmayın”, şeklinde ifade edilen kurallar emir verme niteliği içerdiğinden dolayı öğrencilerin direnç göstermesine neden olacaktır.

SINIF KURALLARININ YARARLARI Sınıf kuralları o sınıfta bulunan herkes için geçerli yansızlığı sağlar. Açık ve kesin kurallar doğru olan ve doğru olmayan davranışları ve bu davranışların sınırlarını gösterir. Ödül ve cezayı kişisellikten çıkarır, kabul edilebilir hale koyar. Yöneticinin yetkisini kullanmasını kolaylaştırır. Kurallar amaçlara ulaşmayı kolaylaştırır. Sınıftaki düzeni bozan davranışları azaltır. Sınıfta herkesin birbirine saygılı olmasını sağlar. Düzenin sağlanmasının yanı sıra yetkinin kabulünü, sessiz çalışmayı ve sorumluluk üstlenmeyi öğretir.