ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU 2008-2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU İKTİSADİ VE İDARİ PROGRAMLAR
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Performans Değerlendirmesi
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
H.Ü. Fen Fakültesi İstatistik Bölümü PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖLÇÜM PLANI
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi
T.C. Yükseköğretim Kurulu
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU

1. BÖLÜM VİZYONMİSYONDEĞERLER

Bölümümüzün vizyonu, Türkiye Cumhuriyetinin gelişimine katkı sağlayacak Atatürk ilkelerine ve çağdaş değerlere bağlı öğretmenler yetiştirmektir. Bölümümüzün misyonu, Öğretmenlik mesleğini benimsemiş, mesleğini severek yapan, tanımlanmış öğretmenlik yeterliliklerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.

DEĞERLERİMİZ Atat ü rk İlke ve Devrimlerine Bağlı Olmak  Akademik m ü kemmellik ( Ü st ü nl ü k, se ç kinlik )  D ü r ü stl ü k ( Kişisel, akademik veya profesyonel )  Akademik ö zg ü rl ü k ( Eğitim, araştırma,ve ifade ö zg ü rl ü ğ ü )  Adalet Ş effaflık  Sorumluluk bilinci  Yaratıcılık  Yenilik ç ilik  İşbirliğine a ç ık olmak  Liderlik Takım bilinci  Katılımcılık 

DEĞERLERİMİZ Saygılı olmak  S ü rekli eğitim – ö ğretim  Toplumsal sorumluluk  Hesap verebilirlik  Etik değerlere bağlı olmak  Liyakat İdealist olmak  Kurum aidiyeti  Hoşg ö r ü l ü olmak  Ç evre bilinci  Veriye ve bilgiye dayalı karar almak  Ç alışkanlık 

PAYDAŞLARIMIZ

Paydaşlar Hizmet alanlar Ç alışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Bölümümüz Akademik Personeli  ME.Ü.Eğitim Fakültesi Dekanlığı  İdari Personel  Lisans Öğrenciler (yerli ve yabancı)  Lisans Üstü Öğrenciler   Veliler (yerli ve yabancı)  YÖK Milli Eğitim Bakanlığı  Çevre Bakanlığı  o : BAZILARI  : TAMAMIDPT Ulusal Ajans  TÜBİTAK - TUBA  Üniversitelerarası Kurul  Öğretmen Sendikaları  

Paydaşlar Hizmet alanlar Ç alışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Resmi ve Özel Okullar  Mezunlar Bilimsel Araştırma Kuruluşları  Yazılı ve Görsel Basın (Kamu-Özel)  Dershaneler Toplum Üniversitemizin Diğer fakülteleri  Bilimsel Dergi Editörleri   Fakültemizin Diğer Bölümleri   Üniversitemizin Enstitüleri   Üniversitemizin Araştırma merkezleri   MEÜSEM  o : BAZILARI  : TAMAMI

HİZMET VE ÜRÜNLER

HİZMETLER  Eğitim-Öğretim  Mezunlar  Eğitim Danışmanlığı  Bilimsel Danışmanlık  Hizmet İçi Eğitim  Bilimsel Yayınlar  Ders Kitapları  Projeler  Bilimsel Toplantılar ÜRÜNLER

DURUM ANALİZİ

Eğitim Altyapısı Derslikler Derslikler 8 derslikte bölümümüz dersleri yürütülmektedir. Fen Bilgisi Laboratuvarı Fen Bilgisi Laboratuvarı Bir adet 30 kişilik Fen Bilgisi Lab. Bulunmaktadır. Bilgisayar Laboratuvarı Bilgisayar Laboratuvarı Bir adet 20 kişilik Bilgisayar Lab. bulunmaktadır. İşlik İşlik Sanat dersleri için bir adet işlik bulunmaktadır. Konferans salonu Konferans salonu Bir adet 80 kişilik konferans salonu bulunmaktadır.

DONANIM Fen Bilgisi Laboratuvarında Bulunan Donanım Spektrofotometre (UV/VIS) : 1 Adet İnkübatör: 2 Adet Santrifüj: 1 Adet Mikroskop: 8 Adet Buzdolabı Saf Su Cihazı ::: 1 Adet İşlikte Bulunan Donanım İşlikte Bulunan Donanım DVD player ve Cd player1 Adet DVD player ve Cd player1 Adet Bilgisayar Laboratuvarında Bulunan Donanım Bilgisayar Laboratuvarında Bulunan Donanım Bilgisayar20 Adet Bilgisayar20 Adet Sınıflarda Bulunan Donanım Sınıflarda Bulunan Donanım Projeksiyon cihazı2 Adet Projeksiyon cihazı2 Adet Tepegöz4 Adet Tepegöz4 Adet

AKADEMİK PERSONEL Anabilim Dalımızda Öğretim üyesi Prof. Dr.- Doç. Dr.1 Yrd. Doç. Dr.3 Öğretim görevlisi2 Okutman3 olmak üzere 9 akademik personel bulunmaktadır.

YARDIMCI AKADEMİK PERSONEL 35. Madde Kapsamında Başka Üniversitelerde Bulunana Personel Anadolu Üniversitesinde: 3 Ar. Gör. Anadolu Üniversitesinde: 3 Ar. Gör. Orta Doğu Teknik Üniversitesinde:1 Ar. Gör. Orta Doğu Teknik Üniversitesinde:1 Ar. Gör.

İDARİ PERSONEL Bölüm Sekreteri1 Hizmetli2 İdari personel bölümümüzün kadrolu elemanları olmayıp fakülte bünyesinde görev yapmaktadır.

Öğretim Programları

LİSANS PROGRAMI İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ Ders Grubu KrediOran% Alan Dersleri 6848 Genel Kültür Dersleri 3827 Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri 2619 Uygulamalar ve Stajlar 86 TOPLAM Toplam ders saati = 155 saat Toplam ders saati = 155 saat Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 11 saat Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 11 saat

LİSANS PROGRAMI FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ Ders Grubu KrediOran% Alan Dersleri 7650 Genel Kültür Dersleri 3322 Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri 3523 Uygulamalar ve Stajlar 85 TOPLAM Toplam ders saati = 173 saat Toplam ders saati = 173 saat Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 12 saat Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 12 saat

LİSANS PROGRAMI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (1. ve 2. ÖĞRETİM) Ders Grubu KrediOran% Alan Dersleri 8253 Genel Kültür Dersleri 3422 Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri 3020 Uygulamalar ve Stajlar 85 TOPLAM Toplam ders saati = 175 saat Toplam ders saati = 175 saat Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 1, Dışarıdan 13 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 11 saat Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 11 saat

LİSANS PROGRAMI OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ (I. Ve II. ÖĞRETİM) Ders Grubu KrediOran% Alan Dersleri 8253 Genel Kültür Dersleri 3825 Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri 2114 Uygulamalar ve Stajlar 136 TOPLAM Toplam ders saati = 174 saat Toplam ders saati = 174 saat Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 0, Dışarıdan 14 Toplam öğretim elemanı sayısı : Kadrolu 0, Dışarıdan 14 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 12 saat Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 12 saat

ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER Erasmus Programından yararlanan Öğrenci ve Öğretim üyesi sayısı Erasmus Programından yararlanan Öğrenci ve Öğretim üyesi sayısı Programa katılanlar Giden Öğrenciler 328 Gelen Öğrenciler 2 Giden Öğretim Üyesi 1 Gelen Öğretim Üyesi 11

Bilimsel Etkinlikler

ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER (YAYINLAR) İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SON 5 YILDA SCI kapsamındaki dergilerde 7 adet makale yayınlanmış olup bunlara gelen toplam atıf sayısı 22’dir (atıf / yayın : 3.14). Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı (yılda) : 1.2 Öğretim üyesi başına düşen SCI yayın sayısı (yılda): 0.7

Uluslararası ve ulusal kongrelerde son 5 yılda toplam 9 adet bildiri ve 2 adet poster sunulmuştur. İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SON 5 YILDA ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER (KONGRELERDE SUNULAN BİLDİRİ VE POSTERLER )

ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER (Konferans ve Seminerler) MEB Hizmetiçi Eğitim programları Kapsamında yenilenen ilköğretim programlarının tanırım seminerleri gerçekleştirilmiştir (Y. Keleş, M. Güngör) Çeşitli Kurumlarda İletişim Seminerleri gerçekleştirilmiştir (M. Güngör) İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SON 5 YILDA

ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER Bölümümüzde Son 5 yılda gerçekleştirilen projeler Projenin adı KaynağıNumarası Çeşitli stres koşullarında yaprak büyümesi İle absisik asit(ABA) ve biyokimyasal değişmeler arasındaki ilişki (YARDIMCI ARAŞTIRICI, Y. KELEŞ) TÜBİTAKTBAG-2077 Bazı kültür bitkilerinde yaprak ve kotiledon senesensi ile antioksidant savunma sisteminin ilişkisi. Devam Ediyor. (PROJE YÖNETİCİSİ, Y. KELEŞ) ME. Ü. BAP (EF İÖ(YK) Robust regresyon tahmin yöntemlerinin eğitim araştırmalarında karşılaşılan problemlerin çözümünde kullanılması (PROJE YÖNETİCİSİ, O. COŞKUNTUNCEL) BAP EF İÖ(OC) Tamamlanan projelerden; SCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış 1 adet yayın üretilmiş,

ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER Anabilim Dalımızda son 5 yılda Anabilim Dalı elemanları çeşitli bilimsel toplantılara katılmıştır. 1. II.Bor çalıştayı, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, ZONGULDAK 2004 (Y. Keleş) 2. YÖK, MEB işbirliği ile Yenilenen ilköğretim Programları çalıştayı ANKARA (Y. Keleş, M. Güngör) 3. MEB, AÇEV tarafından Antalya da düzenlenen Okul Öncesi Program yenileme çalıştayı ANTALYA 2006 (B. Harman)

Bölümümüzde organize edilen etkinlikler 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım seminerleri, Bölüm başkanı ve bölüm başkan yardımcıları tarafından verilen seminerlerde yeni öğrencilere üniversitemiz, fakültemiz ve bölümümüz tanıtılmış ayrıca yönetmelikler ve sosyal aktiviteler hakkında bilgi verilmiştir. 1. sınıf öğrencilerine yönelik tanıtım seminerleri, Bölüm başkanı ve bölüm başkan yardımcıları tarafından verilen seminerlerde yeni öğrencilere üniversitemiz, fakültemiz ve bölümümüz tanıtılmış ayrıca yönetmelikler ve sosyal aktiviteler hakkında bilgi verilmiştir. Öğretim elemanlarımıza yönelik ilköğretim programları tanıtım semineri düzenlenmiştir. Öğretim elemanlarımıza yönelik ilköğretim programları tanıtım semineri düzenlenmiştir.

SWOT Analizleri

HEDEF KİTLEMİZ Dış Hedef Kitle: Öğrenciler (Lisans + Yüksek Lisans) Öğrenci Velileri MEB ve okullar Öğretmenler Diğer Eğitim fakülteleri Özel Okullar Özel Dershaneler Kreşler ve Anaokulları Üniversiteler ve araştırma kuruluşları (TÜBİTAK, BAB) Sivil Toplum Örgütleri (TEV, AÇEV, Öğretmen Sendikaları, vb) Diğer Kamu Kuruluşları Toplum İç Hedef Kitle: Bölüm çalışanları Öğrenci toplulukları

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ 2005 SWOT analizlerinin sonuçlarına göre, Öğretim elemanı-öğrenci ilişkileri istenilen ölçülerdeÖğretim elemanı-öğrenci ilişkileri istenilen ölçülerde Öğretim elemanları nitelik olarak iyi durumdaÖğretim elemanları nitelik olarak iyi durumda Öğretim elemanları ve öğrenciler ilgi alanlarına giren yaş guruplarına hitap edebiliyorlar,Öğretim elemanları ve öğrenciler ilgi alanlarına giren yaş guruplarına hitap edebiliyorlar, Dersleri etkileşimli ve aktif olarak yapıyoruz.Dersleri etkileşimli ve aktif olarak yapıyoruz. Öğrencilerimizin giriş puanları ve genel kültür düzeyleri yüksek.Öğrencilerimizin giriş puanları ve genel kültür düzeyleri yüksek. Yeterince staj ve uygulama yapabiliyoruz.Yeterince staj ve uygulama yapabiliyoruz. Bölümümüzün tercih edilme oranları yüksek (ÖSS puanları ve yatay geçiş taleplerinin yüksek olmasından anlaşılmaktadır).Bölümümüzün tercih edilme oranları yüksek (ÖSS puanları ve yatay geçiş taleplerinin yüksek olmasından anlaşılmaktadır). Ders programlarımız yeni ve güncel.Ders programlarımız yeni ve güncel. Bilgisayar teknolojilerini kullanabilme becerisi yüksek.Bilgisayar teknolojilerini kullanabilme becerisi yüksek. Kütüphaneden yararlanma oranı yüksek.Kütüphaneden yararlanma oranı yüksek. Erasmus programından yararlanma düzeyimiz yüksekErasmus programından yararlanma düzeyimiz yüksek Mezunlarımız kolayca iş bulabiliyorlar.Mezunlarımız kolayca iş bulabiliyorlar.

ZAYIF YÖNLERİMİZ 2005 SWOT analizlerinin sonuçlarına göre, Kampüste sosyal yaşantı zayıf.Kampüste sosyal yaşantı zayıf. İnternet erişim olanaklarımız yetersiz,İnternet erişim olanaklarımız yetersiz, Öğretim elemanı sayısı yetersiz, bazı alanlarda öğretim elemanı bulunmuyor.Öğretim elemanı sayısı yetersiz, bazı alanlarda öğretim elemanı bulunmuyor. Lisansüstü programlarımız açık değil.Lisansüstü programlarımız açık değil. Derslik ve laboratuvarlarımızın fiziki durumu ve donanaımları yetersiz.Derslik ve laboratuvarlarımızın fiziki durumu ve donanaımları yetersiz. Araştırma olanakları kısıtlı,Araştırma olanakları kısıtlı, Öğretim yardımcıları, idari personel ve hizmetlilerinin sayısının yetersizliği.Öğretim yardımcıları, idari personel ve hizmetlilerinin sayısının yetersizliği. Öğretim programlarının hedefleri ile öğrencilerin hedefleri uyuşmuyor.Öğretim programlarının hedefleri ile öğrencilerin hedefleri uyuşmuyor.

KURUM DIŞI FIRSATLAR  Yeni kurulmuş ve gelişen bir bölüm olmamız.  Uygulama kreşimizin bulunması  Hızlı gelişen bir kentte bulunmamız  Eğitime talep giderek artıyor, bu da yeni çalışma alanları yaratıyor.  Bilgiye ulaşma yolları çeşitleniyor ve hızlanıyor.  AB’ye uyum çabaları gelişme hızımızı artırıyor.

KURUM DIŞI TEHDİTLER  YÖK ve MEB arasındaki sorunlar eğitim politikalarının geliştirilmesini engelliyor.  Mesleğe giriş sınavları (KPSS) eğitim kalitemizi olumsuz etkiliyor.  Öğretmenlerden beklentiler giderek artıyor.  Çok fazla müfredat ve sistem değişikliği uyum sorunu yaratıyor.  Bütçe kısıtlamaları gelişmemizi yavaşlatıyor.

Stratejik Amaç ve Hedefler

AMAÇLAR VE HEDEFLER I. STRATEJİK AMAÇ Yüksek Lisans programlarını açmak. Başarılı öğrencilerimizin seçilerek eğitimlerine devam etmeleri, alanlarıyla ilgili araştırma çalışmalarına katılmaları ve bölümümüzdeki eğitim aktivitelerine destek olmalarını sağlamak amacıyla 2010 yılına kadar bütün anabilim dallarında yüksek lisans programlarının açılmasını sağlamak. Hedefler 1.Matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği alanlarında yüksek lisans programları açılması için hazırlıkları tamamlamak.

AMAÇLAR VE HEDEFLER II. STRATEJİK AMAÇ Lisans programlarında çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek ve daha da geliştirmek için teknolojik donanımı zenginleştirmek ve eğitim ortamlarının kalitesini yükseltmek. Hedefler 1.Dershanelerimizi ve laboratuvarlarımızı görsel ve işitsel öğretim teknolojisinin ürünleri ile donatmak. 2.Sınıf ve laboratuvarlarda internet altyapılarını oluşturmak.

AMAÇLAR VE HEDEFLER III. STRATEJİK AMAÇ Öğretim elemanı yetersizliğini gidermek amacıyla çalışmalar yapmak, özellikle matematik, okul öncesi eğitimi ve sosyal bilgiler alanında öğretim üyesi temini ve bunun sonucunda sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programına öğrenci almak. Hedefler 1.Tarih ve Coğrafya alanları ile sosyal bilgiler öğretimi alanlarında öğretim üyesi teminini sağlamak. 2.Okul Öncesi eğitimi alanında uzman öğretim elemanı teminini sağlamak 3.Matematik eğitimi alanında öğretim üyesi teminini sağlamak

AMAÇLAR VE HEDEFLER IV. STRATEJİK AMAÇ Öğrencilerimizin üyesi oldukları toplumun gelişimine katkı yapmasını sağlamak amacıyla 2007 yılından itibaren bütün lisans programlarımızda başlatılacak olan Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi’ni projeler bazında yaygınlaştırmak. Hedefler: Öğrencilerin bireysel ya da grup olarak projeler yapmasını sağlamak amacıyla proje planlama, hazırlama ve gerçekleştirme yeteneklerini geliştirmek

AMAÇLAR VE HEDEFLER V. STRATEJİK AMAÇ Uluslar arası tanınırlığı artırmak, Erasmus programını yaygınlaştırmak. Hedefler 1. İkili anlaşmaları çoğaltmak 2. Öğrencileri programa katılmaya teşvik etmek 3. Konuk öğretim elemanlarını davet etmek. 4. Öğretim elemanlarımızın Erasmus programlarına katılımını teşvik etmek.

AMAÇLAR VE HEDEFLER VI. STRATEJİK AMAÇ Bilimsel aktiviteleri her alanda artırarak sürdürmek. Hedefler 1.Ulusal ve uluslararası kongrelere ve sempozyumlara katılmak. 2.Eğitim alanında gerçekleştirilem çalıştaylara aktif olarak katılmak 3.Ders kitapları ve ders notları yayınlamak suretiyle öğrenim kalitesini yükseltmek 4.Araştırma makalelerinin sayısını artırmak.

AMAÇLAR VE HEDEFLER VII. STRATEJİK AMAÇ Öğrencilerimizde bilimsel süreç becerilerinin gelişmesini sağlamak amacıyla her öğrencinin en az bir bilimsel araştırmayı tamamlayarak mezun olmasını sağlamak. Hedefler 1.Alan öğretimi derslerinin uygulamaları kapsamında öğrencilerin araştırma projesi çalışmaları gerçekleştirmesi. 2.Öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri araştırmalar ile öğrenci kongrelerine katılmalarının sağlanması.

AMAÇLAR VE HEDEFLER VIII. STRATEJİK AMAÇ Binamızın yetersizliğinden kaynaklanan sorunların giderilmesi İçin çalışma yapmak. Hedefler 1.Derslik sayısını ve kalitesini yükseltmek. 2.Laboratuvar sayısını artırmak. Fen bilgisi laboratuvarını fizik, kimya ve biyoloji olarak üç ayrı laboratuvar halinde düzenlemek. 3.Bilgisayar laboratuvarlarını donanım ve kapasite olarak geliştirmek. 4.İşliği müzik ve sanat derslerinde kullanılabilecek bir donanıma kavuşturmak

AMAÇLAR VE HEDEFLER IX. STRATEJİK AMAÇ Sosyal faaliyetlerde etkinlik ve verimliliği artırmak. Hedefler 1.Her yıl bahar döneminde öğrencilere ve öğretim elemanlarına yönelik tematik (milli parklar, Ören yerleri, Endüstri tesisleri) geziler organize etmek. 2.Öğrenci topluluklarımızın sosyal aktivitelerini teşvik etmek

Performans Ölçütleri

Kontenjanlar ProgramÖğretimKontenjan Fen Bilgisi 1.30 Matematik1.30 Okul Öncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği NOT: 2010 yılına kadar kontenjanların sabit kalması öngörülmüştür.

ÖSS Puanları ProgramÖğretim Min. Puan Fen Bilgisi (SAY-2) Matematik (SAY-2) Okul Öncesi Öğretmenliği (EA-1) Okul Öncesi Öğretmenliği (EA-1) Sınıf Öğretmenliği (EA-2) Sınıf Öğretmenliği (EA-2) NOT: 2010 yılına kadar tanınırlığın artırılması ile tercih edilme ve puanların yükseltilmesi hedeflenmektedir.

Erasmus Programları ProgramÖğretim Yararlanan Öğrenci Fen Bilgisi 1.- Matematik1.2 Okul Öncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği NOT: 2010 yılına kadar Erasmus programlarına katılan öğrenci sayılarının sürekli olarak artırılması öngörülmektedir.

LİSANS PROGRAMLARINDA GENEL BAŞARI ORANLARI Program Başarı Oranı (%) Fen Bilgisi Öğretmenliği 90 İlköğretim Matematik Öğretmenliği 93 Okul Öncesi Öğret. 1. Öğretim 99 Okul Öncesi Öğret. 2. Öğretim 99 Sınıf Öğretmenliği 1. Öğretim 94 Sınıf Öğretmenliği 2. Öğretim 96

Mezunların İş Bulma Oranları ProgramÖğretim 1.Yılda iş bulma oranı Fen Bilgisi 1.30 Matematik1.80 Okul Öncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği NOT: 2010 yılına kadar kontenjanların sabit kalması öngörülmüştür.