ÇOCUK VE MEDYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Televizyon ve okul başarısı
Advertisements

ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
ÇOCUKLARIN MEDYA OKURYAZARI OLMA İHTİYACI
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
İNTERNETİN ZARARLARI.
Aktif Gelişim Derneg ̆ I I ̇ letis ̧ im Briefi. Amaç Sosyal medyanın hayatımızın önemli bir parçası haline gelmesi, sosyal ilişkilerimiz ve günlük yaşamdaki.
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
İNTERNETİN ZARARLARI.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI

SURRAM.
Toplumsal Duyarlılık Projesi Sosyal Bağımlılıklar Grup KEŞ.
GENÇ KIRMIZI 2014 YARIŞMA BRİEFİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İNTERNETTE SOHBET ETMEK. Kontrol edilemeyen sohbetler. Anne babalar çocuklarının arkadaşlarını ve hatta arkadaşlarının ailelerini tanımaya gayret ederlerken,
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
İNTERNET BAĞIMLILIĞI ve SİBER ZORBALIK
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ÇOCUKLARDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
BİLGİSAYAR OYUNLARI VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
MEDYA VE ÇOCUK
TELEVİZYONUN ZARARLARI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
WEB 2.0 ARAÇLARI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar Ve Cep Telefonunun Zararları. KONULAR Göz problemleri Okuldaki ders durumumuzu düşürme Sosyalleşme üzerinde etkisi Beyin hücrelerini öldürür.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Olimpik Anneler, Türkiye’de çocukların sporla büyümesini ve gelişmesini sağlamak amacıyla P&G ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile birlikte oluşturulmuş.
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE MEDYA

Çocuk izleyicilerin televizyonu kullanımı yetişkinlerden hayli farklıdır. Yetişkinler televizyonu eğlenmek amacıyla izlerken, çocuklar televizyon aracılığıyla dünyayı algılarlar.

Çocuklar ortalama 3-4 saat TV izlemektedir. Televizyonun Çocuk ve Gençlerin Yaşamındaki Yeri Çocuklar ortalama 3-4 saat TV izlemektedir. TV izlemek, 6-17 yaşları arası çocuk ve gençlerin okul dışında birinci faaliyetleridir. Çocuklar yılda,yaklaşık olarak 900 saati okulda 1500 saati ise TV karşısında geçirmektedir

İlköğretim çağını tamamlamış bir çoçuk yaklaşık olarak 100 İlköğretim çağını tamamlamış bir çoçuk yaklaşık olarak 100.000 kadar siddet sahnesi ve 8000 ölüm ve öldürme sahnesi izlemiş olmaktadır. Ülkemizde yaklaşık 5 çocuktan birisinin odasında TV bulunmakta ya da çocuklar TV'nin bulunduğu odada yatmaktadır.

TV ÇOCUKLAR ÜZERİNDE OLUMSUZ ETKİLERE SAHİP OLABİLİR Çocukları pasif öğreniciler haline getirebilir. Kalıpyargıları öğretebilir. Saldırgan ve şiddet kullanan modeller sunabilir. Dünyanın gerçek olmayan temsilini sunar. Çocukların şişmanlığına katkıda bulunur.

TV ÇOCUKLAR ÜZERİNDE OLUMLU ETKİLERE DE SAHİP OLABİLİR Güdüleyici eğitim programları sunabilir. Uzak yerleri ve dünya hakkında bilgilerini artırır. Olumlu davranışlar sergileyen modeller sunar.

Sosyal medyanın ve teknolojinin getirdiği yeniliklere engel olmak mümkün değildir. Ancak çocukların ve gençlerin iyi ve doğru bir sosyal medya takipçisi olmaları için ailelerin çocuklara insanca yaşamayı ve paylaşmayı öğretmeleri gerekmektedir. Çocukların tek taraflı iletişim kurmalarına neden olan sosyal medya ve internet oyunları yerine, sosyal açıdan gelişimini destekleyecek etkinliklere yönlendirilmeleri uygun olacaktır.

Sosyal Medya ve Çocuklar Adı üzerinde ‘sosyal’ medya, sosyal hayatı sokaktan, bahçeden alıp odalara, ceplere taşıdığında, dış dünyayla aramızdaki duvarları ve kapıları kaldırıp, saatlerle ifade edilen mesafeleri sıfırladığında hayatımızın ne kadar çok değiştiğini artık fark etmiş bulunuyoruz.

Medyanın Toplumsal Bilince Etkisi Toplum hafızasına, bilinçaltına ince ince ve gizliden işlenen bir yanıltma ve aldatmaca.

21. Yüzyılın Hastalığı: Beğenilmek "Teknoloji geliştikçe insanlar yalnızlaşıyor. Sosyal medyaya bağımlılık arttıkça sosyal bireyler çoğalıyor..." "Beğenilme isteği/arzusu o kadar tavan yapmış ki artık arkadaşlar bir araya geldiğinde sosyal medyadaki takipçileriyle diğer arkadaşlarına hava atıyor. Diğer biri attığı tweetin kaç kişi tarafın RT edildiğini kasıla kasıla söyleyebiliyor..."

Sosyal Medya Platformlarının Amaç Dışı Kullanımları Son zamanlarda sosyal medya platformlarının amaç dışı kullanımları ile karşılaşıyoruz. Her ne kadar insanların kendini özgür bir şekilde ifade etmesi gerektiği söylense de bu ifade şekillerinin de bir sınırı olması gerekmektedir. Bir insanın kendini ifade etmesi demek saygı ve sevgi çerçevesinin aşılmasını gerektirmemelidir.

Özgüveni Düşük Çocuklar İnternette Çocukların internet ve bilgisayar kullanımı sıkça tartışılan bir konu. Fiziksel ve duygusal gelişimini olumlu etkileyip etkilemediği, internet ve bilgisayar kullanma yaşı, oynanan oyunların ortaya çıkardığı psikolojik etkiler bu konulardan bazıları…İnternetin çocuklar ve gençleri şiddet, öfke, cinsellik, rekabet öğeleri içeren oyunlar ve programlar aracılığıyla bizzat şiddeti uyguladığını ve onları yönetmektedir...

RTÜK'ten çocuklara uyarı; Medya Obezi olmayın 77 milyonluk Türkiye nüfusunun 11.5 milyonunu oluşturan ilköğretim çağındaki çocuklar bu süre boyunca okulda geçirdiklerinden daha uzun bir zamanı televizyon karşısında geçiriyor. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu bu duruma karşı toplumu uyarıyor ve Medya Diyeti ile bilinçli medya takipçisini çoğaltmayı hedefliyor.

Medya obezi olmayın medya okuryazarı olun !!

ANNE VE BABALARA UYARI Okulların tatile girmesi ile çocukların internette daha fazla vakit geçirdiğini hatırlatan Onat, sosyal medyanın yasal kullanım yaşının 13 olduğunu, ancak facebook kullanma yaşının 9’a kadar düştüğüne dikkat çekti. Anne ve babaları çocukların internet ve sosyal medya kullanımına karşı dikkatli olmaları gerekmektedir.

Sosyal medya ailevi ilişkileri öldürüyor..

GENÇLİKTE MEDYA VE ŞİDDET