Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri Biyoistatistik Dersi Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem 1 10.11.2009, Erzurum +90 535 7140843 zekeriya.akturk@gmail.com / 14
Amaç ve Hedefler Bu oturumda dönem 1 öğrencilerine verilecek biyoistatistik ders programı sunulacak, hedefleri tartışılacak, başarılı bir ders için uygun yöntem tartışılacak ve öğrenci beklentileri alınacaktır. Hedefler: Biyoistatistik ders programını açıklayabilmek Uygulanacak olan ders yöntemini belirtebilmek / 14
Program Tarih Konu 10.11.09 Tanışma, programın sunulması ve beklentiler Giriş İstatisitksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları Veri çeşitleri 02.12.09 Veri girişi Hata ayıklama ve uç değerler / 14
Verilerin grafiklerle gösterilmesi 07.12.09 Verilerin grafiklerle gösterilmesi Merkezi dağılım (yığılma) ölçütleri – the average 08.12.09 Yaygınlık ölçütleri Teorik Dağılımlar: Normal Dağılım 09.12.09 Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar Veri Dönüştürme 10.12.09 Örnekleme ve Örneklem Dağılımları Güven Aralıkları / 14
Araştırma Tasarımı – II 21.12.09 Klinik Araştırmalar 14.12.09 Araştırma Tasarımı – I Araştırma Tasarımı – II 21.12.09 Klinik Araştırmalar Kohort Araştırmaları 23.12.09 Vaka Kontrol Çalışmaları Hipotez Testleri 24.12.09 Hipotez Testlerinde Hatalar Numerik Veri Tek Grup 29.12.09 Numerik Veri İki Bağımlı Grup / 14
Numerik Veri İki Bağımsız Grup Numerik Veri İkiden Fazla Grup 12.01.10 06.01.10 Numerik Veri İki Bağımsız Grup Numerik Veri İkiden Fazla Grup 12.01.10 Kategorik Veri Tek Grup Kategorik Veri İki Grup 13.01.10 Kategorik Veri İkiden Fazla Grup Korelasyon analizi 18.01.10 Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi 20.01.10 Eğitimin değerlendirilmesi / 14
Hedeflerimiz Veri analizinde kullanılan temel teknikleri sayabilme Veri tiplerini sayabilme İstatistik yazılımlarına veri girme prensiplerini bilme Uç değerlerin önemini açıklayabilme ve yönetebilme Grafik çeşitlerini sayabilme ve açıklayabilme Merkezi dağılım ölçütlerini açıklayabilme Yaygınlık ölçütlerini açıklayabilme Normal dağılımı açıklayabilme Diğer sürekli dağılımları açıklayabilme Poisson dağılımını açıklayabilme Ki kare dağılımını açıklayabilme / 14
Hedeflerimiz Binomial dağılımı açıklayabilme Veri dönüşümünün gerektiği durumları açıklayabilme ve yapabilme Örnekleme yöntemlerini sayabilmeli Güven aralığını hesaplayabilme Araştırma çeşitlerini sayabilmeli ve sınıflandırabilmeli Randomize kontrollü çalışmaları açıklayabilmeli Kohort çalışmaları açıklayabilmeli Vaka kontrol çalışmalarını açıklayabilmeli Tip 1 hata, tip 2 hata araştırma gücü ifadelerini ve aralarındaki ilişkiyi açıklayabilmeli / 14
Hedeflerimiz Tek örneklemde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Bağımlı örneklemlerde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Wilcoxon signed rank testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Sign testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Bağımsız örneklemlerde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Wilcoxon rank sum testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli / 14
Hedeflerimiz Mann whitney U testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli ANOVA testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Kruskal Wallis testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Tek örneklemde z testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli McNemar testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Ki kare testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Ki kare trend testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Fischer exact testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli / 14
Yöntem Etkileşimli ders sunumu Soru-cevap Tartışma Demonstrasyon Bilgisayarı olanlar getirip uygulayabilir Ödevler / 14
Değerlendirme Yazılı, çoktan seçmeli sınav Ödevler sınava etki etmeyecek / 14
Sizin Beklentileriniz? Ders hedefleri açısından? Dersin işlenme yöntemi açısından? Değerlendirme açısından? / 14
“İstatistiklere göre dindar insanlar daha uzun yaşıyormuş. İşi garantiye almak için her gün başka bir din uyguluyorum.” / 14