Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Normal Dağılım Dışındaki Teorik Dağılımlar
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Uygun Hipotezin Kurulması, Tip I Hata ve Tip II Hata
Bölüm 5 Örneklem ve Örneklem Dağılımları
İSTATİSTİK VE OLASILIK I
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
BASİT MAKİNELER Nisan 17.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem 1
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Araştırma tasarımı ve SPSS ile biyoistatistik
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ÖNEMLİLİK TESTLERİ Dr.A.Tevfik SÜNTER
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
SİU 2009 Sınıflandırıcılarda Hata Ölçülmesi ve Karşılaştırılması için İstatistiksel Yöntemler Ethem Alpaydın Boğaziçi Üniversitesi
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Erzurum
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
1.HAFTA Pazar 2.HAFTA Pazar 3.HAFTA Pazar 4.HAFTA Çarşamba 5.HAFTA Pazar 6.HAFTA Pazar.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem 1
Pratik (Powerpoint Sunusu Hazırlama) Doç. Dr. Zekeriya Aktürk
/ 351 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 16 Şubat 2006 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara AİLE HEKİMLİĞİNDE ARAŞTIRMA
KRUSKAL WALLIS VARYANS ANALİZİ
Yrd. Doç. Dr. Hamit ACEMOĞLU
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
Murat Api MD, PhD 1 Arastırmalarda konu secimi Hipotez kurulması Degiskenlerin ozellikleri Normal Dagılım.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Non Parametrik Hipotez Testleri
İstatistiksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları
Parametrik Hipotez Testleri
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim CEBECİ B.
Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Hata ayıklama ve uç değerler
Numerik Veri İki Bağımlı Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
Numerik Veri İki Bağımsız Grup
İstanbul Medipol Üniversitesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İstanbul Medipol Üniversitesi
Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar
TESTLER
Kategorik Veri İki Bağımsız Grup
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
İstatistiksel Analizler
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
Bölüm 7: Nicel Analizlere Giriş
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
SODYUM VALPROAT VE LEVETİRASETAMIN KEMİK METABOLİZMASI ÜZERİNE ETKİLERİNİN HASTA GRUPLARI VE ANTİEPİLEPTİK ALMAYAN BENZER YAŞ GRUBUNDAKİ POPULASYONLA KARŞILAŞTIRILMASI.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Sunum transkripti:

Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri Biyoistatistik Dersi Programın Sunulması ve Öğrenci Beklentileri Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem 1 10.11.2009, Erzurum +90 535 7140843 zekeriya.akturk@gmail.com / 14

Amaç ve Hedefler Bu oturumda dönem 1 öğrencilerine verilecek biyoistatistik ders programı sunulacak, hedefleri tartışılacak, başarılı bir ders için uygun yöntem tartışılacak ve öğrenci beklentileri alınacaktır. Hedefler: Biyoistatistik ders programını açıklayabilmek Uygulanacak olan ders yöntemini belirtebilmek / 14

Program Tarih Konu 10.11.09 Tanışma, programın sunulması ve beklentiler Giriş İstatisitksel testler ve kullanım yerleri – akış şemaları Veri çeşitleri 02.12.09 Veri girişi Hata ayıklama ve uç değerler / 14

Verilerin grafiklerle gösterilmesi 07.12.09 Verilerin grafiklerle gösterilmesi Merkezi dağılım (yığılma) ölçütleri – the average 08.12.09 Yaygınlık ölçütleri Teorik Dağılımlar: Normal Dağılım 09.12.09 Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar Veri Dönüştürme 10.12.09 Örnekleme ve Örneklem Dağılımları Güven Aralıkları / 14

Araştırma Tasarımı – II 21.12.09 Klinik Araştırmalar 14.12.09 Araştırma Tasarımı – I Araştırma Tasarımı – II 21.12.09 Klinik Araştırmalar Kohort Araştırmaları 23.12.09 Vaka Kontrol Çalışmaları Hipotez Testleri 24.12.09 Hipotez Testlerinde Hatalar Numerik Veri Tek Grup 29.12.09 Numerik Veri İki Bağımlı Grup / 14

Numerik Veri İki Bağımsız Grup Numerik Veri İkiden Fazla Grup 12.01.10 06.01.10 Numerik Veri İki Bağımsız Grup Numerik Veri İkiden Fazla Grup 12.01.10 Kategorik Veri Tek Grup Kategorik Veri İki Grup 13.01.10 Kategorik Veri İkiden Fazla Grup Korelasyon analizi 18.01.10 Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi 20.01.10 Eğitimin değerlendirilmesi / 14

Hedeflerimiz Veri analizinde kullanılan temel teknikleri sayabilme Veri tiplerini sayabilme İstatistik yazılımlarına veri girme prensiplerini bilme Uç değerlerin önemini açıklayabilme ve yönetebilme Grafik çeşitlerini sayabilme ve açıklayabilme Merkezi dağılım ölçütlerini açıklayabilme Yaygınlık ölçütlerini açıklayabilme Normal dağılımı açıklayabilme Diğer sürekli dağılımları açıklayabilme Poisson dağılımını açıklayabilme Ki kare dağılımını açıklayabilme / 14

Hedeflerimiz Binomial dağılımı açıklayabilme Veri dönüşümünün gerektiği durumları açıklayabilme ve yapabilme Örnekleme yöntemlerini sayabilmeli Güven aralığını hesaplayabilme Araştırma çeşitlerini sayabilmeli ve sınıflandırabilmeli Randomize kontrollü çalışmaları açıklayabilmeli Kohort çalışmaları açıklayabilmeli Vaka kontrol çalışmalarını açıklayabilmeli Tip 1 hata, tip 2 hata araştırma gücü ifadelerini ve aralarındaki ilişkiyi açıklayabilmeli / 14

Hedeflerimiz Tek örneklemde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Bağımlı örneklemlerde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Wilcoxon signed rank testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Sign testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Bağımsız örneklemlerde t testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Wilcoxon rank sum testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli / 14

Hedeflerimiz Mann whitney U testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli ANOVA testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Kruskal Wallis testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Tek örneklemde z testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli McNemar testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Ki kare testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Ki kare trend testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli Fischer exact testini açıklayabilmeli ve kullanım yerini söyleyebilmeli / 14

Yöntem Etkileşimli ders sunumu Soru-cevap Tartışma Demonstrasyon Bilgisayarı olanlar getirip uygulayabilir Ödevler / 14

Değerlendirme Yazılı, çoktan seçmeli sınav Ödevler sınava etki etmeyecek / 14

Sizin Beklentileriniz? Ders hedefleri açısından? Dersin işlenme yöntemi açısından? Değerlendirme açısından? / 14

“İstatistiklere göre dindar insanlar daha uzun yaşıyormuş. İşi garantiye almak için her gün başka bir din uyguluyorum.” / 14