FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ : EPİSTEMOLOJİ
Advertisements

TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
SANAT KURAMLARI.
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
AYDINLANMA ÇAĞI.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
İDEALİZM NEDİR ?.
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
İslam’da Bilginin Kaynakları
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
SANAT FELSEFESİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
SOSYOLOJİK TAHAYYÜL VE WRIGHT MILLS
Sunum transkripti:

FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ GÖRSEL ESTETİK FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ Yusuf Kadri Şirinkan

GERÇEKLİK ALGI VE TEMSİL KAVRAMLARI Gerçeklik, düşünülen yada zihinde tasarlanan değil, somut olarak var olandır. Doğruluk sadece zihinde bulunurken, gerçeklik ise dünyanın bir nesnesidir. Şüpheci düşünceye sahip düşünürler, doğruyu anlamak için şüphe edilmesi gerektiğini söylemişlerdir. Duyum, iç ve dış çevreden gelen uyarıcıların duyu organları tarafından algılanması ve sinirler yolu ile beyne iletilmesidir. Algılama ise bu bilgilerin beyinde işlenmesi olayıdır, Dış dünyada gelişen olayları , zihinsel ve fizyolojik olarak değerlendirir ve algılarız. Alıgılama sürecinde insan gerçeği yeniden şekillendirir. Aynı uyarıcı farklı insanlarda farklı algılamalar yol açabilir. Yusuf Kadri Şirinkan

GERÇEKLİĞİN FARKLI TANIMLARI Gerçeklik, hem nesnel, hem öznel, hemde toplumsaldır. Nesnel gerçeklik kişisel görüş açılarından bağımsızdır. Öznel gerçeklik, kişiden kişiye göre değişen kültüre, deneyimlere ve içselleştirmeye bağlıdır. Sanal gerçeklik, insanın birden çok duyusuna hitap eden, gerçek benzeri bir dünyadır. İmge, algıladığımız şeylerin zihinde bıraktığı izlerdir. Resmetme, objelerin zihinde bıraktığı izlerinin yeniden yorumlanmasıdır. Yusuf Kadri Şirinkan

SANAT ORTAMINDA GERÇEĞİN TEMSİLİ Sanat, bilinçli bir varlık tarafından meydana getirilen simgesel anlamdaki “Güzel”dir. Sanat, hoşa giden ve düşündüren biçimler yaratma çabasıdır. Fotoğraf beklenmedik anları yakalar. Sanat aracılığı ile insan, gündelik yaşamın ve pratik yararcılığın dışına çıkarak, kendine bir özğürlük alanı yaratır ve hayatı zevkli bir hale dönüştürür. Sanatçı, hayatın doğal akışını kavrayarak, herkesin göremediği gerçeği görebilir. Sanatçı metaforlar kullanarak, gerçeği farklı algı boyutlarına taşır. Yusuf Kadri Şirinkan

PİPO İÇEN ADAM Yusuf Kadri Şirinkan

Yusuf Kadri Şirinkan

FOTOĞRAF VE GERÇEK Fotoğraf, gerçeklik üzerine bir düşünme, insan aklının duyularını sınaması ve bir refleksiyondur. Duyu organları ile elde edilen deneyimler akılda işlenir bu olaya refleksiyon denir. Fotoğraf makinası gerçeği aktarmada sadece bir araçtır. Önemli olan burada insan faktörüdür. Insanda elindeki makinanın optik yapısı ile sınırlıdır. Fotoğraf makinası, gerçeği yorumlamamıza yarayan herkesin anlayabileceği koşullarda saklamamıza olanak tanıyan araçtır. Fotoğraf makina yardımı ile öznel gerçeğin yeniden üretilmesidir. Fotoğraf çekerken, arzularınız,bilinçaltınız, beklentileriniz ve değer yargılarınız faaliyete geçer. Gerçeklik değerini göstermek, kendi yorumunuzu katmak, güzeli ortaya çıkarmak, anlam katmak istediğinizde fotoğrafında farklılıştığını değerlendiğini göreceksiniz. Yusuf Kadri Şirinkan

FOTOĞRAF VE GERÇEK Yusuf Kadri Şirinkan

FOTOĞRAF VE GERÇEK Yusuf Kadri Şirinkan

FOTOĞRAF VE GERÇEK Fotoğraf, farklı düşünme ve üretme biçimlerini beraberinde getiren bir yeniliktir. Fotoğrafı çekenin bakışı ve enejisi, fotoğraf makinesi ile yeni bir görme biçimi oluşturur. Insan zihni yeniden yorumlamaya programlanmıştır, dolayısı ile fotoğraf bunun için bir araçtır. Optik bakış yolu ile farketme duyusu harekete geçer. Fotoğraf öznelere anlam yükleyerek, insan zihninin dış çevreden gelen verileri işlemesine yardımcı olur. Fotoğraf makinasının optik sistemi yöneldiği gerçekliği kaydederken, biçimlendirir ve bir kalıba sokar. (Kadraj ve kompozisyon bilgilerini hatırlayınız.) Yusuf Kadri Şirinkan

GÖRSEL ALGININ OLUŞMASI Yusuf Kadri Şirinkan

MAKİNA İLE GÖSEL ALGININ OLUŞMASI Yusuf Kadri Şirinkan

SANAT VE TEKNOLOJİ BAĞLAMINDA GERÇEĞİN TEMSİLİ Bilim, evreni anlama ve doğru bilgiye ulaşma yollarından ve yöntemlerinden biridir. Konusu duyusal olmayan akılsal bilimler (Matematik, Mantık gibi) Konusunu gerçek dünyadan alıp, genel geçer yasalara ulaşan doğa bilimleri Konusunu insandan aldığından dolayı kesin yasalar yerine genellemelere ulaşan insan bilimleri. Teknik, doğadaki malzemenin, insan becerisi yolu ile yaşamı kolaylaştıracak araca dönüştürülmesidir. Bilim kuramsal, teknik ise pratiğe dayalı bir etkinliktir. Sanat, özgün yapıtlar oluşturabilmek için bilim ve tekniğin yardımına ihtiyaç vardır. Sanat etkinlikleri her dönemde teknolojik yeniliklerden etkilenerek bugüne gelmiştir. Yusuf Kadri Şirinkan

Ödev Konusu “Bakmak” ile “Görmek” arasındaki farkı açıklayınız.