KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
MESLEKİ EĞİTİM.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
STRATEJİK PLAN ÇALIŞMALARI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
Stratejik Planlama Nedir?
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
ÖNEMLİLİĞİN BELİRLENMESİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler

Okullar arası bir tür ödül-ceza aracı değildir. KURUMSAL OLARAK İKS’ nin KULLANIMI Kanıt tabanlı bir yönetim ve kurumsal gelişim kültürü İKS; kurumsal olarak okulların kendi durumlarını tespit, teşhis, gelişim ve değerlendirilmesini amaçlar. Okullar arası bir tür ödül-ceza aracı değildir.

İKS’ YE DAYALI OKUL GELİŞİMİ İKS’ ye DAYALI ÖZ-DEĞERLENDİRME BİR AMAÇ DEĞİLDİR. OKUL GELİŞİMİ İÇİN BİR ARAÇTIR.

NEDEN ÖZ- DEĞERLENDİRME... ? NEDEN ÖZ- DEĞERLENDİRME...

ÖZ DEĞERLENDİRME NEDİR?... Bir kurumun faaliyetlerinin ve iş sonuçlarının bir yönetim modelini ve belli ölçütleri esas alarak kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirilmesi Belirli ölçütler çerçevesinde, girdiler, süreçler, çıktılar ve sonuçlar açısından kurumun kendini değerlendirmesinin sağlanmasıdır.

İKS AÇISINDAN ÖZ DEĞERLENDİRME Bir ilköğretim okulunun girdiler, süreçler, çıktılar ve sonuçlar olarak gerçek durumunu, sistematik ve periyodik biçimde teşhis etmeye yönelik özgül bir okul yönetim sürecidir. Bu sürecin aracı olarak : “İKS” ile gözlenebilir ve ölçülebilir kanıtlara dayalı veriler ile belirlenmiş ölçütleri karşılaştırarak kurumun durumu ve iyileştirmeye açık alanları ortaya koyar.

İKS’ye Göre Öz-değerlendirme Süreci Okulun; Fotoğrafının çekilmesi, Güçlü, zayıf ve gelişmesi gereken alanlarının belirlenmesi , İçe dönük bir biçimde değerlendirilmesi, Kendi durumunu kendinin teşhis etmesi, Mevcut durumu tespit ederek, gelişme planları için gerekli verileri üretmesi beklenmektedir.

Sistematik yaklaşımla okulda; öz değerlendirmenin kullanımı Raporların incelenmesi, İyileştirmeye açık alanların belirlenmesi ve önceliklendirilmesi, Stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi, Görev alacak kişilerin/ekibin, kaynakların, adımların belirlenerek çalışma planlarının hazırlanması, Çalışma planlarına, OGYE’ ce geri bildirim verilmesi, Hedeflerin okul gelişim planına yansıtılması, Uzun erimde kurumun stratejik planına hedeflerin ve süreçlerin aktarılması aşamaları gözetilerek kullanılır.

İL/İLÇEDE ve BAKANLIKTA İKS SONUÇLARININ KULLANIMI Yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde bir planlama, izleme ve destek aracı: Merkezi ve bölgesel vizyon ve misyon belirlemede, Merkezi ve bölgesel stratejik planlama için kanıt tabanı sağlamada, İlköğretim kurumlarını izleme ve eksiklikleri tespit etmede, Kaynakları ve destek hizmetlerini bu alanlara yoğunlaştırmada, Merkezi ve yerel düzeydeki iyileştirici çalışmalar için veri temininde, Sorunlara doğru teşhis ve doğru müdahale ve izlemede, Kaynakların planlanması ve organizasyonunda, Çocuk odaklı , hak tabanlı ve demokratik okulların sağlanmasında İKS sonuçları kullanılacaktır.

“ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN” TEŞEKKÜRLER… “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”