GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
Sistem Analizi ve Planlama
İçerik Yönetimi Eğitimi Güz Dönemi Gökçen Fidan ODTÜ SAT-595.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri MERAL HORASANLI
BİLGİ ve İletİŞİM TeknolojİSİ
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Yazılım Proje Yönetimi
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Operatörler ve Denetim Yapıları
Oyun Geliştirme Dökümantasyonu (Game Development Documentation)
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Diferansiyel Denklemler
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
HABTEKUS 2008 İstanbul 1 rekabet yaratan altyapı Prof. Dr. E. Murat ESİN Maltepe Üniversitesi
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION Oyun Geliştirme Dökümantasyonu BTO 616 Mustafa KILIÇ

Overview Oyun geliştiren ekibin büyümesiyle birlikte oyun dökümantasyonu yapma gerekliliği doğmuştur. Takım büyüdükçe projenin odak noktasını korumak bir mesele haline gelecektir.

Ekip üyeleri , eldeki sistemin nasıl şekilleneceğine dair bir referans doküman etrafında çalışmalıdır. Böylece , tasarım dokümanı, sanat kitabı, teknik tasarım belgesi ve daha bunun gibi pek çok referans çalışma, oyun içeriğinin yaratılmasına öncülük eder.

Bununla birlikte tüm vakti dokümantasyon üzerinde çalışmaya harcamak ve oyun geliştirme adına hiçbir şey yapmamak da amaçlara uymaz. Hiçbir dökümantasyon geliştirmeden de oyun yapmak mümkündür ama büyük ekiplerle zor olacaktır.

Document Your Game Oyun tasarımcısı olarak, en öncelikle tasarım dokümanı üzerine ilgili olmalısınız. Bununla birlikte modern bilgisayar oyunlarında kullanılan daha pek çok doküman türü vardır.

Farklı şirketlerdeki farklı kişiler, farklı tiplerde dokümanlar geliştirmektedirler. İsimler için belli bir standart olmamakla birlikte ,kullanılan doküman tipleri geneldir.

Konsept dökümanı, Aşama dökümanı ya da Öneri Rekabet analizi Tasarım dokümanı Akış şemaları Hikaye kitabı (story bible) Script Sanat kitabı (art bible) Oyun Dakikası Storyboardlar Teknik tasarım dokümanı Planlama ve pazarlama dokümanları

Konsept dökümanı, Aşama dökümanı ya da Öneri Genellikle oyunun ana fikrini yayımcıya satabilmek amacı ile yazılır. Bu dokümanı yazmak eğlenceli olabilir, zira yazar, oyunun en ilgi çekici noktalarına odaklanır ve daha karışık detayları düşünmek zorunda kalmaz.

Rekabet Analizi Oyunun piyasadaki benzer oyunlarla nasıl rekabet etmesi gerektiğine dair yazılan belgedir. Oyunun amaçları ile benzeşen piyasadaki diğer oyunlar listelenir ve incelenir.

Tasarım Belgesi Oyunun gameplay’ını detaylandırmak ve tam olarak tanımlamak amacıyla yazılır. Üreticiler tasarım dokümanını, projeyi planlamak için bir sıçrama tahtası olarak kullanır.

Tasarım Belgesi Ayrıca oyun başka bir takım tarafından başka bir platforma çevrilirse , iyi yazılmış ve tamamlanmış bir dokümanın özel önemi vardır.

Tasarım Belgesi Ne Değildir? Tasarım belgesi ; teknik tasarım belgesi gibi sistem gereksinimleri, kod yapısı içermez. Ayrıca satış sunumları, pazarlama bilgileri de içermemelidir.

Akış Şeması Oyun geliştirme aşamasında, akış şemasının başlıca iki kullanımı vardır. Birincisi; oyun dışı menülerde, oyuncunun navigasyonunu izlemektir. Örneğin yeni bir oyuna başlamak ya da kaydedilmiş bir oyunu yüklemek.

Akış Şeması İkinci olarak da , özellikle düzey tabanlı oyunlarda , oyuncunun geldiği ve gideceği yerleri grafiklendirmektir. Akış şemaları elde geliştirilebileceği gibi Visio gibi araçlar da kullanılabilir.

Hikaye Kitabı (Story Bible) Oyunun tüm hikayesinin bir özeti ve oyun akışının bir tanımı gerekli olmakla birlikte, tasarım dokumanı bunların hepsini kapsamaz.

Hikaye Kitabı (Story Bible) Hikaye kitabı oyunun geri plandaki hikayesini işler. Böylece, karakterleri modelleyecek olan sanatçılar, ya da seslendirecek kişiler, karakterle daha fazla özdeşleşir ve işini daha iyi yapar.

Script Oyunun bir hikayesi varsa , karakterlerin diyalogları ve gelecek görevlerle ilgili bilgiler de olmalıdır. Bu diyaloglar oyun scripti içinde olmalıdır. Oyunun scripti farklı kişiler tarafından yazılabilir.

Script Script farklı şekillerde olabilir. Oyunun hikayesi, film tarzı sahnelerle ilerliyorsa, script de film (movie) tarzı olacaktır. Ya da kamera nereye dönerse ona göre farklı diyaloglar gelişecektir.

Script RPG yada adventure tarzı oyunlarda IF… THEN … ELSE yada SWITCH gibi söz dizimleri ile oyunun diyalogları geliştirilebilir. Unutulmaması gereken, oyuncular, oyunu diyaloglar için değil gameplay için oynar.

Sanat Kitabı (Art Bible) Başlıca konsept taslaklarından ve diğer kaynaklardan üretilen sanat kitabı, oyun için farklı görsel varlıkları yaratan sanatçılar için bir referans kaynağıdır. Sanat kitabı, genellikle tasarımcı tarafından değil, takımın başındaki sanatçı tarafından oluşturulur.

The Game Minute Genellikle 1-3 sayfadan oluşan , gameplay kısmı hakkında kısa bir detay sunan dokümandır. Game minute’ler düzyazı şeklinde yazılır ve oyuncunun bir andan diğer ana geçişte ne yaptığı hakkında özel detay sunar.

Storyboards Storyboardlar sinema ya da TV sektöründe çekimleri ölçeklendirmeye yada modellemeye yarayan bir alettir. Oyun tasarımında storyboardlar, geri bildirimi sağlamak ve sahnelerdeki düzeltmeleri yapmak amacıyla kullanılır.

Storyboards Storyboardlar ayrıca, oyunun motoru kullanılmaya hazır değilse, oyunculara nasıl bir oyun dünyası ile karşılaşacaklarını belirtmek için de kullanılır. Storyboardlar, çekirdek ekibe oyunun nerde durduğunu anlaması açısından kullanışlı olabilir.

Teknik Tasarım Dokümanı Tasarım dokümanı oyunun nasıl işlediği konusuna odaklanırken, teknik dizayn dokümanı bu işlevselliğin nasıl uygulamaya geçirileceğini tartışır.

Teknik Tasarım Dokümanı Projenin başındaki lider programcı tarafından yazılır ve diğer programcılar tarafından bir referans noktası olarak kullanılır. Tasarımcı bu belgenin tamamını anlamasa da program ekibinin doğru yolda olduğuna emin olabilir.

Planlama ve İş-Pazarlama Dokümanları Tasarım belgesi , oyunun fonksiyonel tasarımı ile ilgilidir , nasıl pazarlanacağı ya da satılacağı değil. Bunun gibi pazarlama planlarını ve iş verilerini farklı dokümanlara ayırmak en iyisidir.

No Standard Documentation Farklı firmalar farklı standart ve adlarda dokümanlar kullansa da yukarda verilen doküman tipleri genelde bunların çoğunu kapsar. Bazı firmalar milyon dolarlık projelerde bile hiç doküman yapmayabilir. Fakat yayıncılar iyi dokümantasyon yapmış ekipleri sever ve güvenir.

Dokümantasyonun Yararları Tek yada bir takımla da çalışsanız iyi dokümantasyon , oyununuzu daha iyi yapmaya yardım edebilir. Günümüzde dokümantasyonlar için Web tabanlı Wiki sistemleri kullanılır oldu. Böylece ekip üyelerinin dokümanları kolyaca değiştirip güncellemesine olanak tanındı.

Dokümantasyonun Yararları Her ne kadar farklı dokümanları ekibin farkı üyeleri yapıyor olsa da grubun başındaki lider tasarımcı tüm dokümanlar ile ilgili olmak zorundadır. Tüm dokümanlar birbiri ile ilişkilidir ve projenin odak noktasında uzanırlar.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim