KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
Hazırlayan: Merve BOYUN
“Resimde İç Mekan” nedir?
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
GOTİK MİMARİ FRANSA ALİ GÖKTEN
Hazırlayan :Aslıhan Peynircioğlu
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
OSMANLI MİMARLIĞI.
SANAT TARİHİ.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki Mimari Eserleri.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
OSMANLI MİMARLIĞI.
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Türkiyedeki Müzeler.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
OSMANLI İPARATORLUĞU DURAKLAMA VE GERİLEME DÖNEMİ ( )
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
Yeni Çağ Mobilya Sanatı MS=
BAROK RESİM SANATI.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Sunum transkripti:

KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ HAZIRLAYAN : Onur Doğan NO : 200910403021

San andrea del quirinele kİLİSESİ Kilisenin her yerine mimarinin genel çizgileri hiç hesaba katılmadan stük melekler ve güneş motifleri yerleştirilmişti

PLAN Oval bir plandır. Merkezi mekanın çevresinde şapel nişleri vardır. Sunak oval mekanın uzun tarafına yerleştirilmiştir. Giriş yeri absid aksı üstündedir.

San andrea del quirinele kİLİSESİ

Santa Maria Della Pace Kilisesi Pietro di cortona, bu kilisede borromini’nin konkav(içbükey) ve konveks(dışbükey) yüzeylerle elde ettiği mekan plastiğini uygulamış ve binanın cephesinde büyük bir zenginlik elde etmiştir. Üst kat, bir kavisle dışarı doğru çıkıntı yapar.bunun altına yarım daire şeklinde bir revak eklendiğinden, cephenin merkezi dışarıya taşar.

Santa Maria Della Pace Kilisesi

Santa Maria Della Pace Kilisesi Zemin kat, yan tarafa doğru düz yan kanatlarla ve birinci katta konkav kanatlarla açılır. Sütun ve plastırlar(süsleme amacıyla yapılan çıkıntılar) üstüste bindirilmiştir. Cephede motifler içiçe geçmiştir ve üçgen alınlık içinde kırık pediment vardır

San Lorenzo Kilisesi Kentin Barok üslupta gerçekleştirilmiş yapılarından S.Lorenzo Kilisesi (1687) Barok üslubunun seçkin örneklerindendir

San lorenzo plan 8 köşeli bir yıldız şekli olan kubbe uçan kaburgalardan meydana gelir ve üstten gelen bir ışıkla aydınlatılır Kubbeyle örtülü merkezi mekana doğru kemer ve balkonlar çıkıntı yaparlar

Mekan konkav ve konveks parçalardan meydana gelmiştir San Lorenzo Kilisesi Mekan konkav ve konveks parçalardan meydana gelmiştir 1668 de yapımı biten kilise torinoda bulunmaktadır.bu kilisenin inşasında Borromini etkileri varsa bile Guarini onun ilkelerini aşırıya kaçacak şekilde kullanmıştır.

SANTA MARİA DELLA SALUTE KİLİSESİ Yeni mimari eğilimler Salute kilisesinde ancak tezyinatta ve muazzam kubbeyi kiliseye bağlayan kıvrımlı payandalarda görülür Payanda ve volütler tipik birer Venedik küresi olan kubbe siluetinin bir parçası haline gelmişlerdir. Volütler aynı zamanda kubbeye destek olmuşlardır.

SANTA MARİA DELLA SALUTE KİLİSESİ

SANTA MARİA DELLA SALUTE KİLİSESİ Kilise aynı zamanda çok zengin ve çeşitli elemanların birleştirilmesiyle elde edilmiş bir Venedik anıtı olduğu gibi, şehrin planında da önemli bir yeri vardır ,zira karşı sahilde bulunan San Marco’nun çan kulesiyle birlikte Büyük kanalın girişini tanımlarlar.

Almanya’da Barok etkileri Almanya 30 yıl şavaşları tarafından çok sarsılmış.Ülke reform ve kontr-reform’dan dolayı kanlı bir mücadeleye girmişti. Almanya savaşın yıktığı yapılarını yenilerken aynı zamanda gotik dönemden italyan baroğuna geçti ve sivil mimaride de dini mimarideki kadar hız kazandı

ALMANYADA BAROK ETKİLERİ 17.asırın ortalarından sonra Almanyada barok eğimler milli geleneklerle yorumlanarak Alman mimarisi Barok döneminde farklılaşmıştı. Almanya'da ve avusturya'da birçok ünlü sanatçı yetişti. Almanya'nın her yanına yayılan barok mimari türü, bakışım-sızlığa dayanır. Planlar oldukça karmaşıktır (oval, altıgen, karma, çıkmalı, dişli); yapılardaki ayaklar eğri biçiminde düzenlenmiştir.

ALMANYADA BAROK ETKİLERİ Sivil mimarlık yapılarına örnek olarak Würzburg hükümdarlık konutu gösterilir. Dientzenhofer, Hildebrandt, Neumann ve Fransız Robert de Cotte ile Boffrand'ın ortaklaşa çalışmalarıyla gerçekleştirilen bu yapıtta, Versailles üslubu ile Germen ülkelerinde barok anlayışın bütün anlatımları birleştirilerek, bu üslupta seçmeciliğin en güzel örneklerini vermiştir

THEATİNER KİLİSESİ 1663-1690 yılları arasında inşa edilmiştir. Bolonyalı mimar Agostino Barelli’nin eseridir

THEATİNER KİLİSESİ Yüksek tanbur ve kubbe sonradan,cephe ise 18.asırda Cuvvilliez tarafından yapılmıştır Planı Roma’daki S.Andrea della Valle’ye benzer,uzun jezvit kilisesi tipinde bir binadır

THEATİNER KİLİSESİ

FRANSADA BAROK ÜSLUB FRANSA'DA 17.yy. ortalarında, barok üsluba yöneliş ağır bastı: Süsleme sanatlarında, müzik, bale, bayramlar için hazırlanan süslemelerde hep barok üsluptan esinlenilmiştir. Ama heykel sanatı, Fransız sanatının en büyük eğilimi olan ölçülülük nedeniyle, barok üsluba tam olarak yaklaşamamıştır (Puget ve Coysevox'un yapıtlarında barok sanatın bazı etkileri görülür

FRANSADA BAROK ÜSLUB 18.yy'da barok anlayış, elli yıllık bir süre için yeni bir anlatımla yeniden ortaya çıkmıştır: Regence döneminde ve 15.Louis 'in krallığı sırasında süsleme sanatlarında görülen rokay üslubu. Aynı dönemde, söz konusu yeni anlatım, Bavyera ve Schwaben'deki mimarlık yapılarında rokoko üslubunun doğmasına da yol açmıştır

SARBONNE KİLİSESİ Kilisenin mimarı Jacques Lamercier,İtalyada öğrenim görmüştür. Sorbonne bu çağın en tipik kilisesidir Sorbonne Kilisesi kubbesi ve iki katlı cephesiyle Gesu Kilisesini hatırlatmasına rağmen yunan haçı planında olmasıyla ondan ayrılır

Sarbonne kİLİSESİ Burada yunan haçı tipini kubbeli bir merkezle birleştirme çabası görülür.Nitekim bir nefli, merkezi planın etrafında organize olan unsurları içerir. Bina doğuya ve batıya doğru uzatılmıştır

SARBONNE KİLİSESİ Büyük ve pandantifli kubbe cephe nispetlerinde çok önemli bir yer alır. Barok kilise geleneği ve kompozit düzeni katta iki spiral ile sınırlanmıştır. Korinth düzeninin üst üste iki sıra sütun bulunmaktadır

INVALİDES KİLİSESİ Mimarı JH. Mansart’tır. Binanın genel çizgileri ve nispetleri en mükemmel klasik kilise olmasını sağlamıştır.Sarbonne Kilisesinden daha fazla gelişmiştir. Çok yüksek olan kubbe klasik bir alınlığın arkasında, sütunlu ve yüksek bir kaide üstünde yükselir.Kilisenin cephesi 17-18 asır klasik Fransız mimarisinin çağdaş barok İtalyan mimarisinden ne kadar çok ayrıldığını belirtir

İNVALİdes kİlİSESİ PLAN

İNVALİDES KİLİSESİ KESİT Kubbe üç kabuktan meydana gelir, en alttakinin ortası açıktır, buradan orta kubbe görünür. En üst kubbe kabuğu ise yalnız dışardan yüksekliği görülsün diye yapılmıştır. Kubbe kısmında üç boyutlu bir iç mekan kullanılarak baroka uyulduğu anlaşılıyor.

İNVALİDES KİLİSESİ Aralıktan görülen orta kubbe resimlerle süslenmiştir.

bloİ sarayı

BloİS SarayI PLAN

LOUVRE SARAYI

LOUVRE SARAYI Zemin katın meydana getirdiği Yüksek podyumun üstünde Birinci kat yükselir.Birinci Katta çifter çifter kullanılmış dev sütunlar cepheyi kaplar, bunun üstünde düz antablatürün merkezinde üçgen bir perdiment vardır. Segmanlı pencere alınlıkları ve onların üstündeki etraflarından çelenkler sarkan oval motifler tipik fransız özelleiklerindendir.Louvre sarayının bu kolonadlı cephesi,düz çatısı, anıtsal sütunları ve sade düzeniyle en güzel klasik örneklerdendir.

Louvre sarayı Louvre sarayı tipk 17. asır Fransız mimarisi örneğidir.Klasik motifli zengin tezyinat, kuzey etkisinde sivri çatı, süslü bacalar ve önemli köşe pavyonları binayı çok ilginç yapmıştı