6 Haziran 2013 Uğur Mumcu Salonu TÜBİTAK 111K162 EVRENA «Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları İçin İyi Öğretmenlik Uygulamaları: Klinik Danışmanlık Modeli» 2012-2013 Yıl Sonu Sertifika Töreni 6 Haziran 2013 Uğur Mumcu Salonu
TÜBİTAK EVRENA projemizin 2012 2013 eğitim öğretim yılı 1 TÜBİTAK EVRENA projemizin 2012 2013 eğitim öğretim yılı 1. Yıl sonu sertifika törenine hepiniz Hoşgeldiniz!
Sevginize ve emeğinize sağlık.... Bir yıl boyunca projenin farklı bölümlerinde farklı görevler üstlenmiş olan bu salondaki tüm katılımcılara yılsonu başarı sertifikalarını verecek olmaktan son derece gurur ve mutluluk duyuyor ve hepinize proje yürütücüsü olarak ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sevginize ve emeğinize sağlık....
PROJE EKİBİ Yardımcı araştırmacılar: Yrd. Doç. Dr. Mızrap BULUNUZ (İlköğretim Bölümü) Yrd. Doç. Dr. ESİM GÜRSOY (İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı) Yrd. Doç. Dr. Şehnaz Baltacı Göktalay (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği) Öğretmenlik uygulamasından sorumlu öğretim elemanı: Öğr. Gör. Hatice Ç. Özteke(İlköğretim Bölümü) Bursiyerler: Araş. Gör. Umut M. Salihoğlu (İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı) Fen Bilgisi Öğretmeni Hanife Peker
Projenin Deney Grubunda Toplam Kaç Kişi Görev Aldı? 2012 Güz: 48 Öğretmen Adayı 15 Sınıf Öğretmeni (3. ve 4. sınıflar) 8 Uygulama Öğretim Elemanı 2013 Bahar: 15 Sınıf Öğretmeni (1. sınıflar)
Eğitim Fakültesi Dekanımız Sayın Prof. Dr. Murat Altun’un konuşmaları
Atlanta GSU’ dan konuğumuz olan Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. John Kesner’in konuşması
Klinik Danışmanlık Modeli Kaç Okulda Uygulandı? Okullar: 3 Mart Azizoğlu İlköğretim okulu Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu İstiklal İlköğretim Okulu Namık Kemal İlköğretim Okulu Naz Özdilek İlköğretim Okulu
KDM Bilgilendirme Semineri Sonrası Görüşler “Alışık olduğumuz geleneksel tutumumuzu değiştirmekte dirençle karşılaşır mıyız?” “Yeni bir uygulama olduğu için uyum aşamasında sıkıntı yaşanır mı?” “Tekniklerin uygulamaya geçirilmesinde aksaklık ve acemilik yaşar mıyız?” “ İdareciler sorun yaratır mı?” “Ders sonrası görüşmelerde zaman ve okulun fiziki şartları sorun olur mu?”
KDM Bilgilendirme Semineri Sonrası Görüşler “Proje süresince herhangi bir engel ile karşılaşacağımızı düşünmüyorum. Çünkü bu çalışmada yapılacak olan her şeyin bizim geleceğimize yönelik olduğuna inanıyorum.”
KDM semineri sizi nasıl etkiledi? “İyi öğretmenlerin yetişeceğine inancım arttı.” “Çalışacağım öğretmen adaylarının çorbasında tuzumun olması beni gururlandırıyor.” “Bu okulda sizin öğrenciniz olmayı çok isterdim. 40 yaşındayım. Sizce çok mu geç?” “Çok şey öğrendiğimi düşünüyor, projeye katılacak olmaktan mutluluk ve heyecan duyuyor ve uygulamayı dört gözle bekliyorum.”
İlköğretim bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr İlköğretim bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Hülya Kartal’ın konuşması
Naz Özdilek İlköğretim okulundan Sınıf Öğretmeni Kerime Özgür’ün konuşması
Deney grubunda yer alan öğretmen adayları diğer adaylardan farklı olarak neler yaptılar? Projede yer almayan arkadaşlarına göre okullarda en az 27 saat kadar fazla saat ders anlattılar. Dönem boyunca anlatacakları ders hakkında uygulama öğretmenleri tarafından her hafta etkin ve sıcak dönütler alıp bir sonraki derslerini bu dönütlere göre şekillendirdiler.
Dönem boyunca öğretim elemanları tarafından 3 kez gözlendiler. Deney grubunda yer alan öğretmen adayları diğer adaylardan farklı olarak neler yaptılar? Dönem boyunca öğretim elemanları tarafından 3 kez gözlendiler. Her gözlem sonrası öğretmenlik performansları hakkında objektif ve sistematik dönüt aldılar. Güz ve Bahar dönemlerinde toplam 11 farklı yöntem ve tekniği uyguladılar. Üniversiteden uygulama okullarına doğru yeni bilgi akışını gerçekleştirdiler.
Genel değerlendirme toplantısında uygulama öğretmenleri nelere değindiler? “Başta oldukça tedirgindik. Veli de tedirgindi.» “Dönem boyunca küçük küçük anahtarlar verdik adaylara...... “ “Onların rehberi olduk. Rehberlik yaptık onlara. Hep iyiyi önerdik, gösterdik, öğütledik... “ «Bu projede “teori ve pratik“ birlikte çalıştı. İşi mutfağında öğrendiler.»
İstiklal İlköğretim okulundan 1 İstiklal İlköğretim okulundan 1. sınıf öğretmenimiz Mehmet Şakir Ekici’nin konuşmaları….
Öğretmen adayları neler düşünüyorlar? “Hata yapmayı ve sonrasında hataları düzeltmeyi öğrendik. “ “Özgüven, cesaret ve toplumda kendimizi ifade edebilme yeteneğimiz arttı.” “Disipline olmayı öğrendik.” “Arkadaşlarımız arasında işbirliği gelişti.»
Öğretmen adayları neler düşünüyorlar? “Yazdığımız her ders planında daha çok yaratıcı olmayı öğrendik.” “Sırtımızda övünebileceğimiz bir deneyimle mezun oluyoruz...” Hatice hocamın bir öğrencisi ise şöyle demiş yaptıkları kapanış toplantısında: “Biz aslında bugün “İstiklal İlköğretim okulundan da” mezun oluyoruz. ”
3 Mart Azizoğlu İlköğretim okulunda uygulama yapmış olan öğretmen adayımız Gupse Çelik’ in konuşması….
Kontrol grubunda neler yaşandı? İyi olan öğrenci hep iyi olmanın koşullarını kendisi yaratmakla birlikte, orta düzeyde olan öğrencimiz ne yazık ki eski sistemde kaybolup gitmekte…
Kontrol grubunda neler yaşandı? Uygulama öğretim elemanlarının oynadığı etkin rol Uygulama okulu sınıf öğretmenlerinin oynadığı etkin rol: “Olur olur biz de böyleydik, meslek meslekte öğrenilir” yargısı ile bir kuşak bu şekilde yok olabilir.
Projenin Bitiş Tarihi: 15.09.2014 TÜBİTAK’A 3 BÜYÜK RAPOR DAHA GÖNDERECEĞİZ. Çok çalışıp eksiklerimiz tamamlayacağız. Hedef: 3. Yılın sonunda KDM’nin ülkemizdeki tüm eğitim fakültelerinde aktif biçimde uygulanması.
TEŞEKKÜR Fakültemizin sayın yöneticilerine, Proje ekibindeki tüm arkadaşlarıma, Projede aktif görev almış tüm paydaşlara, Bizi kırmayıp buraya kadar gelen ve desteğini bizden esirgemeyen değerli okul müdürlerimize ve, Projeye başından beri dört elle sarılan geleceğin sınıf öğretmenlerine çok teşekkür ediyorum.
SERTİFİKA TÖRENİ