2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
European Credit Transfer System (ECTS)
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde Staj Eğitimi
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Dönem VI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
G R U P ANGE R D.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
DERSLERDERS SAATİ TÜRK DİLİ2 TÜRK EDEBİYATI3 TARİH2 COĞRAFYA2 FİZİK2 KİMYA2 BİYOLOJİ2 SAĞLIK BİLGİSİ1 MATEMATİK4 GEOMETRİ2 YABANCI DİL6 İKİNCİ YABANCI.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
KILIÇARSLAN ORTAOKULU MESLEK TANITIM GÜNLERİ
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Dönem 5 Staj Değerlendirmeleri
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 8 Mayıs 2017 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Dilara Pirhan.
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dönem 5 Tıp Eğitimi Çalıştayı 3 Mayıs 2018 Dr. Cem Cerit Dr. Ilgın Sade Dr. Neslihan Alagöz.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2018 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
Sunum transkripti:

2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu

Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim üyelerinin tutumu  İnternlükten beklentilerimiz

Stajlar  Her stajda reçete eğitimi verilmesi. Dönem 4’te büyük stajların içinde klinik farmakoloji dersleri konulmalı. Pratisyen hekimin reçete edebileceği belli başlı hastalıklar ve ilaçların eğitimi verilmeli.  Her stajda amaç ve hedef belirlenmeli. Staj bitiminde öğrenciden amaç ve hedef doğrultusunda geri bildirim alınması.  Dersler ağırlıklı olarak ilk hafta anlatılmalı son hafta pratik eğitime ayrılmalı.

Stajlar  Stajla ilgili fizik muayene dersleri muhakkak ilk günlerde verilsin.  Eğitim gördüğümüz stajın acilleri ders olarak verilsin.  Dönem 4’teki seçmeli stajın yerine sadece acil yaklaşımların pratik olarak öğretildiği 2 haftalık acil stajı olması.

Stajlar  Uzatılmasını istediğimiz stajlar Pediatri(10 hafta) Dahiliye(10 hafta) Enfeksiyon(3 hafta) Farmakoloji(2 hafta)

Stajlar  İçeriğinin düzenlenmesi gereken stajlar Çocuk Ruh Sağlığı: Staj süresi 1 hafta olmalı ve ders programı azaltılmalı. Çocuk Cerrahisi: Pediatri stajı içine alınmalı. Anestezi: Teorik yük fazla.İçerik daraltılmalı. Göz: Fizik muayane dersinin pratik uygulaması yapılmalı.

Teorik Dersler  Programdaki zamanlamaya uygun olarak teorik dersler yapılmalı.  Teorik dersler ilk 2 hafta daha ağırlıklı olarak yapılmalı.  İnteraktif teorik dersler yapılmalı.

 Vaka çalışmaları yapılmalı.  Ders anlatımı sırasında TUS gerçeği gözardı edilmemeli.  Teorik derslerde video, animasyon gibi görsel ögelerden kullanılması ilgiyi artıracaktır.

DÖNEM 1’DEN 5’E KADAR OKULUMUZDA TEORİK YÜK FAZLA

Pratik Eğitimi  Her gruba pratik eğitim için sorumlu bir öğretim üyesi belirlenmeli.  Her stajda pratik sınav yapılmalı. FAKÜLTEMİZDE PRATİK EĞİTİMİNDE BÜYÜK BİR EKSİKLİK VAR

Sınavlar  Sözlü sınavlarda standardizasyon Anabilim dalında oluşturulan kurulca sözlü sınavı havuzu oluşturulmalı, her öğrenciye belirli sayıda ve belirli ölçütlerde soru sorulmalı.

 Her öğretim üyesinden sınav olacak şekilde sözlü yapılmalı veya jüri sistemi yapılmalı.  Tek bir öğretim üyesinin kararıyla öğrenci sınavda başarısız sayılmamalı.

Yardımcı Eğitim Alanları  Kütüphanenin açık kalma süresi uzatılsın. En kötü ihtimalle kitapların bulunduğu kısım kapatılıp öğrencilere sadece ders çalışabiliecekleri bir ortam sağlanmalı.  BİDEM’e daha iyi çalışan bilgisayar, daha hızlı internet ve daha ilgili personel gerekli.  Bilimsel araştırmalara öğrencilerin katılımı teşvik edilmeli.

İntörnlükten Beklentilerimiz  Her anabilim dalı dönem 6 stajlarında öğrenim hedeflerini belirlemeli  İntörnlerin görev tanımları yapılmalı ve standardize edilmeli.  Karşılıksız bir işgücü olarak kullanmak yerine hekimliğe katkı sağlayacak hasta takibi, muayene pratikleri yapılmalı.

İntörnlükten Beklentilerimiz  MAAŞ  DOLAP  YEMEK  SERVİS  CERRAHİ İNTERNLÜĞÜ  TUS…

TEŞEKKÜR  Pediatri stajındaki düzen ve verimli eğitimden dolayı  Radyoloji stajının gerekli yeterliliği sağlıyor olmasından dolayı  Göğüs hastalıkları stajındaki öğrenciye olumlu ve motive edici yaklaşımdan dolayı

TEŞEKKÜR  Adli tıp stajındaki pratisyen hekime yeterli olabilecek disiplinli eğitimden dolayı  Ve pratisyen hekime en faydalı olacak KBB muayanesini azimli ve istekli olarak öğrencilerine aşılayan AHMET ALMAÇ hocamıza  Ve öğrenciye hekim değerini veren YUSUF ÇAĞLAR ve ALİ GÖKALP hocalarımıza ve bu şekilde davranan tüm hocalarımıza can-ı gönülden

TEŞEKKÜR EDERİZ…