Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Hazırlayan : Öğr. Gör. Fahri YILMAZ
MySQL Veritabanı Sunucusu ve MySQL Veritabanı Kullanımı
İnternet Programcılığı
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
Quest Atlantis Eğitsel Oyununun
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
BTEP 203 – İnternet ProgramcIlIğI - I
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Universal Bilgi Teknolojileri
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
ARAŞTIRMA - UYGULAMA MERKEZİ BİLGİ SİSTEMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
Yazılım Geliştirme Projesi
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
Anlamsal Web’de Bilginin Depolanması için Bir Yaklaşım: Oracle Performans Değerlendirmesi Emine Sezer & Okan Bursa & Özgü Can Ege Üniversitesi.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
Web Teknolojileri Hafta İçerik  Hosting (Barındırma)  Domain (Alan Adı)  Ücretli Hosting ve Domain Siteleri  Ücretsiz Hosting ve Domain Siteleri.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
Web Tasarımı Giriş.
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ontoloji Tabanlı Bir Kitap Sorgulama Sistemi Gerçekleştirimi
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
(Öğrenci Transkript) Akademik Bilgi Ve Kayıt Sistemi Student
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
YAZILIM KOD ÜRETEÇLERİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Sunum transkripti:

Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı Akademik Bilişim ‘05 Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE

Bilgisayar Oyunları Kronolojisi 1960’lar, 1980’ler, 2000’ler Bilgisayar Oyunlarından elde edilen hasılatın Hollywood gişe hasılatını geçmesi Eğitimde kullanılması Bilgisayarların ve bilgisayar oyunlarının çocuklar için vazgeçilmezliği

Hiç Söylenme, Gene Kıracam

Bilg. Oyunları Özellikleri QA Projesi 2002-devam ediyor BT tarafından desteklenen eğitsel bir oyun ortam tasarımı Malone (1980) Challenge (Öğrenci düzeyinde zorlayan etkinlikler) Curiosity (Merak) Control (Kontrol) Fantasy (Fantezi) QA Fantezisi (Hikayesi)

Web Alanı Quest Atlantis Yaşam Yaşam Kişilik, Etkinlik Kişilik,

QA Yapısı Eğitim Eğlence Quest Atlantis Toplumsal Sorumluluk İlkeleri

Bu Sunumun Gündemi QA Teknik Yapıları 3-B grafik motoru 3-Boyut içerisindeki sanal dünyalar ve yapılar Perl ile dinamik olarak oluşturulan bilgiler MySQL veritabanı üzerinde tutulan oyun ve öğrenci verileri Bu bileşenlerle ilgili sorunlar ve bu sorunların giderilmesi

QA 3-B Grafik Motoru Önceleri WebQuest türünde bir tasarım öngörülmüştür 3-B popülerliği Bir 3-B grafik motoru geliştirilmesi kapsamlı bir iş Grafik motorunun dışarıdan hazır alınarak kullanılması yöntemi (Quake/Half Life) ActiveWorlds 3-B Grafik Motoru

QA 3-B Grafik Motoru Başlangıçta QA’in sanal ortamı için 2-Boyutlu bir Web arayüzü düşünülmüştür. Şekilde sol tarafta 2-Boyutlu oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir. Şekilde QA’in 3-B bir grafik motorunu kullanan versiyonu görülmektedir. Sol tarafta 3-B oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir.

QA 3-B Grafik Motoru QA Sanal evreni Sanal Dünyalar İstemci, evren sunucusu ve FTP sunucusu arasındaki iletişim

QA Sanal Dünyaları ve Yapıları Avatar temsili Gerçek zamanlı etkileşim Ekoloji dünyası, kültür dünyası, birlik dünyası, sağlık dünyası, okyanus dünyası, ... Ekoloji dünyası vahşi yaşam köyü, su köyü ve habitat köyü Dünyaların yapımı nesne-tabanlıdır ve programlama gerektirmez Nesneler (RWX ve COB formatında) Kütüphanedeki hazır nesneler Geliştirilip kütüphaneye eklenen nesneler

Veritabanı Yönetim Sistemi Oyuncu verileri, sanal dünya verileri, Quest verileri, öğrencilerin bu eğitsel etkinliklere verdiği cevaplar, v.b. MySQL Açık kaynak kodlu veritabanı yönetim sistemi İlişkisel Yapısal Sorgulama Dili (Structured Query Language, SQL)

Program Kodları PERL (Practical Extraction and Reporting Language) Metin verilerini işlemek üzere tasarlanmış SQL komutlarını kullanarak QA veritabanına bir arayüz sağlar Bir program kodunun çalışması

QA Teknik Bileşenleri Entegrasyonu AW teknolojisi 3-B grafik motoru ve grafik göstericisi Web sayfalarını göstermek için bir İnternet tarayıcısı Sohbet aracı

Genel Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Tasarıma-dayalı araştırma (Design-Based Research) (Brown, 1992; Collins, 1992) Amacı doğal koşullardaki öğrenme ve öğretmeyi etkileyecek yeni kuramları ve uygulamaları ortaya koymaktır Bu yöntem değişik öğrenme formları tasarlamayı ve bu öğrenme formlarını çalışmayı gerektirir Tasarlanan bağlam devamlı olarak tekrar eden testlere ve revisyonlara tabi tutulur QA tasarımı organik bir süreçtir

İstemci ve sunucu esasına göre çalışma QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi İstemci ve sunucu esasına göre çalışma Gecikme süresi (latency) Nesnelerin sıkıştırılması Nesnelerin önbelleklenmesi (cache) AW teknolojisine olan bağımlılık Gerçek dünyaya ait fizik koşullarının olmayışı Yazılım Geliştirme Kiti (SDK)

Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi $$$ Evren sunucusu için Kullanılan sanal alanın büyüklüğüne göre Dünyalara giriş yapabilecek kullanıcı sayısına göre Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli Sanal dünyanın kavramsal bir taslak olarak ortaya konması Kullanılacak uygun nesnelerin bulunması ya da üretilmesi ve sanal dünya kütüphanesine yüklenmesi QA içerisinde bu görevlerle 3 üye ilgileniyor

Sanal yapıların geliştirilmesi QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Sanal dünyada kullanılacak nesnelerin ya da avatarların kütüphanede olmayışı Ücretsiz olarak Web’e konanlar AW kullanıcı topluluğundan taşeron geliştiriciler Sanal yapıların geliştirilmesi Küçük nesnelerle oluşturulması Tek parça

PERL’in yorumlanan bir dil olması Veritabanı Yönetim Sistemi ve Program Kodları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Debug Hata kayıt dosyası Kullanışlılık Testleri PERL’in yorumlanan bir dil olması Nispeten yavaş Veritabanı ve kod optimizasyonu

Duyuru, Yorumlar ve Sorular Duyurular Yüksek Lisans ya da Doktora Öğrencileri BTÖ517 (Güz) & BTÖ514 (Bahar) Hacettepe Ün., Fen Bilimleri Ens. QA Uygulamak isteyen okullar ve öğretmenler Hakan Tüzün e-mail: htuzun@hacettepe.edu.tr htuzun@indiana.edu Daha Fazla Bilgi İçin QA Web Sitesi: http://QuestAtlantis.org H. Tüzün Web Sitesi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~htuzun Yorumlar Sorular