İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
Üniversiteye Geçiş (M.T.O.K)
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
ANOVA.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Hazırlayan : Ali ARSLAN ELETRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / 2008
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ PSY 311
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon/ TÜRKİYE b Rize Üniversitesi, Rize/TÜRKİYE   ÖZET Bu çalışmada, ilköğretim Bilişim Teknolojileri dersi müfredatının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada, Türkiye genelinde görev yapan 150 Bilişim Teknolojileri öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak anketten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin genel olarak yeni programı onayladıkları; içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğeleriyle ilgili yetersizlikler nedeniyle programı uygulamada sorunlar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Müfredat, Bilişim Teknolojileri, Program Değerlendirme, K-8

Çalışmada anket sorularının her biri ayrı ayrı değerlendirmeye alınmıştır. Ankette yer alan her madde için frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri SPSS 15 programı yardımıyla bulunmuştur. Sonuçlara göre her maddenin yanıtları yorumlanmıştır. Veri toplama aracında yer alan her bir maddenin gerçekleşme düzeyini belirlemek için Tamamen Katılıyorum (5), Katılıyorum (4), Kararsızım (3), Katılmıyorum (2) ve Hiç Katılmıyorum (1) dereceleri kullanılmıştır. Aralıkların eşit olduğu varsayımından hareketle, aritmetik ortalamalar için puan aralığı katsayısı 0.80 olarak bulunmuştur. Puan Aralığı = (En Yüksek Değer-En Düşük Değer)/5 = 4/5 =0.80. Bu şekilde Tablo 1’de verilen aritmetik ortalamaların değerlendirme aralığı elde edilmiştir. Puan Aralığı = (En Yüksek Değer-En DüĢük Değer)/5 = 4/5 =0.80

3. BULGULAR 3.1. Kişisel Bilgilere İlişkin Bulgular Veri analizinde kullanmak ve çalışmanın alt problemlerine cevap vermek için ankette öğretmenlerin mezun oldukları bölümler (Tablo 2), çalıştıkları iller ve bölgelerle (Tablo 3) ilgili bilgiler alınmıştır.

Tablo 2’de görüldüğü gibi araştırmaya katılan öğretmenlerin 122’si eğitim fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinden mezunudur. Teknik eğitim fakültelerinin Bilgisayar Öğretmenliği ve Elektrik Öğretmenliği bölümlerinden mezun öğretmen sayısı 8, sınıf öğretmeni sayısı 6, Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun öğretmen sayısı 1, bu bölümler dışındaki bölümlerden mezun öğretmen sayısı ise 5’tir. Araştırmaya katılan Teknik Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenlerin sayılarının az olmasının nedeni bu fakültelerden mezun olan öğretmenlerin genellikle görev yeri olarak meslek liselerini tercih etmeleri olabilir. Tablo 3’ te araştırmaya katılan öğretmenlerin görev yaptıkları bölgelere göre dağılımı görülmektedir. Araştırmaya her bölgeden katılan öğretmen sayısı, bölgelerdeki il sayılarıyla orantılı olacak şekilde belirlenmiştir. Bu nedenle, araştırmaya İç Anadolu, Marmara, Doğu Anadolu ve Karadeniz Bölge’lerinden daha fazla öğretmen katılmıştır.

3.2. Öğretim Programının Genel Özelliklerine Yönelik Bulgular Bu başlık altında, programın genel özelliklerine ilişkin görüşlere yer verilmiştir. Tablo 4’te araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin programın genel özellikleriyle ilgili görüşlerinin alındığı 4 maddenin frekans, aritmetik ortalama ve aritmetik ortalamaların değer aralıkları verilmektedir.

3.3. Öğretim Programındaki Kazanımlara Yönelik Bulgular Tablo 5’te araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin programdaki kazanımlarla ilgili görüşlerinin alındığı 5 maddenin frekans, aritmetik ortalama ve aritmetik ortalamaların değer aralıkları verilmektedir.

3.3. Öğretim Programının İçeriğine Yönelik Bulgular Tablo 6’da programın içeriğiyle ilgili görüşlerinin alındığı 6 maddenin frekans ve aritmetik ortalama ve aritmetik ortalamaların değer aralıkları gösterilmektedir.

3.4. Öğretim Programının Öğrenme-Öğretme Sürecine Yönelik Bulgular Tablo 7’de araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin programın öğrenme-öğretme süreciyle ilgili görüşlerinin alındığı 6 maddenin frekans, aritmetik ortalama ve aritmetik ortalamaların değer aralıkları sunulmaktadır.

3.5. Öğretim Programının Değerlendirme Boyutuna Yönelik Bulgular Tablo 8’de araştırmaya katılan tüm öğretmenlerin programın değerlendirme süreciyle ilgili görüşlerinin alındığı 4 maddenin frekans, aritmetik ortalama ve değer aralıkları sunulmaktadır.

3.6. Mezun Olunan Program ve Görev Yerine Göre Öğretmen Görüşleri “Yeni ilköğretim Bilişim Teknolojileri öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri arasında, mezun olunan bölüm açısından anlamlı farklılık var mıdır?” ve “Yeni ilköğretim Bilişim Teknolojileri öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri arasında, görev yeri açısından anlamlı farklılık var mıdır?”, sorularına cevap bulmak için bağımsız örneklem iki yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Bu analiz tüm maddelere uygulanmıştır. Bütün maddelere yapılan analizler sonucunda; mezun olunan bölüme göre ilköğretim Bilişim Teknolojileri öğretim programına ilişkin görüşler arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Bu durumun örneklemin çoğunluğunun belli bir bölümden mezun olmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görev yaptığı yerlere göre ise sadece içeriğin öğrencilerin seviyelerine uygunluğu konusunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Tablo 9’da yapılan tek yönlü varyans analizinin (ANOVA) sonuçları gösterilmektedir

Tablo 10’da öğretmenlerin, Bilişim Teknolojileri öğretim programının, genel özellikler, kazanımlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme öğelerine ilişkin görüşlerinin ortalamaları yer almaktadır

ERCAN AKIN 171320131003 Dinlediğiniz için teşekkürler 