Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı 23-25 Şubat 2006 Ankara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
(Yeşil Bayrak) EKO OKULLAR PROGRAMI.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Türkiye’de verem savaşı dispanserlerine 2006’da kayıt edilen hasta sayıları Toplam hasta: –Olgu hızı: 28 / nüfus Yeni olgular: Tedavi.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Be Ş eri Sermaye H İ ZMET YöneT İ M İ Prof.Dr.Kamil Ufuk BILGIN TODAIE ankara VI.YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HASTANE ETİK KURULLARI
‘’Bütün Gençler için Yaygın Eğitim’’
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
Sunanın Adı | Şirket Adı
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
EKO-OKULLAR.
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
HS_IVSS_CSZE 04 IVSS-Elektrik Bölümü Ankara, Şubat 2005.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ ANAYASA'NIN İLGİLİ HÜKÜMLERİ KANUNLAR 5176 Sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması.
ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
İş Projesi Planı Sunucu Adı | Şirket Adı.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÇALIŞMA EKONOMİSİNE GİRİŞ -TÜRKİYE’DE İSTİHDAM-
Sunum transkripti:

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Slide 2 İçerik (1) Vatandaş Hak Beyanları: Amacı ve Mantığı (2) Örnek Standartlar (3) Uluslararası Uygulama Modelleri (4) Seçilmiş Sorun alanları

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Slide 3 1. Vatandaş Hak Beyanları: Amacı ve Mantığı Temel Denklem: 1. Hizmet Performansının Ölçümü 2. Performans Standartlarının oluşturulması 3. Müşterilerin Konumlarının Güçlendirilmesi ++ = Hizmet Performansının/ ”Kalitesinin” Artırılması (1)Kalite/Performans Ölçümleri: Niceliksel YA DA Niteliksel (2)Performans Standartları: - yerel x ulusal ölçekte - garanti olanlar (zorunlu) x toplam değerler (3) Müşterilerin Güçlendirilmesi (Teşvik Mekanizmaları): - Çok sayıda ve birbiriyle yarışan hizmet sağlayıcılar - Şikayet mekanizmalarının yaratılması - Kamusallık / açıklık - Kalite ödülleri

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Slide 4 2. Örnek standartlar Hizmet alanı Niceliksel StandartNiteliksel Standart Sağlık 18 ay içinde hastaneye kabul edilme (zorunlu) Hastaların %90’ının 13 hafta içinde hastaneye kabul edilmesi (toplam) Hastaların, öğrenci eğitimlerine katılıp katılmayacaklarına karar verebilmeleri (zorunlu) Yüz yüze gerçekleşen durumlarda personelin isim kartları takması (toplam) Elektrik Elektrik sunumundaki kesintiler 24 saat içinde düzeltilmelidir (zorunlu) Kesintilerin %80’i 3 saat içinde düzeltilmelidir (toplam) Bireylerle ilişkilerde çalışanlar, müşterilerin onurlarına ve özel hayatlarına saygılı davranmalıdırlar (zorunlu)

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Slide 5 3. Uluslararası Uygulama Modelleri Öncüler: İngiltere (Vatandaş Hak Beyanları, 1991), Amerika (Müşteri Hizmet Planları), Avustralya (Vatandaş Hak Beyanları, 1997). OECD: „Uluslararası İyi Örnek”. U.K.: Yaklaşık 40 ulusal ve yerel hak beyanı. Yerel yönetim sektörlerinde (itfaiye, zabıta, atık toplanması vb.): Sıralama Tablosu ve Denetleme Komisyonu tarafından denetlenir Avrupa: Çok Deneyimliler (Fransa, İtalya), Az uzun vadeli başarı (Belçika).

Vatandaşların Performans Ölçümüne Katılımı: Hak Beyanları Slide 6 4. Sorun Alanları Müşteri Kimdir? Aynı şeyi hakkında mı konuşuyoruz? Ölçüme yönelik sorunları Uygulama sorunları