E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Avrupa Birliği’nin Bilgi Toplumu Projesi ve Türkiye
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
İNTERNET.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Serdar GÜNİZİ TBD İstanbul Finansal Şirketlerde Teknoloji Nereye Gidiyor ?
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (SAGP, Milyar $)
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
İşletme & Tarım Bankacılığı Gökhan ERTÜRK İşletme ve Tarım Bankacılığı Grubu - Genel Müdür Yardımcısı 4 Mayıs İstanbul.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
AB’ye Uyum Sürecinde Bilgi Teknolojileri ABGS-TBV EUROPA Bilgi Köprüleri 20 Ekim 2004 TÜBİTAK Bilgi Teknolojileri ve Elektronik Araştırma Enstitüsü Rukiye.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
SELP Izmir, 31 Mart SELP –Küçük İşletmeler Kredi Programı “SELP” Fonları Avrupa Birliği tarafından sağlanmıştır. Bu fonlar KfW (Alman Kalkınma Bankası)
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
İSTATİSTİKLER (ARALIK 2000 SONU). 2 KART SAYILARI AVRUPA (MİLYON ADET)
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Ağ Nedir IP Adresi DNS Sunucu
Diferansiyel Denklemler
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı:1 Raporu, Ankara. Yrd.Doç.Dr. Cihad DEMİRLİ

Sunu içeriği E-Ticaret (bir tanım) Dünyada ve Bazı Ülkelerde İnternet İstatistikleri Forrester Avrupa Çevrimiçi Kullanıcı Araştırması (2009) Türkiye’de Bilgi Teknolojileri ve İnternet İstatistikleri TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009) Kullanıcılarla İlgili İstatistikler (TNS Piar Google Benchmark Survey, Mayıs 2006, Türkiye) Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

E-TİCARET Birçok tanımı söz konusudur. Geniş bir anlamı ifade eder. Uluslararası kabul görmüş bir tanımı yoktur. En genel haliyle; işletmelerin/kuruluşların, mal ve/veya hizmet alım- satım-aktarım işlemlerinin bir kısmını ya da tamamını ticari amaçla elektronik ortamda gerçekleştirmesidir.

E-TİCARET Küresel e-ticaret rakamının 660 milyar dolar olduğu tahmin edilmektedir. Kaynak: Pluta, P. “Cross-Border E-Commerce”, E-Business and E-Marketing Exhibiton and Conferences for South Eastern Europe, Sofia, 8Oct. 8, 2009.

DÜNYADA VE BAZI ÜLKELERDE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ

FORRESTER AVRUPA ÇEVRİMİÇİ KULLANICI ARAŞTIRMASI (2009)

TÜRKİYE’DE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ Dokuzuncu Kalkınma Planı’nda ulaşılması hedeflenen beş vizyondan birisi, bilgi toplumuna dönüşümün sağlanmasıdır. Türkiye Bilgi Teknolojileri sektörü 2008 yılında donanımda % 19, yazılımda % 20, hizmetlerde ise % 13 büyüyerek toplamda 7,7 milyar dolar seviyesinde ulaşmıştır. (Kaynak:DPT, “Bilgi Toplumu İstatistikleri”, Mayıs 2009, s. 47)

TÜRKİYE’DE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNTERNET İSTATİSTİKLERİ

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009) 2010 yılı Nisan ayı araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de internete erişim imkanı olan hane oranı %41,6’ya yükseldi.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2009)

Kullanıcılarla İlgili İstatistikler (TNS Piar Google Benchmark Survey, Mayıs 2006, Türkiye)

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları 2009 Temmuz ayında kredi kartı sayısı ’e ulaşmıştır yılının ilk üç ayında internette kayıtlı işyeri sayısı, bir önceki yıla göre % 44 artmıştır. 2009’da, 100 kişiden 87’si halen internet veya telefon bankacılığı ile alışveriş yapmamaktadır.

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları İnternet veya telefonla alışverişte en çok tercih edilen ödeme yöntemi % 86 ile kredi kartıdır. Bunun en önemli nedeni güvenli olduğuna inanılması ve kullanım kolaylığıdır. Kredi kartları ve sanal kartlarla, ayda ortalama 136 TL internet veya telefon alışverişlerinde harcanmaktadır.

Türkiye’de e-Ticaret Rakamları

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı: Ağustos 2010 İnternete erişim imkânı olan hane oranı % 41,6’ya yükseldi 2010 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre hanelerin %41,6’sı İnternet erişim imkânına sahiptir. Bu oran 2009 yılının aynı ayında %30’du. İnternete erişim imkânı olmayan hanelerin %26,3’ü İnternet kullanımına gerek duymadıklarını belirtmişlerdir. ADSL %73,3 ile hanelerde kullanılan en yaygın İnternet bağlantı türüdür.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı: Ağustos 2010

Bilgisayar ve İnternet kullanımı arttı (16-74 yaş)

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı: Ağustos 2010 İnternet kullanan beş bireyden üçü her gün İnternet kullanıyor (Ocak-Mart 2010) Bireylerin %39,1’i bilgisayar, %37,6’sı İnternet kullanmıştır. Bilgisayar kullanan bireylerin %60,8’i bilgisayarı, İnternet kullanan bireylerin %59,3’ü ise İnterneti hemen hemen her gün kullanmıştır.

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı: Ağustos 2010 İnternet en çok e-posta için kullanılıyor (Ocak-Mart 2010)

TÜİK “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” (2010) Kaynak: T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni Sayı: Ağustos 2010 Giyim ve spor malzemelerini İnternet üzerinden alıyoruz Bir önceki yıl aynı dönemde elektronik araçlar %32,2 ile (cep telefonu, kamera, TV, DVD oynatıcı v.b) ilk sırayı almıştır.

Gelecek sunu içeriği; – E-Ticaret ne değildir? – E-Ticaret – E-İş – E-Ticaret biçimleri – E-Müşteri