İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1
GLOBALLEŞME EKONOMİK YENİLİKLERİN DÜNYAYA YAYILMASI VE BU YAYILMAYA EŞLİK EDEN SİYASİ, HUKUKİ VE KÜLTÜREL UYUMLAŞMALAR GLOBALLEŞMENİN ETKİLEDİĞİ UNSURLAR TİCARET SERMAYE HAREKETLERİ EMEK/İNSAN KAYNAKLARI HAREKETİ BİLGİ VE TEKNOLOJİNİN YAYILIMI HÜKÜMETLERİN SİYASİ, HUKUKİ VE KÜLTÜREL AÇILARDAN UYUM SAĞLAMASI 2009 Copyright S.K.Mirze2
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ OFİS DESTEK SİSTEMLERİ VERİ İŞLEME / İŞLEM SİSTEMLERİ SON KULLANICI SİSTEMLERİ 2009 Copyright S.K.Mirze3
E-TİCARET E-TİCARET TÜRLERİ B2B (BUSINESS TO BUSINESS – İŞLETMEDEN İŞLETMEYE) B2C (BUSINESS TO CONSUMER – İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE) C2B (CONSUMER TO BUSINESS – TÜKETİCİDEN İŞLETMEYE) C2C (CONSUMER TO CONSUMER – TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) 2009 Copyright S.K.Mirze4
E-TİCARETİN AVANTAJLARI DAHA BÜYÜK ÖLÇEK EKONOMİSİ VE FAALİYET ALANI EKONOMİSİ ZAMAN SINIRLARININ KALKMASI BÜYÜKLÜK SINIRLARININ KALKMASI UZAKLIK SINIRLARININ KALKMASI TİCARET İÇİN FİZİKSEL BİR MEKAN İHTİYACININ KALKMASI KİTLESEL ÖZEL ÜRETİM YETENEĞİNİN ARTMASI PAZARA VE MÜŞTERİYE DAHA İYİ ERİŞİM 2009 Copyright S.K.Mirze5
E-TİCARETLE İLGİLİ ENDİŞELER AKIŞ SIRASINDA GİZLİLİĞİN KORUNMASI İLE İLGİLİ ENDİŞELER KİMLİK DENETİMİ İLE İLGİLİ MESELELER ERİŞİM KONTROLÜ VERİLERİN DOĞRULUĞUYLA İLGİLİ ENDİŞELER STANDARTLARIN OLMAMASI DOLAYISIYLA BÜYÜK YATIRIMLAR YAPMAKTAN ÇEKİNME ALTYAPI MALİYETLERİ POTANSİYEL MÜŞTERİ EKSİKLİĞİ EĞİTİM GEREKLİLİĞİ 2009 Copyright S.K.Mirze6
SANAL ÖRGÜTLERİN ÖZELLİKLERİ ÖRGÜTSEL BİRİMLERİN COĞRAFİ OLARAK DAĞINIK OLMASI ÜRETİM SÜRECİNİ BİRBİRİNE BAĞLAYAN BİLGİ TEKNOLOJİSİ (BT) 2009 Copyright S.K.Mirze7
SANAL ÖRGÜTLERİN YARARLARI ALTYAPIYI, RİSKLERİ VE MALİYETLERİ PAYLAŞMA TEMEL YETKİNLİKLERİ PAYLAŞMA PAZARLARA ERİŞİM SAĞLAMA KÜÇÜK ORGANİZASYONLARIN SANAL OLARAK BÜYÜK GÖRÜNEBİLMESİNİ SAĞLAMA ZAMAN KISITINDAN KURTULMA ORGANİZASYON İÇİN OLUMLU BİR İMAJ YARATMA UYUM SAĞLAYABİLİR VE ESNEK OLMA 2009 Copyright S.K.Mirze8
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) SÜREKLİ İYİLEŞTİRME YOLUYLA KALİTEYİ ORGANİZASYONUN HER FAALİYETİNE YERLEŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ÖRGÜTSEL BAĞLILIK. TKY’Yİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN ÖNEMLİ UNSURLAR TÜM ÖRGÜTÜN DESTEĞİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME GÜÇLENDİRİLMİŞ ÇALIŞANLAR DİNAMİK LİDERLİK 2009 Copyright S.K.Mirze9
TKY’NİN İLKELERİ MÜŞTERİNİN TANIMLADIĞI KALİTE VE MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARI EN ÖNEMLİ ÖNCELİKTİR. KALİTE İÇİN TEPE YÖNETİMİN DİNAMİK LİDERLİĞİ GEREKLİDİR. KALİTE STRATEJİK BİR KONUDUR. KALİTEYİ GERÇEKLEŞTİRMEKTEN BÜTÜN ORGANİZASYON SORUMLUDUR. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME İÇİN TÜM ÇALIŞANLARIN EĞİTİLMESİ ÖNEMLİDİR Copyright S.K.Mirze10
YENİLİK YÖNETİMİ TEKNOLOJİ YÖNETİMİYLE İLGİLİDİR VE TEKNOLOJİNİN UYGULANMASINA ODAKLANIR. FAKAT TEKNOLOJİNİN ÖTESİNDE, SOSYAL YENİLİKLERİ DE İÇERİR. ETKİLİ YENİLİK YAPMA İLKELERİ BAŞARI ÖYKÜLERİ ARAŞTIRMA PAZARI ETÜT ETME VE DEĞERLENDİRME HER TÜRLÜ FİKİR ÜRETİMİNE AÇIK OLMA BİREYLERİ VE BÖLÜMLERİ YENİLİKLER HAKKINDA DÜŞÜNME SÜRECİNE KATMA VE MOTİVE ETME ORİJİNAL FİKİRLERİ TEŞVİK ETME VE ONLARA GÜVENME SÜRECİ GÖZDEN GEÇİRME, SONUÇLARI İZLEME, RİSKLERİ ANALİZ ETME 2009 Copyright S.K.Mirze11