İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar 15 2009 Copyright S.K.Mirze1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10 Devam
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İşletmelerde Finans Faaliyetleri 9
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Lojistik Yönetimi Ders – II
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
24 Kalite yönetimi.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İşletmelerde Muhasebe Faaliyetleri 8
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri 10
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İşletme 1 Ders Copyright S.K.Mirze.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Copyright S.K.Mirze1.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
1 İşletmeye Giriş Konu 15: İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
Küresel Stratejiler ve Stratejik İşbirlikleri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Matriks Organizasyon Yapısı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1

GLOBALLEŞME EKONOMİK YENİLİKLERİN DÜNYAYA YAYILMASI VE BU YAYILMAYA EŞLİK EDEN SİYASİ, HUKUKİ VE KÜLTÜREL UYUMLAŞMALAR GLOBALLEŞMENİN ETKİLEDİĞİ UNSURLAR TİCARET SERMAYE HAREKETLERİ EMEK/İNSAN KAYNAKLARI HAREKETİ BİLGİ VE TEKNOLOJİNİN YAYILIMI HÜKÜMETLERİN SİYASİ, HUKUKİ VE KÜLTÜREL AÇILARDAN UYUM SAĞLAMASI 2009 Copyright S.K.Mirze2

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ OFİS DESTEK SİSTEMLERİ VERİ İŞLEME / İŞLEM SİSTEMLERİ SON KULLANICI SİSTEMLERİ 2009 Copyright S.K.Mirze3

E-TİCARET E-TİCARET TÜRLERİ B2B (BUSINESS TO BUSINESS – İŞLETMEDEN İŞLETMEYE) B2C (BUSINESS TO CONSUMER – İŞLETMEDEN TÜKETİCİYE) C2B (CONSUMER TO BUSINESS – TÜKETİCİDEN İŞLETMEYE) C2C (CONSUMER TO CONSUMER – TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) 2009 Copyright S.K.Mirze4

E-TİCARETİN AVANTAJLARI DAHA BÜYÜK ÖLÇEK EKONOMİSİ VE FAALİYET ALANI EKONOMİSİ ZAMAN SINIRLARININ KALKMASI BÜYÜKLÜK SINIRLARININ KALKMASI UZAKLIK SINIRLARININ KALKMASI TİCARET İÇİN FİZİKSEL BİR MEKAN İHTİYACININ KALKMASI KİTLESEL ÖZEL ÜRETİM YETENEĞİNİN ARTMASI PAZARA VE MÜŞTERİYE DAHA İYİ ERİŞİM 2009 Copyright S.K.Mirze5

E-TİCARETLE İLGİLİ ENDİŞELER AKIŞ SIRASINDA GİZLİLİĞİN KORUNMASI İLE İLGİLİ ENDİŞELER KİMLİK DENETİMİ İLE İLGİLİ MESELELER ERİŞİM KONTROLÜ VERİLERİN DOĞRULUĞUYLA İLGİLİ ENDİŞELER STANDARTLARIN OLMAMASI DOLAYISIYLA BÜYÜK YATIRIMLAR YAPMAKTAN ÇEKİNME ALTYAPI MALİYETLERİ POTANSİYEL MÜŞTERİ EKSİKLİĞİ EĞİTİM GEREKLİLİĞİ 2009 Copyright S.K.Mirze6

SANAL ÖRGÜTLERİN ÖZELLİKLERİ ÖRGÜTSEL BİRİMLERİN COĞRAFİ OLARAK DAĞINIK OLMASI ÜRETİM SÜRECİNİ BİRBİRİNE BAĞLAYAN BİLGİ TEKNOLOJİSİ (BT) 2009 Copyright S.K.Mirze7

SANAL ÖRGÜTLERİN YARARLARI ALTYAPIYI, RİSKLERİ VE MALİYETLERİ PAYLAŞMA TEMEL YETKİNLİKLERİ PAYLAŞMA PAZARLARA ERİŞİM SAĞLAMA KÜÇÜK ORGANİZASYONLARIN SANAL OLARAK BÜYÜK GÖRÜNEBİLMESİNİ SAĞLAMA ZAMAN KISITINDAN KURTULMA ORGANİZASYON İÇİN OLUMLU BİR İMAJ YARATMA UYUM SAĞLAYABİLİR VE ESNEK OLMA 2009 Copyright S.K.Mirze8

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ (TKY) SÜREKLİ İYİLEŞTİRME YOLUYLA KALİTEYİ ORGANİZASYONUN HER FAALİYETİNE YERLEŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ÖRGÜTSEL BAĞLILIK. TKY’Yİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN ÖNEMLİ UNSURLAR TÜM ÖRGÜTÜN DESTEĞİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRME GÜÇLENDİRİLMİŞ ÇALIŞANLAR DİNAMİK LİDERLİK 2009 Copyright S.K.Mirze9

TKY’NİN İLKELERİ MÜŞTERİNİN TANIMLADIĞI KALİTE VE MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARI EN ÖNEMLİ ÖNCELİKTİR. KALİTE İÇİN TEPE YÖNETİMİN DİNAMİK LİDERLİĞİ GEREKLİDİR. KALİTE STRATEJİK BİR KONUDUR. KALİTEYİ GERÇEKLEŞTİRMEKTEN BÜTÜN ORGANİZASYON SORUMLUDUR. SÜREKLİ İYİLEŞTİRME İÇİN TÜM ÇALIŞANLARIN EĞİTİLMESİ ÖNEMLİDİR Copyright S.K.Mirze10

YENİLİK YÖNETİMİ TEKNOLOJİ YÖNETİMİYLE İLGİLİDİR VE TEKNOLOJİNİN UYGULANMASINA ODAKLANIR. FAKAT TEKNOLOJİNİN ÖTESİNDE, SOSYAL YENİLİKLERİ DE İÇERİR. ETKİLİ YENİLİK YAPMA İLKELERİ BAŞARI ÖYKÜLERİ ARAŞTIRMA PAZARI ETÜT ETME VE DEĞERLENDİRME HER TÜRLÜ FİKİR ÜRETİMİNE AÇIK OLMA BİREYLERİ VE BÖLÜMLERİ YENİLİKLER HAKKINDA DÜŞÜNME SÜRECİNE KATMA VE MOTİVE ETME ORİJİNAL FİKİRLERİ TEŞVİK ETME VE ONLARA GÜVENME SÜRECİ GÖZDEN GEÇİRME, SONUÇLARI İZLEME, RİSKLERİ ANALİZ ETME 2009 Copyright S.K.Mirze11