Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Yeni Pazarlama Teknikleri
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bilişim sistemlerinin türleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İnsan Kaynakları Yönetimi
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Pazarlama İletişimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Alacak ve Stok Yönetimi

KARİYER GELİŞTİRME.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
FUAR ORGANİZASYONU.
İnsan Kaynakları Yönetimi
Otomatik Gönderi Programı
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU Market Pazarlaması Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Konular Perakendeci Mağazalar ve Mağaza Türleri Mağaza ve Çevresi İle İlişkiler Kuruluş Yeri Seçimi Finansal Planlama ve Fiyatlandırma Ticari Mal Yönetimi Mağaza Operasyonları Satış Gücü Yönetimi Tutundurma Karması Tanzim Teşhir

Satış gücü yönetimi Seçim Eğitim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel gelişim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Motivasyon Başarı değerleme

Satış Eğitimi Tutum Bilgi Beceri Müşteri hakkında Ürün Bilgisi Firma Bilgisi Beceri Düşünme Doğru davranış

Satış becerisi geliştirme Randevu Alma İlk izlenim Sunuş Konuşma Beden dili Dinleme İtirazları karşılama İkna Satış Kapatma Bölge Yönetimi Satış Kotası Oluşturma

Ürün bilgisi Müşteriniz hakkında bilgi vermediğiniz ürüne güven duymaz Ürün ile ilgili her şeyi öğrenin ürünün sadece özelliklerini değil, faydalarını da anlatın Müşteriniz ürünü faydaları için satın alır Ürün bilgisi sunarken belirsizlik içeren ifadelerden kaçının Anlaşılır ifadeler kullanın Ürüne değer verdiğinizi gösterin

Özendirme araçları Çalışanların tanınması İş ile bireyin özellikleri arasında uyum İletişim ortamı Maaş ve diğer ekonomik kazançlar Sosyal gruplar Ödül dağıtımında eşitlik ilkesi Çalışanların güvenliği Yanlışa ceza yerine doğruya ödül İşin yapısına yönelik müdahaleler İş ortamının fiziksel özellikleri Terfi

Motivasyon nelerle ilgilidir? Başarı güdüsü Adalet-eşitlik Ödül- ceza Disiplin anlayışı Örgütün moral düzeyi Kurumun yeniliklere uyum hızı Bireysel ihtiyaçlar ve beklentiler Başarı değerleme sistemi İşin çalışan için önemi

Performans değerleme Bireylerin çalışmalarını etkinliklerini, eksikliklerini, yeterliklerini, fazlalıklarını yetersizliklerini ölçmeyi amaçlar. Çalışanın tamamlanmış görevlerini belirli zaman dilimi içinde gerçekleştirme düzeyinin belirlenmesidir.

Performans Değerlemenin Yararları Kişi için psikolojik bir ihtiyaçtır. Kuruluş için motivasyonda kullanılabilecek bir araçtır. İşgöreni daha yakından tanıma imkanı vediğinden kariyer yönetimine katkıda bulunur İşgörenlerle yöneticiler arasında iletişim kurulmasını sağlar Çalışanların kendilerini tanımalarına ve eksikliklerini gidermelerine yardımcı olur. Kuruluş için gerekli eğitim programlarının tespit edilmesinde kullanılabilir.

Performans Değerleme Yöntemleri Siparişler Sipariş Sayısı Siparişlerin ortalama Büyüklüğü İptal edilen sipariş sayısı Hesaplar Aktif müşterilerin sayısı Yeni müşterilerin sayısı Kaybedilen müşterilerin sayısı Gecikmiş müşterilerin sayısı Potansiyel müşteri sayısı Satış Hacmi TL / Birim Müşteri sayısı, ürün sayısı Posta telefon kişisel satış olarak Yüzde olarak Satış hacmi Kota Pazar potansiyeli Kar marjı

Performans Değerleme Yöntemleri Satış Ziyaretleri Ziyaret sayısı Planlanın sayısı Planlanmayanın sayısı Ziyaret süresi ve sürenin kullanılması Çalışılan iş günü Günlük ziyaret sayısı Satışta geçen süre Harcamalar Toplam Türlere göre Satışların % si olarak Kotanın % si olarak

Performans Değerleme Yöntemleri Satış dışı Faaliyetler Potansiyel müşterilere mektup yazma Potansiyel müşterilerle yapılan telefon görüşmeleri Fuar ve sergilere katılım Satıcıyla yapılan toplantı sayısı Aldığı satış ile ilgili eğitimler Alınan müşteri şikayetlerinin sayısı

Performans Değerleme Yöntemleri Satışlar / Planlanan Satışlar Satışlar (TL/Miktar) / Satış Personeli Sayısı Alınan Siparişler / Satış Personeli Sayısı Satış personelinin Çalışma Süresi / Satışlar Alınan Siparişler / Planlanan Siparişler Cari Yılın Müşteri Sayısı / Ortalama Müşteri Sayısı Cari Yılın Müşteri Sayısı / Geçen Yılın Müşteri Sayısı Siparişe Bağlanan Ziyaretler / Toplam Satış Ziyaretleri Satışlar / Satış Personelinin Müşterileri Ziyaret Sayısı Yeni Ürün Tanıtım Ziyaretleri / Yeni Ürün Satışları Satış Maliyetleri / Müşteri Ziyaretleri Sayısı Satış Maliyetleri / Satışlar Satışlar / Toplam Satış ve Pazarlama Maliyeti Alacaklar / Ortalama Günlük Satışlar Satışlar / Ortalama Alacaklar Şüpheli Alacaklar / Toplam Kredili Satışlar Tahsil Edilemeyen Alacaklar / Toplam Satışlar Ödenmemiş Fatura Sayısı / Toplam Fatura Sayısı Geçen Yıla Göre Satışlardaki Artış / Satış Personelinin Eğitim Maliyetleri