Grup B2 (Grup Paralimpik)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof. Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Katsayılar Göstergeler
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİĞER TUTUMLAR.
Sunum transkripti:

Grup B2 (Grup Paralimpik) ZİHİNSEL VE BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR VE AİLELERİNİN YAŞADIKLARI PROBLEMLER VE TOPLUMUN BAKIŞ AÇISI Grup B2 (Grup Paralimpik)

Grup B2 (Grup Paralimpik) ZİHİNSEL VE BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR VE AİLELERİNİN YAŞADIKLARI PROBLEMLER VE TOPLUMUN BAKIŞ AÇISI Grup B2 (Grup Paralimpik)

Grup Paralimpik Sinem Güzel Burcu Jan Anıl Demirpehlivan Hilmi Yaşar Çağcan Ölmez Anıl Şahin Nejla Akman Erdem Öksüzoğlu F.Zehra Hazıroğlu Fuat Erdoğmuş Danışman: Doç. Dr. Kadir Babaoğlu

Grup Paralimpik 4

Amaç Engelli çocuklar ve ailelerinin yaşadıkları problemleri tespit etmek, Toplumun bu konuya bakış açısını öğrenmek, Çözüm önerileri sunmak 5

Materyal ve Metod Çalışma anket yöntemi ile yapılmıştır. Anket uygulama yerleri Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi çocuk polikliniği ve kliniği Kocaeli Devlet hastanesi Özel ROMATEM fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezi Özel YANKIM Rehabilitasyon merkezi Diğer sosyal yaşam alanları 6

Materyal ve Metod İki farklı grup oluşturuldu Grup 1 (n:.65) Engelli bir çocuğa sahip olan ebeveynler Anket I Grup 2 (n:108) Engelli çocuğu olmayan toplumdaki bireyler Anket II

Bulgular Engelli ailelerin demografik yapısı Engelli çocukların özellikleri Ailelerin psikolojik durumları ve problemleri Toplumun bakış açısı 8

Engelli çocuğu olan ailelere uygulanan anketlerin değerlendirilmesi

Engelli ailelerin demografik yapısı Ailenin eğitim düzeyi %60 ı ilkokul mezunu %15 i üniversite mezunu Ailenin çalışma durumu %78 yalnız baba çalışıyor %7 ikisi de çalışıyor %15 ikisi de çalışmıyor Ailenin gelir düzeyi %59’ u <1000 TL %18>1500 TL Ailenin sağlık güvencesi %60 SSK %5 özel sağlık sigortası %16 sağlık güvencesi yok *Bakım sürecinde ekonomik yetersizlik oranı %67 *Ebeveynler arasındaki akraba evliliği oranı % 28

Yaş ortalamaları Engel nedeni Zihinsel %72 Bedensel %38 0-1 yaş: %10 Doğuştan %68 Kazanılmış %27 Bilinmiyor % 5 Zihinsel %72 Bedensel %38

Ailelerin psikolojik durumları Ankete katılan ailelerin ilk tepkileri “şok oldum”, “üzüldüm”, “yıkıldım” v.b gibi duygular olduğu görüldü. Ailelerde süregen hale gelen duygular “Bu durum baş etmem için bana verildi” %23 “Sürekli kaygılıyım” % 20 “Her an başına bir şey gelmesinden korkuyorum” %17 “Çaresizim” % 17 “Suçluluk hissediyorum” %11 12

Ailelerin psikolojik durumları Esi ile iletişim: Etkilenmemiş %66 Diğer kardeşleri ile iletişim Olumsuz etkilenen %90’dan fazla Kıskançlık-üzüntü-kaygı duyan-korkan-utanan kardeşler mevcut Ailelerin %40’ ı sağlıklı olan diğer çocuklarına yeterince ilgi gösteremediğini belirtti. Sosyal yaşantı Kötü etkilenmiş %50 Etkilenmemiş %37 13

Ailelerin psikolojik durumları Çevrenin aileye olan bakış açısı Hoşgörülü %27 Yardımsever %27 Ön yargılı %18 Duyarsız %16 Rahatsız edici %12 Buna rağmen engelli çocukların ebeveynleri diğer engelli çocuk aileleri ile ve sağlıklı çocukları olan aileler aynı oranda %63 ve %61 iletişimde sorun yaşamadıklarını belirttiler.

Ailelerin psikolojik durumları Psikolojik destek alan ailelerin oranı %34 Ailelerin %95’ i engelli çocuklar yanında ailelere de psikolojik rehabilitasyon programı uygulanması gerektiğini düşünmektedirler. Ailelerin %66’ sı pediatri doktorundan süreçte olumlu katkı gördüğünü belirtti. 15

Rehabilitasyon merkezleri ile ilgili durum Ailelerin %50 si rehabilitasyon merkezlerinde verilen eğitim hakkında bilgileri olmadığını belirtmekte ve merkezlerdeki personelin işlerinde yetkin olmadığını Ailelerin sadece %22’ si engelli çocuklar ve ailerine yardımcı olacak eğitim ile ilgili kaynakların yeterli olduğunu düşünmektedir. 16

Ailelerin %23’ ünün kafasında halen tanı ile ilgili kuşku olduğunu belirttiler Ailelerin %41’ i çocuklarının halen engelini kabullenemediğini belirtti. Ankete katılan kişilerin çoğu çocuğunun genellikle ev içinde kaldığını ve farklı bir aktivite içinde bulunmadığını belirtti Yeterli sayıda okul olmadığını ve mevcut okullara ulaşım sorunu nedeniyle %30’ unun rehabilitasyon amaçlı hiçbir eğitim kurumuna gidemediğini belirtti.

Bütün bunlara rağmen engelli çocukların anneleri prenatal dönemde tanı konulması durumunda % 55’ i gebeliği devam ettireceğini %30’ u gebeliği sonlandıracağını %15’ i bilmesine rağmen doğurduğunu ifade etti.

Toplumdaki bireylere uygulanan anketlerin değerlendirilmesi

Engelli birey tanımı Fiziksel ruhsal ve zihinsel olarak diğer insanlardan farklı olan kişiler Günlük hayatta ihtiyaçlarını tek başına karşılamayan sürekli yardım almaları gereken kişiler Özürlü bireyler Yaşama bozukluğu olan Hareket kısıtlılığı Sakatlar Hayatı bazı yönleriyle diğerlerine göre daha zor yaşayan bazı kesimlerde yalnızlaşmaya mahkum ve özel yetenekleri olduğuna inandığım kimseler

Ankete katılan kişilerin %35’ inde ailesinde ya da akrabalarında engelli birey bulunmaktadır. Engelli bireylerin toplumla bütünleşmesinde %79 oranında sorun olduğunu düşünmektedir. %90’ ı engelli bireylerin akranları gibi eğitimin bütün olanaklarından yararlanamadığını düşünmektedir. 21

Ankete katılan kişilerin %14’ ü engelli bireyler birbiriyle evlenmesin %86’ sı birbiriyle evlensin Birbirlerine daha çok destek olurlar Evlenmeleri çocukların da sakat olmaları ihtimalini güçlendirir Ama çocuk yapmamalılar Olumsuz çünkü birbirlerine yardım etme ihtimali kalkıyor Birbirlerinin eksiklerini kapatırlar Aşk engel tanımaz

AŞK ENGEL TANIMAZ

Bireysel olarak engellilere yardım ediyor musunuz? %32 evet %68 hayır Şehirlerde Fiziki alt yapı engelliler için uygun mu? Evet % 13 Hayır % 87

Ankete katılan kişilerin %75’ i çocuğunun engelli bir çocuk ile arkadaşlık kurmasını kabullenirken Çocuğum topluma örnek olsun Benim çocuğum da o duruma düşebilir Özgüven kazanmaları önemli Ayrım söz konusu olmamalı Engelli olmak insan olmadığı anlamına gelmiyor Çocuğum sağlığının önemini kavrar Toplumla kaynaşmaları açısından önemli %25’ i istememektedir. Çocuğuma zarar verebilir Gelişimini engelleyebilir Engelli çocuğun özenmesini istemem

Ankete katılan kişilerin %90’ ı zihinsel ve ruhsal/duygusal engelli bireylere karşı olumsuz düşüncelerin toplumda daha fazla olduğunu düşünmektedir. Ankete katılan kişilerin %70’ ı prenatal dönemde bebeğin engelli doğacağı bilinse bile doğması gerektiğini belirtmiştir.

Olduğunu belirtmiştir. Ankete katılan kişiler engelli bireylerin toplumun aktif üyesi olabilmelerinin önündeki en büyük engelin Toplumun ön yargıları %64 Yetersiz destek %41 Eğitim fırsatlarının yetersizliği %30 Fırsat yok, iş yok % 13 Ulaşımdaki zorluklar %12 Uygun mesleki eğitim alamamaları % 8 Bilgiye ulaşımdaki zorluklar %6 Özürlü bireylerin kendileri %5 Olduğunu belirtmiştir.

Sonuçlar ve öneriler Toplumun eğitim düzeyi halen istenilen seviyede değildir. Bu nedenle engelli çocukların topluma kazandırılması güçleşmektedir. Öncelikle toplumun eğitim düzeyinin artmasıyla çözüm önerileri daha kolay olacaktır. Toplumda engellilere yönelik gerek bireysel ve gerekse kurumsal destek istenilen düzeyde değildir. Engelli çocuğa sahip olan ailelerin de eğitimi yetersiz olup psikolojik olarak toplumla bütünleşmeleri kolay olmamaktadır. Engelli ailelere devlet yoluyla psikolojik destek verilmesi rutin hale getirilmelidir. 28

Sonuçlar ve öneriler Toplumda yaşam alanları, özürlülerin hayatını kolaylaştıracak fiziksel koşullara uygun hale getirilmelidir. Rehabilitasyon merkezlerindeki kişilerin yeterliliği gözden geçirilmeli ve gerekli iyileştirilmeler yapılmalıdır. Spor, müzik, resim, gibi alanlara da engelli bireyler yönlendirilmelidir. 29

Dikkatiniz için Teşekkür ederiz.