2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA UZ. PSİK. DANIŞ. TEVFİK AŞIK
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
ABDİ İPEKÇİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
REHBERLİKLE ELELE.
Rehberlik,  bireyin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitelerini geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı.
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKULDA VERİLEN REHBERLİK HİZMET TÜRLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HİZMETLERİ.
ARDAHAN REHBERLIK VE ARAŞTıRMA MERKEZI EĞITIMDE REHBERLIK HIZMETLERI.
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

2. BİLGİ TOPLAMA VE SUNMA HİZMETİ Bilgi toplama ve sunma hizmeti, öğrencinin gerek duyabileceği her türlü bilgiyi onun yararlanmasına sunmak için yapılan çalışmalardır. ● Öğrencilerin gidebilecekleri üst eğitim kurumları hakkında bilgi verme ● Okuldaki ve çevredeki eğitsel ve kültürel etkinlikler ● Yardım hizmetleri ● Part time iş olanakları ● Mezun olduktan sonraki iş olanakları hakkında bilgiler verir. Öğrencinin kendini geliştirmesi için ihtiyaç duyabileceği her türlü bilginin toplanması, tasnifi, öğrencinin yararına sunulması ve paylaşılması çalışmaları bu gruba girer.

3. MÜŞAVİRLİK (KONSÜLTASYON) HİZMETİ Rehberlik hizmeti kapsamına, doğrudan öğrenciye dönük olmayan ancak yapılacak hizmetlerin niteliğini etkileyecek bazı hizmetler daha girer. Müşavirlik hizmeti okuldaki rehberlik uzmanının, öğretmen ve yöneticilerin ortak bir rehberlik anlayışı kazanmaları, bu alandaki bilgi ve becerilerini arttırmaları için onlara yardımcı olmasıdır. Yani rehberlik uzmanı, öğretmen, yönetici ve velilerin, öğrencinin gelişmesi için kurdukları yardım ilişkisidir. Okuldaki rehberlik uzmanının, kendi uzmanlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerilerini, öğretmen, veli ve yöneticilerin hizmetine sunması, onların bu konuda kendilerini geliştirmesine yardımcı olması müşavirlik hizmeti kapsamına girer.

4. YÖNELTME VE YERLEŞTİRME HİZMETİ Öğrencinin kendine uygun bir eğitim kurumuna, branşa, işe ya da mesleğe yönelmesi ve o konuma yerleşmesi için yapılabilecek yardım hizmetlerine denir. ● Öğrencinin okul içi veya dışı bir sosyal etkinliğe yönelmesi ● Psikolojik hizmetlerden yararlanması için teşvik edilmesi ● Seçmeli derslerden kendi gelişimine yardımcı olacak olanları seçmesi ● Kısa süreli iş, staj ve uygulama alanlarına yönelmesine yardımcı olur. Bu hizmetlerin amacı bireyi içinde bulunduğu durumdan bir üst basamağa ve daha iyi bir konuma yöneltmek, yerleştirmek için çalışmaktır.

5. ORYANTASYON HİZMETİ (YENİ ORTAMA ALIŞTIRMA) Bir okula (işe) yeni başlayan öğrencilere, eğitim yılı başında, okulu, kurallarını, işleyişini tanıtmak, okulda ve o çevrede ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları hakkında bilgi vermek ve böylece yeni girdikleri ortama kısa sürede alışmalarına yardımcı olmak üzere yapılan çalışmalardır. Özel ve oldukça kısa süreli bir eğitim programıdır. Öğretimin başladığı ilk hafta bu işe ayrılır. Hazırlık ve organizasyon gerekir. Oryantasyon hizmeti kapsamında yapılan çalışmalar ● Okula yeni gelen öğrencileri karşılama ● Okulu ve birimleri gezdirip tanıtma ● Disiplin, sınıf geçme ve devam yönetmelikleri hakkında bilgi verme ● Kütüphane, yemekhane, ulaşım vb. hakkında açıklama yapma ● Okuldaki etkinlikler (Kulüp – dernek vs.) hakkında bilgi verme ● Tanıtım gösterileri, tanışma çayları düzenlemek

6. İZLEME VE DEĞERLENDİRME HİZMETİ Yapılan önceki hizmetlerin bir devamıdır. Yöneltme ve yerleştirme sürecinin sonucu ne olmuştur? Psikolojik danışma alan öğrencilerde beklenen davranış değişiklikleri olmuş mudur? Gibi durumların izlenip değerlendirme yapılmasıdır. Bu değerlendirmeler sonucunda yapmış olduğumuz çalışmalarda eksiklikler varsa belirlenir ve bu problemler giderilir. Bu konuda yapılan önemli bir çalışmada mezunları izlemedir. (Ne kadarı alanıyla ilgili bir işte çalışıyor veya okuyor – ne gibi alanlara yöneldiler – başarıları neler – yardım hizmetlerinin onlara faydası oldu mu? gibi) Mezun günleri düzenlenerek bağlantı sürdürülür.

7. PSİKOLOJİK DANIŞMA Bireylerin kendilerini tanımalarını, güçlü ve zayıf yönlerini fark etmelerini, karar verme, problem çözme ihtiyaçlarını karşılamak gelişim ve uyumunu sürdürmesine yardımcı olmak amacıyla bireyle yüz yüze kurulan psikolojik yardım ilişkisidir. Yardım alam kişiye “danışan”, yardımı veren kişiye ise “psikolojik danışman” denir. Bu alanda yetişmiş uzman kişilerce verilen profesyonel bir yardım sürecidir. Okuldaki rehberlik uzmanı veya bu alanda yetişmiş bireyler tarafından verilir. Psikolojik danışmanın kendine özgü ilkeleri, etik kuralları, yaklaşımları ve kuramsal temelleri vardır. Danışan problemin nedenlerinin kendi dışında olduğu inancındadır. Gizlilik ilkesi ve gönüllülük esastır. Psikolojik danışma sürecinin başarısı, danışan ile psikolojik danışman arasında kurulan ilişkinin etkinliğine bağlıdır. Bireye saygı esastır.

Danışmanın kullandığı teknikler ● Açıklama (bireyin söylediklerini aynı anlama gelen kelimelerle tekrar etme) ● Onaylama (Başıyla veya hımm, ya, evet gibi) ● Duyguları yansıtma (içinde bulunduğu duyguları yakalayıp yeri geldikçe belirtme) ● Yorumlama (Bahsettiği olaylar hakkında bağlantı kurma) ● Yüzleştirme (Çelişkili ifadelere dikkat çekme) ● Cesaret verme ● Destekleme ● Soru sorma ● Bilgi verme

Danışanla danışmanın arasında iletişimi güçleştiren durumlar Danışanla danışmanın arasında iletişimi güçleştiren durumlar. ● Danışmanın otoriter bir tutum göstermesi ● Pasif olması ● Duygusal konulardan kaçınması (mesafeyi korumak için) ● Toplumca hoş karşılanmayan konulardan kaçınması ● Danışanı dinlememesi ● Yersiz yere güven vermesi ● Aşırı derecede samimiyet göstermesi Psikolojik danışma bireysel ve grupla psikoloijk danışma olmak üzere ikiye ayrılır. Bireysel psikolojik danışmanın verildiği bireyler ● Özsaygısı ve özgüveni düşük bireyler ● Karmaşık problemleri olanlara ● Başarısı düşük bireylere ● Uyum sorunu yaşayan (sinirlilik, saldırganlık) bireylere ● İletişim sorunu yaşayan bireylere ● Gizli kalması gereken sorunları olanlara ● Cinsel fonksiyon bozukluğu olanlara ● Kendilerini göstermeye, dikkat çekmeye meraklı olanlara

Grupla psikolojik danışma İnsan toplumsal bir varlıktır Grupla psikolojik danışma İnsan toplumsal bir varlıktır. Sorunları da toplumsal ilişkilerden kaynaklanmaktadır. Bireyin çevreye uyum sağlaması için ilişkilerde bazı davranış ve tutumlara sahip olması gerekir. Bu tutum ve davranışlar rahat, kabul edici, küçük grup atmosferinde gerçekleştirilmekte ve burada edinilen davranışlar geniş gruplara transfer edilebilmektedir. Gruptaki bireylerin birbirlerini tanımamalarına dikkat edilmelidir. Rehberlik hizmetleri ilk olarak grup rehberliği olarak başlamıştır.

Grupla psikolojik danışma Olumlu yönleri ● İnsanları tanımayı ve olaylara başkalarının gözünden bakmayı sağlar. ● Bir gruba ait olma duygusunu kazandırır. ● Bireyler arası iletişimi sağlar. ● Hoşgörü kazandırır. ● Bireyin sorunlarını kabullenmesini sağlar, teselli bulur. ● Değişik çözüm yollarını öğrenir. Grupla psikolojik danışma Olumsuz yönleri ● Gizliliği denetlemek zordur. ● Derinlemesine bir yardım söz konusu olmamaktadır. ● Uzman danışman bulmak zordur. ● Bazı danışanlara yeterli ilgi gösterilemeyebilir. ● Grup baskısı bireyselliklerinin kaybolmasına sebep olabilir. ● Klikleşmeler meydana gelebilir. ● Birey grupta pasif ve silik kalabilir. ● Daha baskın olan bireyler diğerlerini etkileyebilir.