HAFTA III KISIM 4
Raketler
118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli
Otobüs Durakları
Megaboardlar (Megalight)
3 ayrı görseli kısa zaman aralıklarıyla sunar 3m, 4m, 5m ebatlarında olabilir
Silindir Reklam 317X118 cm
Duvar ve Çatı Reklamları
Cam Cephe
Parapet
Otobüs Giydirme
Full kaplama Şerit reklam Arka tarafın giyidirilmesi
Doğrudan Postalama Hedef kitleye mesaj taşıyan föy, katalog, mektup, posta kartı, fiyat listesi, broşür gibi reklam malzemelerinin hedef kitleye posta aracılığıyla ulaştırılmasıdır. Doğrudan postalamada reklam kampanyası ile uyumluluk göstermelidir.
Bir Reklam Ortamı Olarak Doğrudan Postalamanın Avantajları - Dezavantajları Avantajları Tüketiciye birebir seslenilir Broşür ve el ilanları kullanıldığında ekonomiktir Hedef kitle doğru tespit edilirse mesaja cevap verme oranı yüksektir Hedef kitlenin tepkisi çabuk ölçülebilir Dezavantajları Hedef kitlenin adreslerini belirlemek zahmetli ve zaman alıcıdır Yapım maliyetinin ucuzluğuna rağmen ulaşılan kişi açısından pahalıdır Dikkat çekmede sınırlı olabilir
Dünyanın İlk Sinema Reklamı Hangi Yılda Yayınlanmıştır?
1897
Sinema Dünyanın ilk sinema reklam filmi Admiral Sigaralarının reklamıdır.
Bir Reklam Ortamı Olarak Sinemanın Avantajları - Dezavantajları Avantajları İzleyici reklamdan kaçamaz Güçlü ses sistemleri sayesinde reklamın etkisi güçlüdür Hedef kitlesini seçebilir Dezavantajları Ulaştığı kişi sayısı sınırlıdır Genelde televizyon reklamlarının aynısı yer alır
Sponsorluk Nedir?
Sorumluluk Sahibi Reklam: Sponsorluk Diyebilir miyiz?
Sponsorluk bir şirketin adını, ürününü ya da hizmetini tanıtmak amacı ile bir sanat ya da spor kuruluşuna paralı ya da parasız olanaklar sağlamasıdır.
Sponsorluk Bir reklam aracı olarak sponsorluk şu amaçları taşır: Satış hacmini artırmak, marka imajını ve şirket saygınlığını geliştirmek, marka bilincini arttırmak Ürünleri desteklemek Farklı reklam ortamlarını kullanmak
Sponsorluk Örnekleri Düşünelim
Ma ğ azada Alı ş veri ş Ederken Satın Alma Kararınıza Ne Etki Eder?
Satış yeri reklam uygulamaları, tanıtım amacıyla bir mağazada satışları sağlamak, ürün ve hizmetlerin reklamlarını yapmak için kullanılan gösteri, işaret, yapı ve uygulamalardır. P.O.P
P.O.P. Uygulamaları Özel vitrin düzenlemeleri Kasa yanındaki standlar Posterler Mağaza anonsları Özel raflar Satış makineleri Yer grafikleri
Yaratıcı P.O.P Uygulamaları
Reklam Ortamı Olarak İnternet
İnternet’in Gelişimi Hakkında Ne Biliyorsunuz?
Amerika Birleşik Devletleri Savunma Bakanlığı (1957) ARPA (Advanced Research Project Aceny) Türkiye 1995
İlk İnternet Reklamı Hangi Tarihte Yayınlanmıştı?
– ilk Banner
İlk Ticari Arayüzlü İnternet Programı Netscape Nevigator