OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Özel Öğretim Yöntemleri
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ERK İSG&İK – –
YANSITICI DÜŞÜNME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
STRATEJİK PLANLAMA.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
STRATEJİK PLANLAMA.
Performans Değerlendirme
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Durum Analizi Sorun Analizi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OKULTEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM MODELİ NEDİR ?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Aile katılımının artırılması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BE BEP NEDİR ?.
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM Bilgi ve teknoloji alanındaki hızlı gelişmeler genel anlamda toplumları, öznel anlamda bireyleri sürekli etkilediği görülmektedir. Bireylerin bu değişmelere uyum sağlayabilmeleri, kendilerini sürekli yenileme ihtiyacını gündeme getirmiştir. Okul denilen sosyal kurumlar, hem toplumsal yapıyı değiştiren hem de geliştiren bir katalizör görevi işlevini yapmaktadır.

Eğitim Sisteminin Temel Öğeleri Öğretmen Öğrenci Eğitim Programları Eğitimde niteliği artırmanın yolu, öğretmenlerin sahip olduğu mesleki yeterliklerini geliştirmelerine dayalıdır.

Okul Temelli Mesleki Gelişim Mesleki gelişim, okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri ve değerlerinin gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçleri içerir.

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM NEDİR (OTMG), okul içinde ve dışında öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili öğrenme ve öğretme ortamları oluşturmada öğretmene destek sağlayan süreçler bütünüdür.

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM Okuldaki insan ve materyal kaynakları etkin biçimde kullanılarak öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının okul ortamında karşılanması, Öğrenciler için öğretim ve öğrenim kalitesinin artırılması, Öğretmenlerin kendi gelişimleri için daha fazla sorumluluk almaları ve öz değerlendirmeleri sonucunda eksik gördükleri yönleri ya da geliştirmek istedikleri yeterlik alanlarına yönelik Mesleki Gelişim Planı hazırlamaları ve uygulamaları,

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM Öğretmenlerin deneyimlerini paylaşmaları, Öğretmenlerin öğretme-öğrenme stratejileri ile ilgili yeni yaklaşımlar öğretmenlerin deneyim ve uzmanlığından yararlanılması, Okul çalışma kültürü ve değerler sisteminin gelişimine bağlı olarak okulun çevre ile bütünleşmesi ve çevre olanaklarının okul sorunlarının çözümünde daha fazla işe koşulması

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM Okul Temelli Mesleki Gelişim bir bütün olarak ele alınıp incelendiğinde; ilköğretimde uygulamaya konulan yapılandırmacı eğitim anlayışı, öğretmenlerin bireysel mesleki gelişimi, öğrencinin eğitim sürecine aktif katılımı, 2590 Sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan Öğretmenlik Mesleği Genel Alan Yeterlikleri ve okul-aile çevre ilişkilerini geliştirme öncelikleri programın ana amacını oluşturmaktadır.

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM PLANI OTMG döngüsü, sadece öğretmenin bireysel mesleki gelişimi sağlamaya yönelik bir faaliyet olmayıp, okul sistemini etkileyen diğer süreçlerin de geliştirilmesi ve okulun amaçlarına uygun bir bütün olarak işletilmesini hedefler. OTMG, okulun eğitimsel niteliklerini geliştirme, başarılı uygulamaları okula yayma, mesleki bilgi paylaşma kültürünü oluşturma, öğretmen, veli, yönetici arasında işbirliğini sağlama gibi etkinlikleri de kapsamına almaktadır.

OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM OTMG, sorunların çözümünde yakın çevre olanaklarından yararlanılması, Yaşam boyu öğrenme ilkesinin okul kültürüne kazandırılması, İhtiyaç duyulan hizmetçi eğitim faaliyetlerinin okul düzeyinde planlanıp yürütülmesi ve mesleki gelişimi içselleştirme bağlamında önemli rol oynar

Bireysel Mesleki Gelişim Planı Hazırlama Süreci Öz-Değerlendirme Yeterlik Alanı ile İlgili Güçlü ve Zayıf Yönlerini Belirleme(KEFE Analizi) Vizyon Oluşturma Öncelik Oluşturma Hedef Belirleme ve Mesleki Gelişimde Strateji Geliştirme Değerlendirme

Öz-Değerlendirme Mesleki gelişim planı hazırlama sürecinde öğretmen, öğrencinin öğrenme ihtiyacından hareketle bu ihtiyacın hangi yeterlik alanı ile ilişkili olduğu noktasında kendisini öz değerlendirmeye tabi tutar.

Öz-Değerlendirme Öğretmenin, öz değerlendirme sürecinde sahip olduğu yeterliklerin hangi düzeyde olduğu, başka bir deyişle mevcut durum ile olması gereken durum arasındaki farkı ortaya çıkarmasıdır. Burada yapılacak objektif bir değerlendirme öğretmenin mesleki gelişimini hangi noktalara taşıması gerektiğine ilişkin yol haritasını ortaya koyar.

Yeterlik Alanı ile İlgili Güçlü ve Zayıf Yönlerini Belirleme KEFE Analizi (SWOT) KEFE Analizi, kurumsal veya bireysel düzeyde geliştirilmek istenilen yeterlik alanını ile ilgili sahip olunan güçlü, zayıf yönlerin ortaya konması, Dış çevreden kaynaklanan fırsat ve tehditlerin belirlenmesinde kullanılan bir analiz yöntemidir.

KEFE ANALİZİ

Vizyon Oluşturma KEFE Analizi sürecinde öğretmenlerin kendi mevcut durumunu belirledikten sonra nereye varmak istedikleri “ nerede olmak istedikleri” ile ilgili gelecekte ulaşmaya çabaladıkları yeri resmetmeleridir. Vizyon, insanların ilerde yapılacak çalışmaların kendilerine ve başkalarına getireceği yararları öngörme sürecidir.

Öncelik Oluşturma Öğretmen/öğretmenlerin geliştirmeyi hedeflediği yeterlik alanı ile ilgili önceliklerini kendi ihtiyaçları doğrultusunda basitten zora doğru önem sırasına göre sıralama aşamasıdır. Öncelikler, hem öğretmenin hem öğrencinin hem de okulun bulunduğu çevrenin özellikleri dikkate alınarak sıralanması büyük önem arz etmektedir.

Hedef Belirleme ve Mesleki Gelişimde Strateji Geliştirme Strateji geliştirme, veri toplama, analiz etme gibi bilimsel süreçlerle geliştirilmek istenen alana ilişkin fikirler üretmeye, seçenekler geliştirmeye yönelik yol haritasının çizilmesidir. Strateji geliştirmenin amacı, mesleki gelişim planı hazırlama sürecinde “Şu an neredeyim? Neleri bilmeliyim? Neler yapabilirim?” sorularına yanıt aranarak araştırmanın amacını belirler

Değerlendirme Değerlendirme, mevcut durum ile gelişim planı uygulandıktan sonra ulaşılan durum arasında yapılan karşılaştırma sürecidir. Bireysel mesleki gelişim planı sonunda gelinen noktada, öğretmenin uygulaması ile ilgili olumlu ve olumsuz çıktılar değerlendirilir.

BİREYSEL MESLEKİ GELİŞİM PLANI