TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitim Öğretimde Planlama
© Copyright – Her hakkı saklıdır. İzinsiz kopya edilemez.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
MERHABA.
MERHABA.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
BÖLÜM 5.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretim Yöntem, Stratejileri ve Etkili Kullanımı Dr. Kerim Karabacak
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yetişkinlerde gelişim ve öğrenme 2
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Test 2.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER

Öğretme stratejileri Sunuş yoluyla öğretme stratejisi Buluş yoluyla öğretme stratejisi Araştırma inceleme yoluyla öğretme stratejisi

Öğretme stratejileri Sunuş yoluyla öğretme stratejisi Bilginin aktarılması, kavram, ilke ve genellemelerin açıklanmasında yaygın olarak kullanılır. Bu öğretimde bilgilerin düzenlenmiş, sıralanmış olması gerekmektedir. Öncelikle ilke ve kavramlar verilir, bunu yarıntılı bilgilerin kazandırılması izler.

Öğretme stratejileri Buluş yoluyla öğretim stratejisi Öğrenci etkinliğine dayalı güdüleyici bir öğretim yaklaşımıdır. Öğretim, öğrencilerin merakını uyandıracak bir problemle başlar. Öğretmen tarafından yapılacak ilk iş amacın belirtilmesidir. Öğrenci sonuçta genelleme ve tanımları kendisi yapmalıdır.

Öğretme stratejileri Araştırma yoluyla öğretim Stratejisi İzlenen yol problem çözmede izlenen yolun aynısıdır. Tümüyle öğrencilerin araştırma ve inceleme yapmalarına ağırlık veren bir yaklaşımdır. Öğretmen, yol gösterici, yönlendirici, rehberdir.

Tam öğrenme yoluyla öğrenme yaklaşımı Bloom tarafından ortaya konulan bir yaklaşımdır. Belirleyici etkenler olan, öğrencinin özgeçmişi ve öğretim hizmetinin niteliğinin uygun hale getirilmesi ile öğrencilerin en azından %95’inin öğretilenlerin çoğunu öğrenerek en başarılı düzeye gelebileceğine dayanır. Ana değişkenler; öğrenci nitelikleri, öğretim hizmetinin niteliği ve öğrenme ürünleridir.

Öğretme stratejileri Öğrencinin niteliği: Öğretim hizmetinin niteliği Bilişsel giriş davranışları öğrencilerin duyuşsal giriş özellikleri Öğretim hizmetinin niteliği İpucu pekiştirme, öğrenci katılımı Dönüt düzeltme

Öğretim Yöntemleri Türkçe öğretim yöntemleri 1. Anlatma yöntemi 2. Tartışma yöntemi 3. Gösterip-yaptırma yöntemi

Anlatma yöntemi Anlatma yöntemi Konuyla ilgili bilgilerin aktarılmasında, ya da konuya girişte ya da özetlemede kullanılır. Öğretmen merkezlidir. Aynı anda bir çok kişiye bilgi aktarılır. Dinleyene organize bir görüş kazandırır. kısa zamanda çok bilgi verilir.

Tartışma yöntemi Tartışma yöntemi Tartışma, bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılır. Öğretmen – öğrenci etkileşimlidir. Öğrencilere geniş yaşantılarından örnekler vermesi için olanak sağlar. Öğrencilerin konu hakkında yorum yapmasını sağlar.

Gösterip yaptırma yöntemi Gösterip yaptırma bir işlemin uygulanmasını, bir araç gerecin çalıştırılmasını önce gösterip açıklama sonra da öğrenciye alıştırma ve uygulama yaptırarak öğretme yoludur. Gösteri öğretmen, uygulama öğrenci merkezlidir. Daha çok öğrencilerin psiko-motor becerileri kazanmasında önemlidir. Öğrenciler becerileri yaparak yaşayarak öğrenirler.

Öğretim teknikleri Gösteri Beyin fırtınası Soru-cevap Rol yapma Drama Benzetim Eğitsel oyunlar Altı şapkalı düşünme tekniği İnşat Kavram haritaları Balık kılçığı/bilgi haritaları

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ORTAMLAR Türkçe öğretiminde araç-gereç kullanma/ortam düzenleme: Kısa zamanda kalıcı izli öğrenme Türler: Görsel araçlar İşitsel araçlar Görsel-işitsel araçlar

gerçek eşya ve modeller Projektörler Araç gereçler Görsel araçlar Kitaplar Yazı tahtaları Resimler gerçek eşya ve modeller Projektörler

Teyp, ses bantları ve kaset çalar Araç gereçler İşitsel araçlar Radyo Teyp, ses bantları ve kaset çalar

Görsel işitsel araçlar Film makinesi ve hareketli filmler Tv Video Araç gereçler Görsel işitsel araçlar Film makinesi ve hareketli filmler Tv Video

Türkçe dersi için önerilen araçlar I. II. ve III. sınıflar için gerekli araçlar Öğrenci-öğretmen kitabı Sınıfın sözlükleri Sınıfın Ansiklopedisi Araştırma defteri Ses bantları, teypler, filmler vb. Yazı araç ve gereçleri Şiir, öykü, masal antolojileri Tekerleme, kelime oyunu, şarkı, resimli bulmacalardan oluşan eğitsel oyunlar Kitap ve dergiler Resimler

Türkçe dersi için önerilen araçlar IV. ve V. sınıflar için gerekli araçlar Kitap, sözlük, yazım kılavuzu, alıştırma defteri, başvuru kitapları, sınıf düzeyine uygun klasik eserler Türk ve dünya edebiyatı ürünleri Film ve slaytlar(tiyatro, karagöz vb.), kasetler, tv. programları (konuşma örnekler vb.) Sanat değeri olan resimler (konuşmayı geliştirmeye yönelik) Canlı kaynaklar (yetişkinler, sanatçılar) Bilgisayar, etkileşimli video, DVD ve VSD ler