Yönetim ve Eyleme Geçme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ISTE.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR
LİDERLİK’inEN YALIN HALİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Yönetim ve Eyleme Geçme
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
21. Yüzyıl becerileri.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
NİÇİN İZCİLİK.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
ERK İSG&İK – –
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Liderlik tarzları ve Yenilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
SINIF YÖNETİMİ.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ETİK KULLANIMI
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
21. YY BECERİLERİ.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Yönetim ve Eyleme Geçme

Referanslar: Peter Senge "The Fifth Discipline" "Beşinci Disiplin" adlı kitabı Prof.Dr. Ziya Bursalıoğlu "Okul Yönetiminde yeni yapı ve Davranış" adlı kitabı Dr. Behice Ertenü'nün notları Prof. Doktor Ali İlker Gümüşeli "Eğitimde Liderlik" semineri notları Prof.DR. A. Kadir Varoğlu, Başkent Ün. "Öğrenen Organizasyon" semineri notları

Lider Yol gösteren Öğreten Aydınlatan Kişilerin istek ve ihtiyaçlarını zamanında sezen ve bunları örgütleyen Etkileme gücüne sahip, karizmatik Yaratıcı Alanında donanımlı

Liderliğin belirleyici özelliği yenilik ve değişime yönelme iken, yöneticiliğin başlıca özelliği koruma ve kollamadır (Lipham, 1964, s.123).

Yaratıcılık, yönlendiricilik, etkileyicilik vb Yaratıcılık, yönlendiricilik, etkileyicilik vb. çok boyutlu liderlik süreçlerini içeren dinamik bir yönetim anlayışı kazanmış liderler

Okul Müdürünün Liderlik alanları Vizyoner liderlik Öğretim liderliği Toplumsal liderlik Örgütsel liderlik Etik liderlik Politik liderlik

Vizyoner liderlik Okulun vizyon ve misyonunun çeşitli semboller, törenler, konferanslar ve benzeri etkinlikler yoluyla sürekli gündemde tutmak Okul toplumunun okul geliştirme etkinliklerine katılımını sağlamak  (OGYE)

Öğretim liderliği Eğitimle ilgili yeni teknolojileri izlemek ve okulda kullanılmasını sağlamak Yaşam boyu öğrenmeyi özendirmek ve bu konuda personele model olmak Öğrenci ve çalışanların başarılarını tanımak ve ödüllendirmek

Toplumsal liderlik Okul amaçları ve programlarına destek sağlamak için okul toplumu liderlerini tanımak ve etkilemek için gerekli çalışmaları yapmak Öğrencilerin eğitim olanaklarını artırmak için çevredeki tüm özel kuruluşlar, kamu kuruluşları ve varsa yüksek öğrenim kuruluşları ile etkileşime girmek

Örgütsel liderlik Karar sürecinde işbirliğini olanaklı kılan süreçleri kullanmak Yeni eğilim ve gelişmeleri izlemek, incelemek ve okula uyarlamak Okulu sürekli geliştirmeye dönük girişimlerde bulunmak

Etik liderlik Bireyler arası ilişkilerde duyarlı, saygılı, adil, eşit ve tutarlı olmak Okul toplumunu oluşturan farklı grupların görüş ve düşüncelerine değer vermek, onlara hassasiyetle yaklaşmak

Politik liderlik Okul toplumunu oluşturan öğeler arasında okul çevresinin eğilimleri, önem verilen konular ve olası değişimlerle ilgili iletişim ağı oluşturmak Öğrenci haklarını korumak ve öğrencilere sağlanan fırsatları artırmak için yasal kuruluşlarla işbirliği yapmak

Nereye gidiyoruz? GELECEKTEKi DEĞİŞİMLERE AYAK UYDURABİLECEK ORGANİZASYONLAR, RAKİPLERİNDEN DAHA HIZLI VE DAHA ETKİLİ ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR OLACAKTIR.

ÖĞRENEN ORGANİZASYONUN ORTAYA ÇIKABİLMESİ İÇİN; BİREYSEL ÖĞRENMENİN SAĞLANMASI, DEĞİŞİME KOŞULSUZ HAZIR OLUNMASI GEREKMEKTEDİR.

BİREYLERİN ÖĞRENMESİNE ORTAM YARATARAK ÖĞRENEN ORGANİZASYON BİREYLERİN ÖĞRENMESİNE ORTAM YARATARAK BİREYLERİN ÖĞRENMESİNDEN YARARLANARAK,

ZAMAN İÇİNDE GELİŞTİRİLEBİLEN BİLGİSİNİ ANLAYIŞINI ÇEVRESİNİ ZAMAN İÇİNDE GELİŞTİRİLEBİLEN BİR ORGANİZASYONDUR.

ÖĞRENEN BİR ORGANİZASYON; İNSANLARIN GERÇEKTEN İSTEDİKLERİ SONUÇLARI YARATMAK İÇİN KAPASİTELERİNİ SÜREKLİ OLARAK ARTIRDIKLARI, YENİ DÜŞÜNCE YAPILARININ BESLENDİĞİ, ORTAK HAYALLERİN SERBESTÇE TARTIŞILDIĞI, BERABERCE ÖĞRENMENİN SÜREKLİ UYGULANDIĞI BİR ORTAMDIR.

ÖĞRENEMEYEN ORGANİZASYONLARDAKİ BAZI İLETİŞİM BİÇİMLERİ -Daha önce denedik olmadı. -Çok zaman alır. -Çok masraflı olur. -Yeni sistemler gerektirir. -Hiçbir zaman onaylanmaz.... -O konuda bir rapor yaz. -Bu taslak bir öneri. -Bizim tarzımız değil. -Patron bunu beğenmez. -Bozulmadıkça tamir etme. -Doğru olabilir ama… -Şu anda zamanımız yok çok meşgulüz. -Belki sonra....

ÖĞRENEN ORGANİZASYONLARDAKİ BAZI İLETİŞİM BİÇİMLERİ -Başka düşünceler var mı? -Bize uygun seçenekleri gözden geçirelim. -Daha başka hangi bilgileri alabiliriz. -Başka kimin görüşünü alabiliriz. -Eğer olmazsa? -Nasıl geliştirebiliriz? -Başka kim katkıda bulunabilir? -Neden hep böyle yapıyoruz? -Düşünceni biraz daha açıklayabilir misin? -Daha başka nasıl yapalım? -…konusunda yardımına ihtiyacım var. -Teşekkür ederim. -Güzel fikir.

BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ ORGANİZASYONEL ÖĞRENME’NİN BİR ALT BASAMAĞI OLAN BİRLİKTE ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞEBİLMESİ ve ÖĞRENEN ORGANİZASYONA GEÇEBİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜN GELİŞMİŞ OLMASI ŞARTTIR.

BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜ PAYLAŞMAK, İNSANLARIN, BİZDEN FARKLI DÜŞÜNABİLECEKLERİNİ ve DÜŞÜNCELERİNİN MUTLAKA YANLIŞ OLMAK ZORUNDA OLMADIĞINI KABUL ETMEKTİR. BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ‘NÜ PAYLAŞMAK, AYNI GEMİNİN İÇİNDE GİDERKEN BİRBİRİMİZLE KAVGA ETMENİN ve BİRBİRİMİZİN KUYUSUNU KAZMANIN GEMİYİ BATIRACAĞINI BİLMEKTİR.

BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ, BİRBİRİNE GÜVENMEKTİR. BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜNÜ PAYLAŞMAK, ELEŞTİRİLERE AÇIK OLMAK, BU ELEŞTİRİLERİ GELİŞME ve DEĞİŞİM İÇİN FIRSAT OLARAK GÖRMEK ve KULLANMAKTIR. BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ, BİRBİRİNE GÜVENMEKTİR.

Green School in Bali www.greenschool.org