SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TARİHÇE. TARİHÇE Carrefour şirketi Fournier ve Defforey aileleri tarafından kuruldu.
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Carrefour, merkezi Fransa'da olan uluslararası bir süpermarketler zinciridir.Dünyanın en büyük cirosuna sahip mağazacılık şirketidir. Ağırlıklı olarak.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Tanıtım Sunumu.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ULUSLARASI FİNANSAL PİYASALAR VE ARAÇLAR
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Müşerref Üstek.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
TARİHÇEMİZ İlk mağazasını 15 Haziran 1963'te Fransa'da açan Carrefour, bugün 33 ülkede, yaklaşık 16 bin mağazası ve toplamda 470 binden fazla çalışanı.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Bir eksik rekabetçi firma;
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası ciltleme/paketleme makinelerinden.
TARIMSAL ÜRÜNLERDE İHRACAT İADELERİ. Tarımsal Ürün İhracatı yapan firmalara sağlanan bir tür devlet yardımıdır. Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi.
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası insert/paketleme makinelerinden.
1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TEST – 1.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
YAŞ GRUPLARINA GÖRE BESLENME
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
ZEYTİN ÇEŞİTLERİ.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Sadece 1’e ve kendisine bölünen sayılardır.
SON DÖNEM ENFLASYON GELİŞMELERİ
Hızlı Tüketim Ürünleri
1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
TÜKETİCİLERİN İNDİRİM MARKETİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ÇOK KRİTERLİ KARAR VERME YÖNTEMLERİNDEN AHP YÖNTEMİ İLE TESPİTİ Yrd. Doç. Dr. Mutlu Yüksel.
MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/
Fahriye OBUT.
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
YAĞLI TOHUMLU BİTKİLER VE BİTKİSEL YAĞLAR KONFERANSI
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
İşletme Yönetimi.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
Pazarlama İlkeleri.
SAĞLIKLI YAŞAM ve SAĞLIKLI BESLENME…
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Sunum transkripti:

SICAK GÜNDEM: CARREFOURSA/GİMA VE MİGROS/TANSAŞ DEVRALMALARI TARKAN ERDOĞAN REKABET UZMANI

Birleşme/Devralma Aktiviteleri(1998-2005) Yıllar Sayı 1998 2 1999 2000 3 2001 2002 2003 1 2004 2005 TOPLAM 13

2005 Devralmalar Yılı CarrefourSa/Gima Migros/Tansaş Kiler/Canerler Büyüklük: 2 katrilyon TL Migros/Tansaş Büyüklük: 3 katrilyon TL Kiler/Canerler Büyüklük: 675 trilyon TL

Pazar Yapısı (2005 Öncesi) Firmalar Organize Perakende Payı (%) Toplam Ticaret Payı (%) Mağaza Sayısı Migros 14,1 4,8 463 Bim 10,1 3,4 1075 CarrefourSa 9,7 3,3 332 Tansaş 8 2,7 217 Metro Grubu 6,7 24 Gima 5,3 1,8 81 Kipa 3,0 1,0 6,0 YOĞUNLAŞMA(CR4) 41,9 14,2 Kaynak: Ekonomist 2005/47 ve AC Nielsen

Pazar Yapısı (2005) Firmalar Organize Perakende Payı (%) Toplam Ticaret Payı (%) Migros/Tansaş 22,1 7,5 CarrefourSa/Gima 15,0 5,2 Bim 10,1 3,4 Metro Grubu 6,7 Kiler/Canerler 5,0 1,7 Kipa 3,0 1,0 YOĞUNLAŞMA (CR4) 53,9 19,5 Kaynak: Ekonomist 2005/47 ve AC Nielsen

Rekabet Analizinin Çerçevesi Üreticiler Alım (Tedarik) Pazarı Perakendeciler Satım (perakende) Pazarı Tüketiciler

Perakende Pazarı Tek noktalı alışveriş (one-stop shopping) Ürün çeşidi çok fazla Ekstra sunulan hizmet var (park yeri, süpermarket arabaları vs) Alışveriş yanında sinema fast-food gibi hizmetler Ulaşım ve taşıma için araç şart Kredi kartı ile alışveriş imkanı Tamamlayıcı alışveriş (top-up shopping) Ürün çeşidi sınırlı bazen tek bir ürün grubu Ekstra hizmet yok Ulaşım kolay Veresiye alışveriş imkanı

Coğrafi Pazar Coğrafi pazarın belirlenmesinde tüketici açısından ulaşabilirlilik en önemli unsurdur. Bu nedenle coğrafi pazar tek noktalı alışverişte 10 ila 20 dakika arasında araba ile gidilebilecek yerler olarak belirlenmektedir.

Satın Alım (Tedarik) Pazarı Satın alma pazarı üreticiler ile perakendecilerin karşı karşıya geldiği çeşitli ürün gruplarından oluşan pazardır. Alım pazarında üretici açısından kritik faktörler üreticinin üretimini değiştirebilme ve üretimini farklı kanallarda satabilme esnekliğidir (Arz ikamesi). Alım gücüyle ilgili pazar tanımında birbirine ikame teşkil eden ürünlerin bir araya geldiği ürün grupları ayrı ayrı ilgili pazarlar olarak tanımlanmaktadır.

Satın alım pazarı Et ve et ürünleri Beyaz et ve yumurta ürünleri Unlu ürünler Süt ürünleri Taze sebze ve meyve Alkollü içecekler Alkolsüz içecekler Dondurulmuş gıdalar Vücut bakım ürünleri Ev temizlik ürünleri

Pazar Tanımları Carrefour/Gima 1000 m² üzeri ve altı lokal Kararlar Ürün pazarı Coğrafi pazar Alım pazarı Carrefour/Gima 1000 m² üzeri ve altı lokal Tek bir tedarik pazarı Migros/ Tansaş 300m2 üzeri ürün grupları ayrı ayrı

CarrefourSa/Gima (1) Carrefour Grubu Gima CarrefourSA : Hipermarket (12) ChampionSA: Süpermarket (7) DiaSA : İndirim Marketi (233) Gima Gima : Süpermarket (76) Endi : İndirim Marketi (50)

CarrefourSa/Gima (2) Yoğunlaşmanın gerçekleştiği coğrafi pazarlar Ankara, İstanbul, İzmit, Bursa, Mersin Yoğunlaşma seviyesi düşük Bölgesel zincirler güçlü (Kiler, Canerler,İsmar, Çetinkaya gibi) Hakim durum yaratmıyor

Migros/Tansaş (1) Tansaş Migros Tansaş: Süpermarket (206) Migros: Hipermarket ve Süpermarket (193) ŞOK : İndirim Mağazası (306)

Migros/Tansaş (2) Tansaş Ege Bölgesi’nde lider. Migros Ege’de lideri takip ediyor. Tesco Kipa İzmir ağırlıklı çalışıyor. Tansaş Ege’de güçlü bir marka. Migros’un Türkiye çapında en önemli rakibi CarrefourSa/Gima, Ege Bölgesi’de aktif değil ( CarrefourSA (1), Gima (8)).

Migros/Tansaş (3) Pehlivanoğlu: Ege Bölgesi’nin bölgesel zinciri. Migros ve Tansaş Ege’de birbirlerinin en yakın rakibi konumundalar. Yoğunlaşma alternatif senaryolar açısından değerlendirildiğinde en yüksek seviyede.

Migros/Tansaş (4) Yoğunlaşmanın yüksek olduğu coğrafi pazarlar Çeşme, Edremit, Kuşadası, Nazilli,Marmaris (1000 m2 üzeri) Çeşme, Edremit, Kuşadası, Nazilli (300 m2 üzeri) Kurul potansiyel rekabet koşullarını değerlendirerek izin vermiştir.

Migros/Tansaş (Önerim) Ege Bölgesi’nde yoğunlaşmanın yüksek olduğu yerlerdeki mağazaların ayrılarak Rekabet Kurulu’nun önceden onaylayacağı alıcılara satılması daha uygun olurdu.

Sonuç İki önemli ulusal oyuncu rakipleri tarafından devralınmıştır. CarrefourSa/Gima yoğunlaşma sonucu hakim durum yaratmamıştır. Aksine işlemin rekabetçi bir devralma olduğu söylemek mümkündür. Migros/Tansaş devralmasının Ege Bölgesi özelinde rekabet sorunları yaratması muhtemeldir. Büyük Mağazalar tasarısının yasalaşması birleşme/devralma analizlerini daha kritik hale getirecektir.

Teşekkürler…