Televizyon Bilgisayar -İnternet-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Televizyon ve okul başarısı
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
Şİddet Muhammet GÜLER.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ROL OYNAMA.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUK VE MEDYA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
EKRAN BAĞIMLILIĞI SEMİNERİ
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Çocuk Sağlıgı Açısından Teknoloji ve İnternetin Zararları
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MEDYA VE ÇOCUK
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

Hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler çocukların sosyal ve kişisel gelişimlerini nasıl etkiliyor ?

Televizyon Bilgisayar -İnternet-

BİLGİSAYAR

BİLGİSAYARDA UZUN ZAMAN GEÇİRME SONUNDA…………. Ruh sağlıklarını, Ders başarılarını, Bedensel gelişimlerini, Sosyal gelişimlerini, Göz sağlıklarını, Anne babalarıyla olan iletişimlerini olumsuz yönde etkilemektedir

Zaman ve ekonomik kayıp, Şiddet içerikli oyunların etkisinde kalma, Aile içi çatışmalar yaşama, Derse olan ilgi ve motivasyonu azaltma, Göz sağlığını olumsuz etkileme,

Çocukların bilgisayar oyunlarıyla sanal ortamda birilerini öldürmesi ve bir yerleri bombalayarak kendisini kahraman gibi görmesi endişe Verici bir durumdur.

Çocuklarının evdeki bilgisayar ile oyun oynamalarına sınır ve yasak koyan anne babalar çocuklarıyla çatışma yaşayabilmektedirler.

TEMİZ HAVA VE DOĞAL ORTAMDA OYUN OYNAMAYA EN FAZLA İHTİYAÇ DUYULAN İLKÖĞRETİM DÖNEMİNDE EVE KAPANAN ÇOCUKLARDA İŞTAHSIZLIK, YORGUNLUK VE STRES GİBİ OLUMSUZLUKLAR GÖZLENMEKTEDİR.

Bilgisayar oyunları sınıfta, disiplin sorunlarına yol açmakta, Sınıfta öğretmen-öğrenci çatışmasına neden olmaktadır.

Evdeki zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar oyunları oynayarak geçiren öğrenciler ders çalışmaya yeterince motive olamamaktadırlar.

İnternet, Çocuk ve Aile, Prof.Dr. Ferhan ODABAŞI,Nobel Yayınları

TELEVİZYON Araştırmalar,çocukların yeme,ders çalışma,oynama,arkadaşlık gibi etkinlik ve alışkanlıklarının çok önemli ölçüde televizyon programlarından etkilendiğini göstermektedir.

BEDENSEL ETKİLERİ Gereğinden fazla televizyon, bilgisayar başında zaman geçirmek fiziksel aktiviteleri kısıtlamaktadır. Bu çocuklarda, hareketsizlik, giderek obezite, kaslarını kullanma zorluğuna sıkça rastlanıyor. Elektro manyetik (EM) etkilenme bir çok hastalık riskini içeriyor.

Diğer boyutlardaki etkilenmesine bağlı olarak; kabadayı ,ya da ürkek çocuk beden dili gelişiyor. (Duruş, el kol hareketleri, yürüyüş, jest ve mimikler olarak.) Göz bozukluğu.

BİLİŞSEL ETKİLENME -1- Zihinsel karmaşa(özellikle 3-9 yaş arası), Şiddet içeren davranışları olağanmış gibi görme, öğrenme ve kabul etme, Abartıyı ve gerçek dışı olayları olağan bir şeymiş gibi algılama ve öğrenme(bazı reklamlar), Dildeki yozlaşmayı öğrenerek kullanma, Okuma alışkanlığından uzaklaşma,

TELEVİZYON NASIL DİKKAT DAĞINIKLIĞINA NEDEN OLUR? Uzun süre televizyon izleyen çocukların kendilerini bir türlü ders çalışmaya yoğunlaştıramadıkları görülür.Çünkü televizyon karşısında bilgiyi küçük birimler halinde almaya alışılır ve uzun süreli dikkat toplamakta güçlük çekilir.Televizyonda görüntüler her üç saniyede bir değişmektedir.

Özellikle reklamlar bu hız daha da artar Özellikle reklamlar bu hız daha da artar.Özellikle ders dinlenirken birkaç saniyede değişiklik beklenirse öğretmeni dinlemek ve derse dikkati yoğunlaştırmak güçleşir. Bu durum kitap okuma alışkanlığını da olumsuz etkileyecektir.

BİLİŞSEL ETKİLENME-2- Çaba harcamadan kendine sunulanlarla yetinme Kolay yoldan para kazanma meslek edinme hayali Mantık yürütmeme, sebep- sonuç ilişkilerini kavrama becerilerinden uzaklaşma Çalışarak elde edemediği şeylere ulaşmada şiddetin geçerli olacağına inanma Sorun çözme becerisini yitirme

DUYGUSAL ETKİLENME-1 Yenmek için aşırı hırs Yenilmeye karşı öfke. Yenmek için aşırı hırs Çizgi film ya da dizi kahramanlarına özenme. Sanal dünyadaki yap bozlara alışma (Özellikle bilgisayar oyunlarıyla) , gerçek dünyadaki, gerçek sorunlara karşı duyarsızlık. Vahşeti sevme Doyumsuzluk,

DUYGUSAL ETKİLENME- 2 Sabırsızlık, engellenme, Korku, Mucizelere gereğinden fazla inanma, Kendi yeteneklerinin farkında olamama, İçe dönme ve artan yalnız kalma ihtiyacı, Yaşıtlarından ve kalabalık ortamlardan sıkılma, Sorunlardan kaçma.

Bu etkilenmeler sonucunda meydana gelebilecek davranış bozuklukları-1 Taklit, Tembellik, Çekingenlik, Arkadaş edinememe, Derslerde başarısızlık, Dikkat eksikliği, Düzensiz beslenme,

Bu etkilenmeler sonucunda meydana gelebilecek davranış bozuklukları-2 Aile içi iletişimsizlik, Özgüven kaybı, Ailesine, öğretmenlerine, arkadaşlarına, çevresine karşı güvensizlik, Sorun çözmede bedensel güç kullanmanın gereğine inanarak bedensel ya da duygusal SALDIRGANLIK geliştirme.

NELER YAPILABİLİR?

Televizyonun bizi, ve çocuklarımızı yönetmesine izin vermeyip biz onu yönetebiliriz. -Akşamları eve gelir gelmez hemen ve hiçbir seçim yapmadan televizyonu açmamalıyız. -Evin her yerine, özellikle çocuklar için riskli bölge dediğimiz çocuk odasına T.V. koymamalıyız. ÇOCUKLAR TELEVİZYONU ÇİKOLATA SEVER GİBİ SEVERLER.Yani doyumsuzca ve bilinçsizce. .

Yatarak TV. seyretmek yetişkinler ve çocuklar için kolayca bağımlılığa dönüşmesine neden olabilir. Ayrıca çocuk odasındaki televizyonları kontrol şansınız azalır.

Her yetişkinin Medyayı sorgulama ve yönetme sorumluluğu olduğu bilincini toplumsal yaşamımızdaki herkese yayabiliriz. Çocukların uyanık olduğu saatlerde şiddet içeren görüntülerde ısrar eden kanalları, telefonla, imza toplayarak, seyretmeyerek, okul aile birlikleri olarak ziyaret ederek uyarabilir, gerekirse protesto edebilir, böylece toplumsal farkındalık geliştirilebilir.

Çocuklarımıza işinin öğrencilik olduğu ve eğlenmenin okulla ve evle ilgili sorumlulukları yerine getirdikten sonra, hak edilebileceğinin bilincini yerleştirme çabasını okulla sürekli işbirliği içinde anne baba olarak birlikte ve sürekli yapmalıyız.

-Bilgisayar oyunları seçerken yanında olup katkı koyabiliriz. -Bilgisayar oynama, internette gezme, T.V. seyretme saatlerine sınır koyup, -Hafta ortası geceleri çocuğumuzun önünde biz de okuyabiliriz.Hafta sonları için T.V.ve bilgisayar yerine ailecek uygulanabilecek alternatif programlar yaratabiliriz.

Gerçek olanla—Sanal olanı Yakın olanla---Uzak olanı Çözülebilir sorunlarla----Kabul edilmesi gereken sorunları analiz yetisini geliştirmesine destek olmalıyız. Bu aynı zamanda seçme yetisinin gelişmesine de yardımcı olacaktır. Okulda ve evde seçenekli düşünme becerisinin gelişebileceği ortamlar yaratarak, onu dinlemeli, anlamalı ve sorun çözmesine destek olmalıyız.

Çevre, doğa, tarih v. b. belgeselleri izlemesini teşvik edebiliriz Çevre, doğa, tarih v.b. belgeselleri izlemesini teşvik edebiliriz.Yaşamı savunmak için gösterilen şiddet tepkisi ile, kişilik veya sosyal bozukluktan kaynaklanan şiddet tepkisi arasındaki farkı, çocuklar bu belgeselleri izleyerek kolaylıkla öğrenebilirler.

- TAKLİT öğrenme süreci ve yöntemlerinin çok doğal bir parçasıdır. NEYİ ? KİMİ ? NASIL? taklit ettiğini iyi izlemek ve fikir sahibi olmak zorundayız. - Günümüz çocuğu, artık büyüklerin yarattığı dünyaya kuşkulu gözlerle bakmayı öğrendi. Bunun kalıcı ve davranış bozucu kaygı ve korkulara dönüşmemesi için, onunla beraber olmalı, TV izlerken, bilgisayarda oyun oynarken, internette siteleri dolaşırken onunla konuşmalıyız.