NİÇİN İZCİLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
PROJE METODU (1) PROJE METODUNA GİRİŞ :
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Rol; bir işte veya ortamda bir kimsenin üzerine düşen görevdir.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
İZCİLİĞİN AMACI NEDİR ?.
REHBERLİK.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
Comenius Programı Onur AYDEMİR
KİŞİSEL GELİŞİM.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
İZCİLİK.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
SUNUMUN AKIŞI Çocuk Nedir? Çocuk Hakları Neden Önemlidir?
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRK Eğitim Sistemi.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
2. Sosyal Hizmet – Topluma Hizmet
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
ŞİDDET.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
Sunum transkripti:

NİÇİN İZCİLİK

KİM İÇİN İZCİLİK

GENÇLİK İÇİN AİLE İÇİN TOPLUM İÇİN ÜLKE İÇİN DÜNYA İÇİN

TOPLUMLARI GELECEĞE GENÇLER TAŞIR

İHTİYAÇLARI,İSTEKLERİ,HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ İLE GENÇ

NE YAPMAK İSTİYORUZ?

İZCİLİK YAPMAK İSTİYORUZ

Ulusal ve Uluslararası Gençlik Politikaları GENEL EĞİTİM HEDEFLERİ İZCİLİK SİSTEMİ Ulusal ve Uluslararası Gençlik Politikaları AMACI TANIM AND TÜRE TEMEL PRENSİPLER EĞİTİMSEL HEDEFLER BİREYE YÖNELEN EĞİTSEL PROĞRAM GENEL EĞİTİM HEDEFLERİ BASAMAK HEDEFLERİ ALT BASAMAK HEDEFLERİ GENEL PROGRAM (aktiviteler) ZORUNLU-SEÇMELİ PROGRAM İLGİLERİ VE EĞİLİMLERİ GELİŞTİRME PROGRAMI

İZCİLİK DİN, DİL, IRK, CİNSİYET VE BENZERİ HİÇBİR AYRIM GÖZETMEYEN GÖNÜLLÜ,HERKESE AÇIK, POLİTİK OLMAYAN EĞİTİMSEL BİR GENÇLİK HAREKETİDİR.

TANIMDA GEÇEN ANAHTAR SÖZCÜKLER?

HAREKET

GÖNÜLLÜLÜK

POLİTİK OLMAYAN BİR EĞİTİM HAREKETİ

HERKESE AÇIK

EĞİTİM

TOPLUMDAKİ HIZLI DEĞİŞİMLER İYİ ANLAŞILMALI, BU DEĞİŞİMLERİN GENÇLERE ETKİSİ GÖZÖNÜNE ALINARAK ONLARIN EĞİTİMİNE, BU DEĞİŞİM NEDENİYLE GEREKSİNİM DUYULAN OLANAKLAR MUTLAKA YANSITILMALIDIR.

GENÇLERİN TOPLUMDAKİ SOSYAL DEĞİŞİMLER NEDENİYLE ORTAYA ÇIKAN YENİ ŞARTLARA AYAK UYDURMALARINI SAĞLAYACAK YOL, FORMAL OLMAYAN EĞİTİMDİR. NE YAZIK Kİ BU ÖNEMLİ NOKTA, ÇOĞU TOPLUMLARCA HENÜZ ANLAŞILMAMIŞ, BU NEDENLE DE BU EĞİTİME GEREKEN ÖNEM VERİLMEMEKTEDİR.

FORMAL OLMAYAN EĞİTİMİN, GENÇLERİN TOPLUMSAL DEĞİŞİME ADAPTASYONUNUN KOLAYLAŞTIRILMASI AMACIYLA GENÇLİK TEŞKİLATLARI YOLUYLA ETKİLİ BİR ŞEKİLDE YAPILMASI KONUSUNDA GÖRÜŞ BİRLİĞİNE VARILMALI VE UĞRAŞ SARFEDİLMELİDİR.

İZCİLER,TOPLUMDA BİR FARKLILIK YARATABİLİYORLAR MI İZCİLER,TOPLUMDA BİR FARKLILIK YARATABİLİYORLAR MI? İZCİLİK, İZCİLİK ÇAĞINDAKİ TÜM GENÇLERE ULAŞABİLMİŞ MİDİR? İZCİLİK PROGRAMLARI,GENÇLERİMİZİN İHTİYAÇLARINA CEVAP VEREBİLİYOR MU? İZCİLİK METODU GERÇEKTEN ETKİLİ BİR ŞEKİLDE KULLANILABİLİYOR MU? ÜLKEMİZDE İZCİLİK ÖRGÜTÜ, ÇAĞDAŞ ANLAMDA ÖRGÜTLENEBİLMİŞ MİDİR? GENÇ İNSANLARI TOPLUMUN AKTİF ÜYESİ OLARAK HAZIRLAYABİLİYOR MUYUZ?

NİÇİN İZCİLİK YAPIYORUZ?

GENÇLERİN, BÖLGESEL, ULUSAL, VE ULUSLARARASI TOPLUMLARIN ÜYELERİ, SORUMLULUK SAHİBİ VATANDAŞLAR VE KİŞİLER OLARAK FİZİKSEL, ZİHİNSEL, SOSYAL, RUHSAL VE DUYGUSAL OLARAK GELİŞMELERİNE YARDIM ETMEK İÇİN...

AMACA HİZMET EDERKEN BİZE YOL GÖSTEREN TEMEL İLKELER NELERDİR ?

TANRIYA KARŞI GÖREV BAŞKALARINA KARŞI GÖREV KENDİNE KARŞI GÖREV

HİZMET EDERKEN NASIL BİR YÖNTEM TAKİP EDİYORUZ?

ANT VE TÜREYE BAĞLILIK

KÜÇÜK GRUPLARA AİT OLMA

AŞAMA SİSTEMİ

YAPARAK ÖĞRENME

AÇIK HAVA

SEMBOLİK ÇERÇEVE

YETİŞKİN DESTEĞİ

İLERİYE GÖTÜRÜCÜ İSTEK UYANDIRICI PROGRAMLAR

NASIL ??? GENÇ İNSAN ların eğitimine YARDIMCI olarak

NİÇİN??? BİREY OLARAK TATMİN OLMUŞ TOPLUM İÇİNDE YAPICI ROL ÜSTLENEN İNSANLAR YETİŞTİRMEK

VE İŞTE MİSYONUMUZ!!! İZCİLİĞİN AMACI, SÖZÜ VE TÜRESİ ÜZERİNE KURULU BİR DEĞERLER SİSTEMİ ARACILIĞI İLE GENÇ İNSANLARIN EĞİTİMİNE YARDIMCI OLMAK, BİREY OLARAK TATMİN OLMUŞ, TOPLUM İÇİNDE YAPICI ROL ÜSTLENEN İNSANLARIN YAŞADIĞI DAHA İYİ BİR DÜNYA OLUŞTURMAKTIR.

GELECEKTE NASIL BİR İZCİLİK GELECEKTE NASIL BİR İZCİLİK? (VİZYONUMUZ) İZCİLİK, VAROLUŞUNUN İKİNCİ YÜZYILINA, GENÇLERİN KENDİ POTANSİYELLERİNİ GELİŞTİRMELERİ İÇİN BU İŞE KARARLI VE EĞİTSEL ROLLERİNİ YAPMAYA YETENEKLİ YETİŞKİNLERİN DESTEĞİNDE, BİRLİKTE ÇALIŞARAK MİSYONUNU BAŞARMAK ÜZERE, SOSYAL BİR EĞİTİM GÜCÜ OLARAK GİRMEKTEDİR.

BİR HAREKET OLARAK YAPILANMASINI BEKLİYORUZ. İZCİLİĞİN KÜRESEL BOYUTTA HER İKİ CİNSİYETTEN VE HER KESİMDEN DAHA DA FAZLA GENCİ ÇEKEBİLEN VE İZCİLİĞİN İÇİNDE TUTABİLEN BİR HAREKET OLARAK YAPILANMASINI BEKLİYORUZ.

GENÇ İNSANLARIN GELİŞMELERİNE ETKİLİ BİR KATKI VEREBİLEN İZCİLİĞİN, HER KÜLTÜRDEN BAYAN VE ERKEK YETİŞKİNLERE ÇEKİCİ OLMASINI, GENÇ İNSANLARIN GELİŞMELERİNE ETKİLİ BİR KATKI VEREBİLEN BİR HAREKET OLARAK YAPILANMASINI BEKLİYORUZ.

İZCİLİĞİN, DİNAMİK, YETERLİ KAYNAKLARLA, YARATICI BASİT YAPILARLA, DEMOKRATİK KARAR MEKANİZMALARI İLE YÖNETİLEN TEŞKİLATLANMA VE İLETİŞİMİN HER DÜZEYDE VERİMLİ OLDUĞU BİR HAREKET OLMASINI BEKLİYORUZ.