Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar Mart 2012 Ενημερωτικό δελτίο 8 ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών της Τουρκικής Γλώσσας
2 Değerlendirme ölçütleri
Kardeşin var mı, Katerina ? Hımm... − Evet, bir ablam, bir de erkek kardeşim var. Eee… iki kardeş ! − 3 − Kolay sorulara karşılık verebilmek.
Çünkü bu dili çok ilginç buluyorum. Neden Türkçe öğreniyorsun ? Türkçe... mmm... Türkçe çok güzel! Görsel bir uyaran aracılığıyla verilen bir konuya göndermede bulunarak kesintisiz bir sözlü söylemi üretebilir. − − − 4
Bu metin kıyıların temizlenmesi için yapılan etkinliklerle ilgilidir. 5 Arkadaşın Orhan’a okuduğunu anlat. Bu internet bir konu. − Kıyıları temizliyorlar anlatıyor. − Bir belgeden alınan bilgileri, uyumlaştırıcı olarak, aktarabilir. −
Günaydın efendim, nasılsınız? Müdürünle karşılaşıyorsun. Ona ne dersin? Δεν κατάλαβα… Merhabalar! Müdürüne böyle konuşur muydun? 6 Konuyla belirlenmiş bir iletişim durumuna uygun dilsel seçimleri yapıyor. − − −
Denizde yüzen genç kız olabilirdim. − Bu resimlerde gördüğün kişilerden hangisi olabilirdin? Bu çanta var kiz belki. − Lütfen, biraz düşünmek istiyorum. − 7 Standart dilin işleyiş ve kullanım kurallarına bağlı kalarak sözlüksel ve dilbilgisel seçimler yapıyor.
Gelecek hafta ailece bir piknik yapmayı düşünüyoruz. Yağmur yağmazsa tabii! − Gelecek...eee...geçen hafta piknik yaptık. − Çok güzel! 8 Kurgulanmış ve tutarlı bir söylemi üretiyor.
− − 9 Türk dilinin kurallarına uygun bir sesletim ve tonlamayla kendini ifade ediyor. Soz konusu olan gertsek dogal bır afetir Söz konusu olan, gerçek doğal bir âfettir.
10 Duruma uygun düşen, zengin bir sözcük dağarcığıyla kendini ifade ediyor.” Burada girmek bedava! Pazar günü müzeyi ziyaret edenlerden giriş ücreti alınmaz. Bu müzeye parasız ziyaret ediyoruz. − − −
11 Bileşik tümce yapılarına egemen. Kirlilik var ama insanlar maske takmıyor. Maske takmaları gerektiğini bildikleri halde, insanlar maskesiz dolaşıyor. Kirliliğe rağmen insanlar maskesiz dolaşıyor. − − −
12 Değerlendirme fişi
Sınavın sonunda, iki değerlendirmen, birbiriyle görüş alışverişinde bulunurlar (birbirinin düşüncelerini paylaşırlar) sonra her iki adayın değerlendirme fişlerinde kendilerine ayrılan bölümü doldururlar. Adayın isim ve kod numarasının yapışkan üzerinde göründüğünden emin olun. Değerlendirme formundaki her bölüm iki değerlendirmen tarafından doldurulmalıdır. Siyah veya koyu mavi tükenmez kalem kullanın. Silmek veya karalamaktan kaçının. «4» cevap sayfasının her kriteri için verilecek notun kaydedilmesi, sadece ilgili kutucuğun doldurulmasıyla geçerli sayılacaktır. − 13