OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
30/10/2013 Yumurta Üreticileri Merkez Birliği Yumurta Marka Paneli
Advertisements

ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PRIME AJANS m.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
EV SAHİBİ ÜLKENİN KAZANÇLARI VE KAYIPLARI :
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Sabancı Üniversitesi Yelken ve Denizcilik Kulübü
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
TARİHÇE Dünden bugüne "Marshall" 1954  Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor 1958  Türkiye'nin ilk alkid üretimi Marshall.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
BİZ KİMİZ? KREA Direct, 2002 yılında kurulan ve “Doğrudan Pazarlama", “Etkinlik Pazarlaması", “İnteraktif Pazarlama" and “Bütünleşik Pazarlama İletişimi"
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
Sponsorluğun Tanımı Ve İlişkili olduğu Alanlar
Insert picture in this frame Grid Halkla İlişkiler ve Organizasyon Faaliyetleri Elif Duygu Koca 02 Aralık 2014 İletişim Müdürlüğü Halkla ilişkiler ve Organizasyon.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Pazarlama İlkeleri.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

Sponsorluk nedir? Sponsorluk; Tüketici ile duygusal bağ kurar. Çalışmaya dahil olan tüm taraflara fayda sağlar. Ölçülebilen somut sonuçlar veren bir yatırımdır. Çok etkin bir pazarlama tekniğidir. Bağış ya da yardım değildir. Ticari sonuçları hedefleyen bir iletişim aracıdır.

Sponsorluğun reklamdan farkı nedir? Reklam müşteriye direkt yolla ulaşıyor. Şirketler ürünlerinin yararlarını pazarlamaya odaklanıyorlar. Şirketler tüketicilerin ilgi alanlarını tatmin etmeye odaklanıyorlar. Sponsorluk müşteriye indirekt yolla ulaşıyor. Ürünler arasında fiyat ve kalite açısından farklılıklar azaldıkça, tüketiciler topluma yatırım yapan şirketleri tercih ediyorlar.

SPONSORLUK HALKLA İLİŞKİLER- SOSYAL SORUMLULUK PAZARLAMA/SATIŞ Satışları artırır Kurumsal imaja katkı sağlar Marka bilincini güçlendirir Opet – Tarkan Konserleri Tuborg – Teoman Konserleri Efes Dark- Özlem Tekin Konserleri Orkid – “A Milli Bayan Voleybol Takımı” Sponsorluğu Cif - “Topkapı Sarayı Restorasyonu” Kodak – “Kodak Fotoğraf Yarışması” SOSYAL SORUMLULUK Toplumsal fayda sağlar Kurumun misyon ve vizyonuna uygun uzun süreli projelerdir Kurumun imajını,itibarını ve indirekt olarak satışları etkiler Turkcell - “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” Nokia - “Düşler Atölyesi Projesi” P&G - “Erdep Projesi”

Dünyada sponsorluk yatırımları nedir? Milyar Dolar 2003 yılında %69 oranında spora yatırım 2001 ve 2002 yılları arasında yapılan yatırımlar Reklamcılıkta %5 büyüme Sponsorlukta %12 büyüme

Sponsorluk neden yükseliyor? Doğru yapılan sponsorluğun medya görünürlülüğü daha fazla Sponsorluk tüketicilerin duygularına hitap ediyor Sponsorluk kurumlara pazarda farklılaşma sağlayarak; Hedef kitlelerine ulaşmak ve Kurumsal itibarlarını geliştirmek için olanak tanıyor.

Türkiye’de kim ne istiyor? 2002 yılında, Arya Sponsorluk 17 şehirde 1000 kişiye uygulanan bir araştırma yaptı. Araştırmada kamuoyunun sponsorluk yapılmasını istediği alanlar belirlendi:

Sponsorluktan Kimler Kazanıyor? Toplum Sosyal Fayda: Eğitim, Sağlık, çevre, konserler, spor oyunları, resim sergileri vs.. Kurumsal imaj güçlenir, satışlar artar, çalışanların sadakati ve performansı gelişir. Kurum Çalışanlar Sponsorluk kurumsal sadakati geliştirerek ve çalışanların motivasyonunu sağlar. Ülke Dünya çapında tanınma ve umut İşbirlikçiler Belediyeler, STK’lar, kulüpler, dernekler ve diğer 3.Partiler