Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Yönetim ve Organizasyon
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
LİDERLİK’inEN YALIN HALİ
LİDERLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
HAZIRLAYAN:SEYFULLAH BOZKURT
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
Yönetim ve Eyleme Geçme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
LİDERLİK İpek Sözer
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
1 Yönetimin temelleri
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Örgütsel bilgi kullanımı
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
KURUMSAL SİSTEM MÜHENDİSLİĞİ
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İnsan davranışlarının değişimi
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
KURUM KÜLTÜRÜ.
Test 1.
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
21. YY BECERİLERİ.
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Sunum transkripti:

Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici, karar verme ve yetkiyi kullanma gücüne sahip olan kişidir.

Yönetici ve Lider Arasındaki Farklılıklar Yönetici düzeni korumaya çalışır, lider değişmeyle ilgilenir. Yönetici yetkisini, lider etkisini kullanır. Yönetici liste ve bütçe sahibidir, lider vizyon sahibidir. Yönetici kontrol eder, lider motive eder.

Vizyoner Liderlik Paylaşılan vizyon geliştirerek ,insanları arkasından sürükleme vizyoner liderlik olarak tanımlanabilir. Vizyoner lider, yeni bir manzaraya değil, yeni bir göze sahiptir

Vizyoner Liderlik Rolleri Yolu Görmek Yolda Yürümek . Yol Olmak

Paylaşılan Vizyon Eğer insanlara hiçbir zaman geçmişten kurtulma fırsatı vermezseniz yeni bir sayfa açma şansınız olmayacaktır. Ortak bir vizyon olmadığı zaman, birçok insan işlerinin başında ölecektir. İşyerinde işin anlamlı kılınması, paylaşılan vizyonla gerçekleşebilir

Vizyon Geliştirme Süreci Dünyaya yeni bir bakış Düşünceye dayalı bireysel vizyon Düşünsel vizyonu paylaşma Sezgiye dayalı bireysel vizyon Sezgisel vizyonu paylaşma Bütünleyici vizyon Mevcut gerçeklik evresi Eylem planı Vizyonu yeniden gözden geçirme

İş Ahlakı İnsanları uzun zaman aldatamazsınız. Çünkü insanlar bir gün aldatıldıklarını anlar. İnsanların başka insanları gözleyen çok keskin gözleri vardır.

İlke Merkezli Davranış Etik baş dönmesi karşısında ilke merkezli davranmak zorundayız. İlkeler hep doğru yolu gösterir. Yöneticilerin diktatör oldukları yerlerde iş ahlakına aykırı davranışlar daha çok ortaya çıkmaktadır.

Ahlaki (Moral ) Liderlik Ahlaki ilkeleri benimseyerek, insanları yönlendirmeye dayalı bir liderlik biçimidir. Ahlaki lider, iş ahlakını oluşturan liderdir. Ahlaki lider, personelin iş ahlakı ile ilgili ilkelerden sapmalarını önler. Ahlaki lider, iş ahlakı ilkelerini kurum kültürüne yerleştirir.

Ahlaki Liderlik Ahlaki lider, yukarıya gösterdiği sadakatten daha çok, astlarına karşı göstermek zorundadır. Alttakilere gösterilen sadakatin her zaman yukarıdakilere gösterilen sadakatten fazla olması gerekir.

Öğrenen Lider Öğrenen lider, öğrenen örgüt modeline uygun davranışlar gösterebilen liderdir. Öğrenen lider, öğrenen örgütü oluşturmaya çalışır. Öğrenen liderin en belirgin özelliği, öğrenmeye açık olması ve takım halinde öğrenmeye imkan sağlamasıdır.

Öğrenen Liderin İki Temel Sorumluluğu Öğrenme liderliği hem kollektif hem de bireysel olmayı gerektirir. Öğrenen lider kollektif davranmak zorundadır. Öğrenen lider takım halinde öğrenmenin gerçekleşmesini sağlar. Öğrenen lider, bireysel açıdan kendini sürekli yenilemek zorundadır.

Yetişkin Öğrenenler İsteksiz Öğrenenler: Bunların temel sloganı “ben gördüm geçirdim olarak görülebilir. Keyfi Öğrenenler: Bunların sloganı ise bu da geçer olarak tanımlanabilir. Yaşam boyu öğrenenler: Temel sloganı yeni ise deneyelimdir. Bu kişiler, yaşamları boyunca öğrenmeye çalışırlar.

Eğitim Liderinin Yeni Rolleri Değişimi yönetmek Esnek bir yapı kurmak Düzen ve düzensizliği yönetmek Öğrenen örgüt oluşturmak ve yaşatmak Akılları buluşturmak ve kollektif aklı yönetmek

Kültürel Liderlik Örgütsel kültürü kurmaya ve geliştirmeye yönelik bir liderlik biçimidir. Kültürel bir lider olarak okul yöneticisinin görevi, paylaşılan bir okul kültürünün oluşturulmasıdır.

ORGANİZASYON KÜLTÜRÜNÜN TEMEL ÖĞELERİ 1. ORGANİZASYONUN TARİHİ 2. DEĞERLER ve NORMLAR 3. GELENEKLER VE ADETLER 4. HİKAYELER VE EFSANELER 5. KAHRAMANLAR 6. SEMBOLLER

Bir organizasyonun temel değer ve inançlarının bütünüdür. ORGANİZASYON KÜLTÜRÜ Bir organizasyonun temel değer ve inançlarının bütünüdür. Organizasyon kültürü, bir organizasyonun yazılı olmayan kurallar bütünüdür.

Şirket kültürü biçimleri 1. Dinamik Kültür 2. Bürokratik kültür 3 Şirket kültürü biçimleri 1. Dinamik Kültür 2. Bürokratik kültür 3. Kapalı (Durgun) kültür 4. Savaş kültürü

GÜÇLÜ ORGANİZASYON KÜLTÜRÜNÜN YARARLARI 1 GÜÇLÜ ORGANİZASYON KÜLTÜRÜNÜN YARARLARI 1. Personelin şirket ile bütünleşmesini sağlar 2. Personelin davranışlarını yönlendirir 3. Personeli motive eder. 4.Grup halinde hareket etmeyi sağlar

Okul Yöneticisinin Kültürel Liderlik Rolleri Yorumlayıcı rol: Okulun görevlerini, normlarını ve değerlerini yorumlama. Sunucu Rol: Davranışı modelleştirme, davranışların ayrıntılarını belirleme ve grup önünde etkili sunu yapma. Resmi Rol: Geleneksel törenler ve halka açık etkinlikler düzenleme.

DEĞERLERLE YÖNETİM İşgörenlerin ortak değerler etrafında bütünleştiği değer odaklı davranmalarını sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. İnsanlar, yasal olmaktan çok değerlerle hareket eden varlıklardır.

DEĞERLERLE YÖNETİM SÜRECİ Misyon ve değerleri belirlemek Değerleri aktarmak Değerler ve örgütün gündelik etkinliklerinin bütünleştirilmesi

MİSYON Bir organizasyonun yerine getirmeye çalıştığı temel amaçtır MİSYON Bir organizasyonun yerine getirmeye çalıştığı temel amaçtır. Ne yapıyoruz ve neye inanıyoruz sorularına cevap aramaya çalışmaktadır. Misyon vizyonla tutarlı olmak zorundadır. Misyondan sapma,şirketin amaçlarından uzaklaştığının en açık göstergesidir.

VİZYON Bir organizasyonun geleceğe yönelik resmidir VİZYON Bir organizasyonun geleceğe yönelik resmidir. Geleceğin gerçeğe yakın hayalidir. Görünmeyeni görme sanatıdır

Örgüt Felsefesi Bir kurumda çalışan personelin davranışlarını yönlendiren paylaşılan düşünce ve inançların tümüdür. Örgüt felsefesinin yararları: 1. Davranışlara ve kararlara yol gösterir 2. Organizasyon kültürünü açıklar 3. Organizasyonun performansını artırır

Örgüt Kimliği Bütün kuruluşların kendilerine özgü bir kimliği vardır Örgüt Kimliği Bütün kuruluşların kendilerine özgü bir kimliği vardır. Kurum kimliği, bütün personelin duygusal olarak kendisine bağlandığı değeler, felsefe ve kurumsal bilinçtir. Her kurum, kendisini çevresindeki örgütlerden ayırdeden bir kurum kimliğine sahiptir.

Örgüt Kimliğinin Önemi Organizasyon kimliği bir organizasyona şu noktaları aydınlatmaktadır: 1. Biz Kimiz? 2. Biz Ne Yapıyoruz? Kimliği olmayan bir organizasyonun hayatını sürdürmesi mümkün değildir. Organizasyon kimliği personel arasında biz duygusunu geliştiren psikolojik bir yapıştırıcıdır.

Öğrenemeyen Örgüt Kültürü 1.Pozisyonum neyse ben oyum 2. Düşman dışarıda 3. Sorumluluk üstlenme kuruntusu 4. Olaylara takılıp kalma 5. Haşlanmış kurbağa masalı 6.Tecrübe ile öğrenme hayali 7. Yönetici efsanesi

Kalite Liderliği Okullarda okul yöneticisinin liderliği olmadan kalite okulunun oluşturulması mümkün değildir. Kalite liderliğinde, yöneticinin öncülüğü önem taşımaktadır.

Okul Yöneticisinin Kalite Liderliği Rolleri Kalite örgütlenmesini gerçekleştirmek Paylaşımcı bir okul kültürü oluşturmak Okulun vizyon ve misyonunu belirlemek Müşteri odaklı liderlik Takım liderliği