Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı Çalıştayı
Advertisements

Krizin Türkiye’de İşgücü Piyasalarına Etkisi
İKLİM DEĞİŞİMİ ve LPG LPG & CNG Fuarı İstanbul
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
Enerji Verimliliği ve Enerji Kimlik Belgesi (EKB)
LİSANSSIZ ELEKTRİK ÜRETİMİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
LIFE00/TCY/TR/009 TÜRKİYE’DE KOKU YARATAN EMİSYONLARIN VE İMİSYONLARIN YÖNETİM POLİTİKASININ GELİŞTİRİLMESİ Prof. Dr. Aysen MÜEZZİNOĞLU.
Enerji Performans Uygulamaları,
Atmosferik Kirleticiler
HAVA KİRLİLİĞİ ve KÜRESEL ISINMA
Akaryakıt Sektörü Pazar Gelişmeleri
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
AB Hakkında Genel Bilgiler
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ Gemi Teçhizatı Test Merkezi
CO2 ve CO Ölçme Yöntemleri
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
1 EED İZİNLERİ No ’ten beri AB’de yürürlükte olan sistem.
EN İYİ UYGULAMALAR KİTAPÇIĞI Şubat ’in ikinci yarısında, CDP Türkiye İngiliz Hükümeti Refah Fonu’ndan aldığı destek ile yeni bir proje başlattı.
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Gönüllü Karbon Piyasaları Istanbul, ICCI 13 Mayıs 2010 “A problem cannot be solved by the mindset that created it." A. Einstein.
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ Strateji Geliştirme Başkanlığı
Arçelik A.Ş. Enerji Yolu İstanbul, 11 Nisan 2008 Gökhan Özgürel
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ Güz Yarıyılı.
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EKÖK.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Sistem Geliştirme Müdürü
Seminar on Sustainable Buildings
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
Enerji Enerji Verimliliği Enerji Yönetimi
Sunum İçeriği Küresel sorunlar ve çağımızda Kimya Mühendislerinin sorumlulukları. Çıktı esaslı eğitim programı MÜDEK ve akreditasyon süreci Mezun kazanımları.
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
GREEN MARKETING KONFERANSI
Prof.Dr.Mustafa İnsel Eko Gemiler Prof.Dr.Mustafa İnsel
MOTORLU TAŞITLARDAN KAYNAKLANAN HAVA KİRLİLİĞİNİN ÖNLENMESİ KAPSAMINDA ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞINCA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Motorlu taşıtlardan kaynaklanan.
Atmosferik Kirleticiler
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
T.C. OSMANİYE VALİLİĞİ TEMİZ HAVA EYLEM PLANI ARALIK 2012 ARALIK 2012OSMANİYE.
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2012 YILI İŞ PROGRAMI.
Terminoloji Standartları
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
HAZIRLAYANLAR fethiye sayarer Cansu üçdemir
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
LNG’nin Gemilerde Sevk/Tahrik Sistemlerinde Yakıt Olarak Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ADVANCED MARINE VEHICLES Assoc.Prof.Dr. Mustafa İNSEL.
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP ENERGY EFFICIENCY WORKING GROUP Dr. Mehmet BULUT.
“Ekserji Yönetim Sistemi Standardı: Yeni Bir Yaklaşım“ Arif HEPBAŞLI (Sertifikalı Enerji Yöneticisi) Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Enerji.
İMEAK DENİZ TİCARET ODASI GİZEM MATARACI
YASAMA FAALİYETLERİNDE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ENERJİ SEKTÖRÜ
ENERJİ VE TESİSAT MÜHENDİSLİĞİ Ahmet Arısoy
COP 21 Paris Anlaşması ve Türkiye Nilüfer Oral İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
ANDROİD TABANLI MOBİL UYGULAMA İLE ARAÇ KARBON SALINIM HESABI İsmet Faruk YAKA* Abdülkadir KOÇER** Afşin GÜNGÖR* *Akdeniz Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi,
Mobil Devletten Ne Anlamaliyiz?. Mobil Devlet mGCI hakkinda mDevlet Kim icindir ve eDevlet Iliskisi? Vatandas icin mDevlet Kamu Sektoru Icin mDevlet Stratejik.
TYPE OF TANKERS TANKER TİPLERİ.
İÇİNDEKİLER İnovasyon Nedir? Yeni Fikirlerin Hayatımızdaki Yeri
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Şebekeden Bağımsız Bir Sistem Örneği – Rüzgar Eklenirse
AIR QUALITY ASSESSMENT IN TURKEY
Studies for Improvement and Development of Vocational Education
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Sunum transkripti:

Deniz Ulaşımında Enerji Verimliliği, Emisyonlar ve Yeni Kurallar Prof. Dr. Mustafa İnsel

Toplam: 3.3% 2050 yılı ile azaltım hedefi : % MEPC 59/INF.10 Uluslararası hava ulaşımı Demiryolları Diğer ulaştırma (karayolu) Diğer enerji endüstrileri Elektrik ve ısı üretimi Diğer Endüstriyel üretim ve inşaat Uluslar arası deniz ulaştırma Kabotaj denizcilik ve balıkçılık CO2 Salınımlarının Dağılımı

Ulaştırmada CO2 Salınları Karşılaştırması

4 Taşıtların Karşılaştırması

Diğer Emisyonlar

Shipboard exhaust emission estimations in million tonnes (Second GHG Study)

9 1 TON YAKIT 3.2 TON CO 2 Yakıt-CO2 İlişkisi

EEDI; Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi Use of propulsion energy on board a cargo ship, head sea, Beaufort 6 Gemide Enerji Tüketimi

Yardımcı makinalar Elektrik dağıtım panosu Kazan Şaft motoruŞaft jeneratörü Cargo ısıtma İticiler Kargo pompaları Balast Pompaları Kargo donanımı Soğutma Ana makinalarŞaft gücü Ana makine pompaları Otel hizmetleri Atık ısı geri kazanım Enerji Tüketicileri

Uluslararası denizcilik sektöründe çalışmalar Yakıt kalitesi ile SOx emisyonlarının azaltımı Yanma sistemleri ile NOx, emisyonlarının azaltımı Enerji verimliliği tedbirleri ile CO 2 emisyonlarının azaltımı Denizcilik Sektörüne Yansıma

MARPOL Annex VI –Kabul: 1997 –Uygulama: Mayıs 2005 SOx and NOx limitleri Deniz Ulaştırma katkıları Gemilerden hava kirliliğini önleme tedbirleri MARPOL Annex VI Güncellemeri –Uygulama: 2013

NOx

SOx

Enerji Verimliliği ve Emisyon Kuralları IMO-MARPOL Ek VI (MEPC 62, Temmuz 2011) Energy Efficiency Design Index (EEDI), for new ships, the Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) for all ships 400 GT dan büyük tüm gemiler için 1 Ocak 2013 ten itibaren geçerli

History  UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change)United Nations Framework Convention on Climate Change KYOTO PROTOCOL (December, 1997) The Parties included in Annex I shall ensure that their aggregate anthropogenic carbon dioxide equivalent emissions of the greenhouse gases do not exceed their assigned amounts, with a view to reducing their overall emissions of such gases by at least 5 per cent below 1990 levels in the commitment period 2008 to  Study of Greenhouse Gas Emissions from Ships (2000)  IMO POLICIES AND PRACTICES : Resolution A.963(23) (Dec., 2003) -Establishment of a GHG Emission Baseline -Development of a Methodology to describe a GHG Emission Index -Development of Guidelines of GHG Emission Indexing Scheme -Evaluation of Technical, Operational and Market-Based Solutions -Development a Work Plan with a Timetable -Review on the continuing IMO Policies and Practices -Co-operation with UNFCCC and ICAO  The Second IMO GHG Study 2009  MEPC 59, MEPC 60, EE-WG, MEPC 61

Uluslararası deniz taşımacılığından kaynaklanan hava kirlilik

Teknik ve Operasyonel Önlemler

Interim Guidelines for New Ships(MEPC.1/Circ.681) EEDı: Enerji Verimliliği Dizayn İndeksi

Teknik ve Operasyonel Önlemler

Referans Hattı- Hedef EEDI EEDI

DİZAYNCO2/ton-mil tasarrufBirleşik Konsept dizayn, Hız%2 – 50% %10-%50 %25-%75 Form ve üstyapı%2- %20 Güç ve sevk%5-%15 Düşük karbon yakıt%5-%15 Yenilenebilir enerji%1-%10 Egzost CO2 azaltımı%0-%50 OPERASYON Filo yönetimi%5-%50 %10-%50 Sefer optimizasyon%1-%10 Enerji yönetimi%1-%10 Gemilerde Enerji Verimliliği Önlemleri

ITU-AB 7 ÇP Örnekleri TARGETS (Targeted Advanced Research for Global Efficiency of Transportation Shipping) TEFLES (TEchnologies and scenarios For Low Emissions Shipping (TEFLES) SMOOTH (Sustainable Methods for Optimal Design and Operation of Ships with Air Lubricated Hulls)

TARGETS

WP 1: Resistance Improvement Technologies WP 2: On Board energy storage & aux. en ergy generation WP 3: Propulsion Improvement Technologies WP 4: Operation & Scenarios WP 5: Integration & Simulation WP 6: Benchmarking WP 7: Project Management WP 8: Dissemination / External communication & regulatory frameworks

TARGETS Model-scale, Re=1E7 Full-scale, Re=1E9

TARGETS: Sevk verimi Propeller Cap TurbineSimplified compensating Nozzle

Gemilerde Yenilenebilir Enerji Uygulamaları

TARGETS:Energy Audit Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.2 Exhaust gas outlet of M/E to T/C No.1

TEFLES

Yüzeyinin hava ile kaplanarak enerji tüketim azaltımı SMOOTH

Yüzeyinin hava ile kaplanarak enerji tüketim azaltımı

Türk Deniz Filosunun Durumu Dünyada deniz taşımacılığında yılda 300 milyon ton yakıt tüketildiği tahmin edilmektedir. Ülkemiz bayraklı gemilerde deniz taşımacılığında yılda 4.24 milyon ton yakıt tüketildiği tahmin edilmektedir. Özellikle İstanbul bölgesinde deniz taşıtlarından kaynaklı hava kirliliği (transit ve yerel trafik) CO2 salınımı önem taşımaktadır. Ülkemizde Durum

Sonuçlar Uluslar arası mevzuat (EEDI) inşa edilecek uluslar arası sularda çalışacak gemiler için hedefleri belirlemektedir Bu gemilerin uluslar arası uyumu için ARGE ihtiyacı vardır. Mevcut gemiler için kısa dönemde mevzuat bulunmamaktadır. Mevcut gemiler için enerji verimliliği arttırıcı proje ihtiyacı bulunmaktadır. Ulusal sularımızda çalışan gemiler için mevzuat bulunmamaktadır Enerji verimliliği mevzuatına deniz taşıtları dahil edilmeli enerji verimliliği projeleri desteklenmelidir. Ne yapılmalı

Teşekkürler