İlaçta reklam Eczacılık Teknolojisi Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Allianoi/Gördüklerimden utanıyorum :Tanıklığımdan utanıyorum!
Advertisements

TÜRKİYE’ DE OPTİK SEKTÖRÜ VE İLAÇ SEKTÖRÜNÜN TUTUNDURMA FAALİYETLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI Dr. Tuba SERT T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ.
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Türk Eczacıları Birliği olarak eczacılığın,bilimsel, mesleki, etik değerlerini korumak, meslektaşlarımızın karşılaştıkları problemlere çözüm üretmek.
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
REKLAMCILIK Hafta 5.
HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Sağlık Turizminde Devlet Desteğinin Önemi ve Yabancı Sermaye Hüseyin ÇELİK Acıbadem Adana Hastanesi Direktörü II.Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi Antalya.
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ)
MAKİNELERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE
DOÇ.DR. YILDIZ AYANOĞLU 1969 yılında Bulgaristan'da doğdu. İlk ve orta eğitimini tamamladıktan sonra Razgrad Ticaret Lisesinin Sanayi İşletmelerinde Muhasebe.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Müşteri-Sektör-Rekabet
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR?
FORMULA MI? SAĞLIK MI?.
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
ÖZEL SEKTÖR GÖZÜYLE SAĞLIK ALANINDA ÜRETİM VE GELECEĞE İLİŞKİN ÖNGÖRÜLER SEİS Yönetim Kurulu Başkanı Metin DEMİR.
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Hızlı Tüketim Ürünleri
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
GRUP ASPRİN Rim Achkar Ulvi Akcakaya Hüseyin Arslan Ferhat Çeçen
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Hızlı Tüketim Ürünleri
E- Ticaret Altyapısı.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
İlaç Dedektifleri Projesi
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 06/04/2012.
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
İŞVERENİN BORÇLARI Ücretin Belirlenmesi
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
SGK PROTOKOL SÜRECİ VE AFAD. 09 Mart 2016’da AFAD ile ilgili Mart ayında; Kurum başkan yardımcısı ziyaret edildi. 22 Mart 2016’da basın açıklaması yapıldı.Basın.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 of 31 PART VII The World Economy © 2012 Pearson Education Dış Ticaret Teorisi ve Dış Ticaret Politikası: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
PERSONEL YÖNETİMİ Personel işlevi, işletme işlevleri içinde yer alan kolaylaştırıcı bir işlevdir. Nasıl ki, bir işletmede üretim yönetiminin konusu mal.
Özel Körfez Marmara Hastanesi
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
FACTORING Dr. ÇAĞATAY ORÇUn.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
ECZANEDE İLAÇ VE İTRİYAT SİPARİŞİ
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

İlaçta reklam Eczacılık Teknolojisi Bölümü

6 Kasım 2010 BASIN AÇIKLAMASI

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ MERKEZ HEYETİ VE 53 BÖLGE ECZACI ODASI BAŞKANI Bugünden itibaren Meclis Gündemine getirilmesi artık an meselesi olan Kanun Tasarısı’nın 11 inci maddesi, reçetesiz ilaçların topluma yönelik tanıtımının önünün açılması girişimidir ve açıkça mevcut yasal mevzuata aykırıdır.

Biz eczacılar, uzmanı olduğumuz ürünün herhangi bir meta, hastalarımızın da müşteri olmadığı yönündeki bilimsel bilgimize, meslek etiğimize dayanarak; ilacın reklamının yapılmasının olası risklerini ve tehlikelerini biliyoruz. Türk Eczacıları Birliği Merkez Heyeti ve 53 Eczacı Odası olarak, hem kanunlara aykırı hem sağlık otoritesinin hem de sağlık profesyonellerinin karşı olduğu, bu sağlıksız girişimden bir an evvel geri dönülmesini istiyoruz.

İlacın reklamının halka serbest olarak yapılması sonucu hem toplum sağlığı olumsuz olarak etkilenecek hem de reklamın getireceği maliyet ilaç fiyatlarına yansıyacağı için ilaç harcamaları da artacaktır. Ayrıca, tüketimi teşvik edici olarak yapılacak reklam sonucu gereksiz ve hatalı ilaç kullanımı da artış gösterecektir.

Bu durum kuşkusuz, hemen hemen her gün radyo, televizyon veya gazetelerde hatalı ve gereksiz ilaç kullanımı ile ilgili son derece üzücü haberler ile karşılaştığımız bir ortamda ilaçta reklamın nelere mal olacağının göstergesidir.

Bir kez daha hatırlatmak isteriz ki, bizler, halka sunduğu ürünün reklamının yapılarak, tüketimin arttırılmasına karşı çıkan tek meslek grubuyuz. Çünkü bizler, hastalarımızın sağlığını ne ekonomik menfaate ne de kârlılığa feda etmedik, etmeyeceğiz. Bu kararlılık ile 1996, 2003 ve 2009 yıllarında yayımlanan yönetmelikler ile reçetesiz ilaçların reklamının önünü açacak uygulamalara karşı dava açtık.

Sonuç bildirgesi Yasal mevzuata aykırı bu tasarıyı değerlendirecek olan milletvekillerimize ve tüm kamuoyuna bir kez daha hatırlatmak isteriz ki, • İlaç ve sağlık alanının özgün bir niteliği vardır, • İlaç ve eczacılık alanı herhangi bir “sektör” gibi değerlendirilemez, • Rekabet ilkelerinin bu özgün alanda yer alması mümkün değildir, • Ve ilaç herhangi bir ticari meta olarak görülemez.

REKLAM SERBEST OLURSA NELER OLABİLİR? İlaç reklamlarından etkilenerek doktorlara ve eczacılara danışmaksızın bilinçsiz bir tüketime yönelecek olan insanlar, önemli sağlık sorunlarıyla karşılaşacak.   Türkiye'de zehirlenmelerin yaklaşık yarısı yanlış ilaç kullanmaktan kaynaklanıyor. Etik gözetilmeksizin, tamamen kar amaçlı yapılacak olan reklamlar yüzünden bu oran daha da artacak.  

İlaç pazarında etkili olan yabancı sermayeli ve çok uluslu ilaç firmaları ile ithalatçılarının pazar payları büyüyecek, bu da gereksiz pek çok ürünün yerli piyasaya girmesine sebep olacak.   Çok uluslu ilaç firmalarının reklama ayıracakları büyük rakamlarla ilaç pazarındaki payları artacak. Bu da yerli ilaç firmalarının pazar paylarının gittikçe küçülmesine yol açacak. 

Geri ödemeden birçok ilaç çıkacak Geri ödemeden birçok ilaç çıkacak. Çünkü geri ödemesi yapılan ilaçların tanıtımı, yasak kapsamında bulunuyor.  İlaç fiyatları artacak ve ortalama gelir düzeyinin düşük olduğu ülkemizde büyük bir kitlenin ilaçlara ulaşımı engellenmiş olacak.   Yeni satış noktalarının devreye girmesiyle OTC ilaçları eczanelerden çıkarak market, parfümeri gibi yerlerde satılmaya başlayacak. İlaçların uygun ortamlarda satılmaması halk sağlığını olumsuz etkileyecek. 

CEVAP Liberal/neoliberal ekonomik politikaların baskın olduğu ülkelerde sosyal devletin temel yükümlülüklerinden vazgeçmesi ve buradan sağlanacak olan tasarrufun çoğunlukla üretken olmayan, istihdam yaratmayan rant-sermaye kesimlerine aktarılması ilaçta reklam konusunda öncelikli hedeftir.

Amerikan rüyasında her türlü sosyal güvenceden ve sağlık hizmetinden yoksun 45 milyon insana (12,5 milyonu çocuk) ve bunun iki katına yakın düşük sosyo-ekonomik seviyelerdeki yetersiz güvencesi olan insanlara yönelik değildir bu reklamlar. Tüketmek bir ayrıcalıktır ve tüketim en alttakiler için hayalin bile ötesindedir.

Türkiye gibi sosyoekonomik eşitsizliklerin, gelir uçurumunun, kayıt dışılığın, eğitim düzeyindeki genel geriliğin, bilimsel düşünce yerine dinsel inanışın, aklın yerine inancın baskın olduğu bir ülkede on milyonlarca insan televizyon kanallarında izleyeceği reklamlara göre karar verip raftan ilacını seçecek, kendi kendini sağıltacak. Bu mümkün değil!

ÖZET… "Raf üstü ilaç" düzenine geçmenin ardında küresel güç odaklarının belirlediği sağlık ve sosyal güvenlik reformu (!) ile tasfiye edilecek binlerce eczane ve onlarca küçük deponun yanı sıra geri ödeme kurumlarının krize girmesi sonucunda negatif ilaç listelerinin genişlemesiyle sağlık hakkını aşama aşama yitirecek olan yurttaşların çoğu adına kaygı duymamaksa elde değildir. Bu kaygıların nesnel dayanakları vardır ve gerçeğin ta kendisidir.