MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
DOĞAL SAYILAR.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
Eksileni ve çıkanı verilmeyen işlemleri yapalım
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
ONDALIK KESİRLER Şuayip POLAT MATEMATİK 4 5. ÜNİTE
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
GRUP NoNA 9.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
DERS:MATEMATİK KONU:RİTMİK SAYMALAR
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

MERAK-ÜL BEŞER TODUP SUNUMU

Öğretim Üyesi:DOÇ.DR.NİLAY ETİLER GRUPTAKİ KİŞİLER Begüm MURT Etkin GÜRCAN Gizem DURMAZ Mehmet SALICI Hasret ERKMEN Yunus Emre VAROL Hülya Nur SARMUSAK Hatice ÇOLAK Lider öğrenci: Gökçe SAMANCIOĞLU

0-6 YAŞ ÇOCUKLARDA SAĞLIK VE SOSYOEKONOMİK DURUM ARASINDAKİ İLİŞKİ

AMAÇ İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı bölgesinde yaşayan 0-6 yaş grubu 25 adet çocuğun sağlık durumları ile sosyodemografik durumları arasındaki ilişkinin araştırılması

HAZIRLIK İlk oturumda kısa bir tanışmadan sonra konunun ne olacağı hakkında görüşler öne sürüldü. Bu görüşler üniversite öğrencilerinde obezite sorunu, doktorların sosyal yaşamı, doktorların hekimlik kimliğine bakış açısı ile ilgiliydi.

Fakat yaptığımız görüş alışverişinden sonra araştırmanın yöntemi olarak diğer üniversitelerle bağlantıya geçilmesi gerektiği gibi kanılara vardığımız için bu görüşlerden vazgeçtik. İkinci oturumunda yeni konularla görüşmek üzere ayrıldık…

İkinci oturumda grubumuzun şu anki konusunda karar kıldık İkinci oturumda grubumuzun şu anki konusunda karar kıldık. Konumuzu belirledikten sonra araştırma yöntemlerini saptadık.

YÖNTEM Çocukluk döneminde beslenme ve sağlık konusunda temel bilgileri çeşitli kaynaklardan okuduk. Çocuk ve ailesi ile ilgili bilgileri, hastalık ve beslenme ile bilgileri, içeren sorulardan oluşan bir anket hazırladık. Anketin en son kısmında kişisel gözlemlerimizi not edebileceğimiz bir bölüm ayırdık.

Danışman Hocamız Dr. Nilay Etiler İzmit merkeze bağlı Santral Sağlık Ocağı ile görüşerek, bu anketimizi uygulayabileceğimiz uygun aileleri bulmak için bize ebelerle bir görüşme ayarladı. Bu görüşmede ikişer kişilik dört gruba ayrıldık.

Her grup kendilerine yardımcı olacak ebe ile birlikte İzmit merkezin farklı bölgelerinde yer alan ailelerle tanışmaya gitti. İlk ziyaretimizde ailelerle tanışıp, araştırmamızın amacını onlarla paylaştık. Bazı aileler tarafından ne yazık ki reddedildik.

Bizi kabul eden diğer ailelere ikinci ziyaretimizi gerçekleştirdik Bizi kabul eden diğer ailelere ikinci ziyaretimizi gerçekleştirdik. Bu ziyaretimizde kişisel gözlemler yaparak bebekle ilgili genel bilgiler elde ettik. Son ziyaretimizde hazırladığımız anketleri uyguladık. Elimizdeki verileri tartışmak üzere bir araya geldik.

SONUÇLAR

TABLO 1 :ÇOCUKLARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ sayı yüzde Cinsiyeti Kız 14 56 Erkek 11 44 Yaş 0-1 yaş 1-6 yaş 66 Doğum şekli Sezeryan 10 40 normal 15 60

Sayı Yüzde Aşı kartı Var 25 100 yok - Aşıları düzenli yapıldı mı Evet hayır

TABLO 2:ÇOCUKLARIN BESLENME İLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİ sayı Yüzde Anne sütü yeterli mi? Evet 21 %84 Hayır 4 %16 Kaç ay anne sütü aldı? 0-6 6-12 12-18 17 %68 Yeterli besin alıyor mu? hayır

TABLO.6:AİLENİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ SAYI YÜZDE Annenin yaşı 20-30 15 %60 30-40 10 %40 Annenin öğrenim durumu İlköğretim ve altı 14 %56 Lise ve üstü 11 %44 Annenin çalışma durumu Evet 4 %16 Hayır 21 %84

TABLO 3:ÇOCUĞUN HASTALIK DURUMU sayı Yüzde Doğuştan hastalık durumu Var 3 %12 yok 22 %88 Son 15 günde herhangi bir hastalık geçirdi mi? Oldu 12 %48 olmadı 13 %52 Son 15 günde ishal 4 %16 Olmadı 21 %84

Son 15 günde nezle Oldu 8 %32 olmadı 17 %68 Son 15 günde öksürük ve balgam 7 %28 18 %72

TABLO.4: SOSYOEKONOMİK DURUM sayı yüzde Evdeki oda sayısı 2 5 %20 3 10 %40 4 8 %32 %8 Tuvalet durumu İçeride 25 %100 dışarıda %0

Çocuğun oyun alanı Var 17 %68 yok 8 %32 Sağlık güvencesi 24 %96 Yok 1 %4

Evdeki kişi sayısı 3 8 %32 4 11 %44 5-7 6 %24 Toplam gelir 500-1000 TL 15 %56 1000-2000 TL %16 2000 üzeri TL %28

Evdeki çocuk sayısı 1 10 %40 2 12 %48 3 %8 4 %4

Ev kira mı Evet 16 %64 Hayır 9 %36 Isınma Soba 12 %48 Doğalgaz 13 %52

TABLO.5:ANNENİN DOĞURGANLIK ÖZELLİKLERİ SAYI YÜZDE Annenin gebelik sayısı 1-3 23 %92 3 üzeri 2 %8 Annenin yaptığı doğum sayısı 1 10 %40 12 %48 3 4 %4

Ölü doğum Var 2 %8 Yok 23 %92 Doğumdan sonra ölüm yok

Yaptığımız araştırma sonucu çocuk sağlığı ve gelişimi üzerinde sosyoekonomik durumun etkisi olduğu gözlendi.

Sosyoekonomik durumun sağlık üzerine olumsuz etkisini önlemek için Sağlık hizmetleri içinde iyileştirmeler yapılmalı ( beslenme eğitimi , gıda yardımı vs.) İşsizliğe çözüm bulunmalı Sağlık hizmetleri ücretsiz olup herkese ulaşabilmeli

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ